Nissan Juke-R, cea mai peformantă versiune a crossoverului nipon, a primit o actualizare semnificativă. Japonezii numesc noua versiune Juke-R 2.0, dar semnificația adevărată a noii variante este montarea motorizării RB38DETT a lui Nissan GT-R Nismo sub capota crossoverului de clasă mică. Astfel, Juke-R 2.0 dezvoltă acum 600 CP și 652 Nm, cu 108 CP în plus față de varianta precedentă. Nissan nu a dezvăluit încă cifrele relevante pentru comparația de performanțe, dar vechiul Juke-R era capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 3.0 secunde și să atingă 275 km/h. Cu peste 100 CP în plus și cu un cuplu maxim mărit, Juke-R 2.0 ar trebui să fie mult mai rapid.
Nissan Juke-R Nismo, primul teaser al noii variante de performanță a crossoverului
Nissan Juke-R, primul exemplar de serie a fost vândut
Actualizarea aplicată lui Juke-R nu s-a terminat la montarea celui mai performant motor oferit vreodată pe un GT-R de stradă, ci a vizat îmbunătățiri la toate aspectele. Caroseria este modificată semnificativ și are acum o bară de protecție diferită de cea a vechiului model.
Fantele de aerisire sunt de dimensiuni mari, pentru a asigura fluxul de aer necesar răcirii propulsorului V6 twin-turbo, iar bara ed protecție spate este făcută tot din fibră de carbon, la fel cum este cea din față, și integrează un difuzor de aer modificat. Blocurile optice posterioare sunt preluate de la generația 2015 a lui Juke-ului de serie, care a fost restilizat anul trecut.REPORTAJ: Nissan Juke R - 485 de cai putere pe un experiment inedit
De la modelul standard au mai fost preluate și aripile față, capota (căreia i-au fost grefate fante de aerisire din fibră de carbon) și blocurile optice frontale.
Pragurile laterale, realizate din fibră de carbon, au și ele altă formă odată cu varianta 2.0 a lui Juke-R, la fel cum este și cazul bosajelor aripilor. La interior, plafonul este vopsit acum în negru. Nissan va expune la Festivalul Vitezei de la Goodwood noul Juke-R 2.0 cu titulatura de concept, nefiind confirmată încă o versiune de serie. Cu toate acestea, predecesorul său a fost un model de serie, deși a pornit de la un prototip dezvoltat alături de o companie privată.Via Nissan
Oricum Nissan Juke nu are concurent in clasa lui. Este cel mai performant . Am avut ocazia sa conduc Nissan Juke NISMO RS vinerea trecuta la Mall Baneasa in cadrul evenimentului ''Nissan Experience live tour '' , si dupa concluziile pe care le-am tras se conduce ca o masina premium, fara exagerare.
Pacat, ca materialele de la interior nu sunt pe atat de premium : fetele de usi sunt din plastic dur, iar asta e un minus.
Ma asteptam ca macar la NISMO RS sa gasesc materiale mai bune decat la versiunile normale.
Oricum, scaunele RECARO mi-au placut, iti ofera o sustinere si un sprijin lateral extrem de bun pe viraje .
Directia era mult mai precisa decat la Qashqaiul pe care l-am condus tot in aceeasi zi.
Lucrul deranjant era efectul turbo-LAG, care se simtea atunci cand vroiai sa demarezi de pe loc, cat si la retrogradarii 9 dar asta am simtit si la M5 ) .
Chiar si in modul sport cu scimb la padele in M tot isi facea simtita prezenta. La 370Z NISMO pe care l-am incercat tot in aceeasi zi, motorul 3,7 V6 de peste 300CP era fenomenal de vioi, neavand ''turbo''.
Iar la partea cu "mai vioi la plecare de pe loc" asta depinde foarte mult de curba de cuplu... dar vorbim despre altceva aici, tu nu tii cont ca acest Juke urca in ture foarte repede (0-100 in 3sec)? Ca sa obtii asta schimbatul treptelor de viteza se face in zona de turatii unde turbina este deja incarcata...
