Toți șoferii întâlnesc adesea această situație. Mergi pe autostradă liniștit și vezi că cineva din față merge pe banda a doua sau a treia fără să se tragă înapoi pe prima bandă pentru ca tu să poți să-l depășești legal. Unii șoferi care rămân blocați pe benzile de depășire merg foarte lent, lucru care duce la frustrare pentru cei din spate și, implicit, la trafic aglomerat. În cele mai rele cazuri, pot fi produse și accidente.
În încercarea de a minimiza această problemă, Nissan vine cu o soluție în acest sens. Mai exact, noua versiune a sistemului avansat de asistență ProPilot 2.1 va include acum un nou sistem de avertizare. Astfel, după efectuarea unei depășiri, șoferul va fi avertizat de sistem să treacă înapoi pe prima bandă.
Noul sistem se folosește de o cameră video care recunoaște marcajele benzilor, precum și de un senzor radar montat în față pentru a măsura distanța până la vehiculul din față. Trebuie notat aici că acest sistem nu preia în niciun fel controlul mașinii, deoarece va funcționa strict ca un sistem de avertizare vizuală și sonoră.
Deocamdată, noul sistem ProPilot 2.1 este disponibil doar în Statele Unite. Primul model care primește acest sistem este Nissan Rogue, echivalentul lui X-Trail pe piața nord-americană. Deocamdată, nu se știe dacă Nissan va aduce acest sistem de avertizare și în Europa.
via Motor1
Aia cu BMW si Audi (si multe alte marci) pot sa mearga cu 200km/h pe banda de viteza, daca au bani de platit amenzi.
Mi se pare o chestie complet inutilă și neinteresantă în situația în care traficul este cam peste tot sufocat.
Nu în ultimul rând este o opțională, adică trebuie să plătești ca să o ai… va rog să vă înscrieți ca se dă ca pâinea caldă :)))) sold out!!!
Cei care rămân blocați pe benzile de depășire sunt din alt film, nu înțeleg în ce context sunt, nu au nici o treabă cu ce presupune condusul. Habar nu au ce consecințe pot să genereze indiferența lor, îmi cer scuze… dar unii sunt chiar limitați bine de tot, altfel spus pericole publice. Tot ei sunt cei pentru care presiunea din anvelope și alte aspecte legate de siguranța lor și a celor din jur nu intră în responsabilitatea lor, chiar nu le înțeleg și nu-i preocupă.
Cred că unul dintre motivele pentru care se vinde atât de bine Dacia în Europa este acela că mașinile autohtone nu au atât de multe sisteme electronice care să beculească, să piuie, să cânte și, în general, să facă atmosferă de Crăciun în mașină.
Se pare că restul e bine pus la punct și le-au mai rămas niște detalii d-astea.