Intre timp a intrat si ''amicul'' @Pai da.... . Observ ca iar a uitat sa conecteze procesorul inainte de a spune ineptii. Am tras o burta de ras la , subscriu : ''se reduce mult efectul de lag, in principal datorita inertiilor mai mici ale turbinelor'' HAHA-HA-HA-HA. Datorita ''inertiilor'' BAI ? BAII NENE asculta incoa : se spune scaderea rotatiei din inertie a turbinei, nu ''datorita inertiilor'' , nu lasa sa se inteleaga altceva . Iar acest lucru nu-i deloc greu, adica poate fi realizat prin utilizarea de materiale mai usoare sau de a folosi, de asemenea, piese mai mici raza. Dezavantajul ''turbo-ului '' - la turatii mari (mers de autostrada), viteza cu care se invartesc e si ea foarte mare, prea mare, incat risti sa cedeze. Exista turbine gandite sa te ajute la turatii mari, turbine de viteza, care functioneaza foarte bine in turatie mare dar dezavantajul lor este ca nu te ajuta la turatie mica datorita constructiei, evident. Asadar un N/A va rupe un turbo intr-un DRAG RACE de la 0 pana la viteza maxima tinuta constant pe o portiune mai mare. De aceea pt a evita turbo lagul, a fost inventat superchargerul, care este acelasi lucru numai ca nu mai este actionat de gazele arse din evacuare ci este actionat direct de motor prin lant. Evident ca atunci cand calci pedala si-ti creste turatia, ''turbo'' vine dupa tine, nu mai trebuie sa astepti sa-ti ajunga turbina la o turatie optima. Understand ?
Exemplu de pe hartie nu din cur :
Nissan JUKE NISMO RS 1.6 Turbo 218 CP = 0-100 > 8.0 sec
Lexus IS 250 2.5 V6 N/A 208 CP = 0-100 > 8,1 sec , deci asta si cu 10 cai in minus. Asadar care-i avantajul la TURBO ? Nici unul, in afarade un impozit mai mic ( irelevant pt alte tari ) si un RCA mai mic . In rest NU tu PERFORMANTE , NU tu consum REDUS. Deci MARKETING asa cum am mai zis .
Inca un exemplu cu un N/A in 4 cilindrii : Honda Accord 2.4 i-VTEC 0-100 > 8,0 sec deci cat 1.6 Turbo cu 17 cai in plus . HA-HA-HA-HA-HA .
Mai vreti exemple ?
Compara nene 2 motoare cu aceeasi cilindree (capacitate cilindrica).
1/4: 8,56s @ 278,5kmh
Best Performance GPS results: 0-100kmh in 2,2s
100-200kmh in 2,78s
200-280kmh in 3,18s
Eu iti dau un motor aspirat , iar tu imi dai unul de aceeasi cilindree ? OK, pai atunci fii atent :
Chevrolet Corvette Coupe (Z06/C6) - 7.0 i V8 (513 Hp) > 0-100 > 3,8 sec
Acum astept sa-mi dai un motor turbo de aceeasi cilindree care sa fie mai rapid. Esti dus !
@Turbo rulz, aici se vb de motoare de serie. Am si eu exemple de Dodge Challenger cu Supercharger ( compresor mecanic ), care are pe putin 5.000 de cai, in America sunt motoare si de 10.000 de cai
Inca astept un raspuns de la ''expertul'' de mai sus. Sa-mi dea un exemplu de turbo de ''aceasi cilindree'' adica un 7.0 T/A dar care sa fie mai rapid decat N/A de pe Z06 . Inca odata, ii spun ca e prost, si ca nu exista compaatia cilindree vs cilindree, dar daca imi gaseste el ceva turbo de 7 litrii, eu ma retrag de aici . Ceva de serie evident, si care sa accelereze sub 3,8 sec :D ;D
1.5 Skyactive 115 CP 0-100 -8,7 sec
1.5 EcoBoost 182 CP 0-100 - 8,6 , Deci se INTELEGE acum ? Focusul are avantaj de 67 cai in plus+ pe langa Mazda 2 . Si sa nu vii sa spui ca Focus e mai greu, fiindca judecand dupa kg/cp , nu ii trebuie decat aprox 35,1 cp pt a cara cele 320kg in plus, asadar restul 31,9 CP (32), pt ce sunt ? Sa stea de pomana ? pffff............stupid
Inca il astept pe ''expertul'' de sus sa-mi de un exemplu potrivit. Banuisc ca s-a ascuns dupa ce a vazut cat e de tampit si ca nu exista comparatia ''cilindree vs cilindree'' din simplul motiv ca nu se gasesc comparatii , mai ales pe segmentul muscle-caruri. HA-HA-HA-HA. Idiots ! Inca odata, cand comparam N/A vs T/A cel mai CORECT este in functie de puterea motorului, nu CILINDRE, fiindca exact ca si mai sus, nu se va gasi un exeplu de T/A pt 7.0 de pe ZO6.
M-am întrebat de multe ori ce s-ar fi întâmpat dacă Opel ar fi fost vândut "pe bune" de locatarii din RC atunci, în 2009-2010, când apele erau tulburi. Probabil că le-ar fi aruncat nemţilor Ecotec-ul în cap după înstrăinarea brandului. În 2014, vânzările Opel & Vauxhall au reprezentat în jur de 10 % din totalul vânzărilor pe plan mondial ale corporaţiei. În prezent, avem parte de o surpriză: vânzările cumulate ale celor patru divizii nord-americane au atins luna trecută, pe piaţa internă, cel mai înalt nivel din august 2008 încoace (GMC - cea mai vioaie dintre ele / Buick - cea mai fiabilă marcă americană a momentului şi a doua la general din SUA, după Lexus). Totuşi, cea mai promiţătoare zonă de desfacere rămâne tot China, unde Cadillac se "saltă" cel mai spectaculos, iar Opel...n-are rost să continui. De fapt, eu aş vrea să dispară acest "O" din portofoliu şi, în locul lui, să apară un alt "O", pe nedrept "şters", deşi cred că n-ar avea loc la ospăţ.
Iată că m-am îndepărtat mult de subiect, dar ideea de bază este că, da, americanii dau semne --- timide, ce-i drept --- că îşi vor înapoi identitatea naţională pe patru roţi, astfel că mă îndoiesc că turbatele (rădăcină lexicală: turbo) astea gen Juke-R ar corespunde şi ar răspunde întocmai doleanţei lor legitime. Pe de altă parte, ar trebui să-şi smulgă din ochii minţii vraja Triadei germane, dar, evident, aceasta ar fi cea mai dificilă întreprindere, comparabilă cu lăsatul de fumat.
@dan_grc, Lexus turbo ? Ma faci sa rad mestere. Au si ei un 200t in gama si gata ? Asa cum a zis si @BOMBARDIERUL, ei se axeaza pe zona Eco, nu ''herghelii'' ( cum a zis inexorabil ) turbo.
PS: Domnilor AM, cand sunteti dispusi sa postati stirea cu noua generatie Lexus LX570 ? Acest etalon al industriei auto, care face ravagii in segmentul lui, nu cred ca trebuie ratat.
Oricum trebuie recunoscut , ca Juke-R este cel mai performant mini SUV din lume. 3.8L V6 600 CP, si aceleratie asemanatoare cu Veyron, o masina cu putere dubla si aerodinamica mai buna. Deci cum era cu ''ingineria'' germana ? :)))))))
Ştii ce nu înţeleg eu nici să mă pici cu smoală clocotită? Ridici în slăvi acest Juke-R, dar, pe de altă parte, te declari un susţinător îndârjit al "aspiratelor". Dacă nu vei putea să mă lămureşti din acest p.d.v., atunci...păstrează coroana.
Serios acum, de ce nu încetezi cu aversiunea asta cruntă faţă de "germane" ? Înţeapă-le delicat, aluziv --- nu brutal şi nu exclusiv. Studiază-mi cu atenţie stilul şi vei învăţa una-două tactici...Nu da cu ciomagu' ca nea Gheorghe, ci fii diversionist dacă ţii morţiş să urăşti, astfel încât să fii perceput de ceilalţi ca îndreptăţit în iniţiativa ta sau măcar pe aproape. În opinia mea, problema ta principală este că idealizezi în continuu Toyota Group şi, în general, jnapele, în loc să le şi "biciuieşti" din când în când sau chiar des (o tendinţă parcă ai manifestat, în primul tău post: materiale "nu prea" premium în habitaclul lui Juke / o constatare obiectivă, nu?), cum procedez eu cu Opel Motors. Nu fi tot timpul rigid, ci sparge-te, recompune-te, topeşte-te, resolidifică-te şi tot aşa. Gândeşte-te că eşti la poligon: tragi în primul om din faţa ta, aflat la o distanţă mare de tine, dar o faci printre picioarele lui depărtate, lovind, cu precizie şi cu satisfacţie, adevărata ţintă vie urmărită...Ai înţeles mesajul? Un cot în stomac Toyotei (sau lui Lexus), un bocanc în gură lui BMW (sau altei mărci nemţeşti), perpetuând alternanţa. Ca să devii credibil, trebuie să creezi aparenţa de echidistanţă. Dar tu pari unilateral şi dezechilibrat, măi omule.
Notă: Al doilea fragment este un pamflet şi trebuie tratat ca atare.
Boule cum poti sa afirmi ca , cacatul asta de SUV este mai aerodinamic ca Veyron-ul. Inca o data ne dovedesti cat de prost/disperat/turbat/apucat poti fii .. la fel ca Bomby ala.
2 la mana asta este un CONCEPT daca ai citit articolul.
Fiind mai inalta in nici un caz nu este un semn bun cand vorbim de sportivitte si aerodinamica.
@Bomby
Lasa-ne tristule cu motoarele tale aspirate , nu convingi pe nimeni pe aici ca motoarele alea de 7 litri sunt bune. Doar consuma 40% atat. In america consumul nu e o problema mare si nici cilindrii mari , in Europa este alta piata unde conteaza multe inclusiv noxele. Europa este cea mai competitiva piata auto.
Toate dar absolut toate comparatiile tale sunt facute aiurea si din avion.
Un motor turbo fata de un aspirat inseamna cilindrii mai mic(mare plus la taxe etc in Europa pentru ca aici traim) , greutate mai redusa a masinii(consum mai redus ) , dinamica mai buna ( vezi greutate), CUPLU mai mare , CUPLU constant de la turatii mai mici ( poate stii ce inseamna asta) . Daca te uiti la cuplul unei benzine aspirate iti dai seama ca trebuie sa mergi f sus cu ea.
Cand vorbim de exemplu de depasiri ( chestii cu care se loveste omul in general , nu drag-race-uri aberatii) o turbina este mult mai folositoare te ajuta de jos. O aspirata trebuie turata , sa o tii acolo .. sa schimbi viteza in inferioara etc.
Intelegi ? Tu si ivacucu asta?
Juke, nu mi-a placut cand s-a lansat oficial prima data ( o spun sincer ), dar odata ce am ajuns sa il conduc, mi-a demonstrat ca este o masina fantastic de buna atat pt oras cat si pt . putin ''off-road''. Si, DA, cele cateva plastice de la interior m-au deranjat pt pretul de aprox 30k euro cat costa varianta NISMO RS, dar avand in vedere ca masina este o adevarata inginerie tehnica a intregii echipe ai diviziei de Performanta Nissan, am zis ca putin conteaza acest lucru . Iar Juke nu este o limuzina, asadar pt ce i-ar trebui materiale bune ? Masina e axatape condus dinamic, nu pe lux care sa-ti i-a ochii cu tot felul de tiganii pe la interior cum are S class ''masina tiganeasca'', care dupa parerea mea este cel mai mare ''rateu'' al industriei auto. Sa pui o mie-una de LED-uri colorate la interior mi se pare mai mult decat ''kitschos'', iar ''tableta'' aia este mult prea disproportionata , cadranele de bord sunt la acelasi nivel cu sistemul multimedia, mult prea prost amplasate. Dar, nah, e bn totusi ca i-au pus o mie-una LED-uri colorate ( ca de curcubeu) la interior ca sa fie ''cool'' , pe sistemul : sa moara dusmanii mei, ca eu am mai multe LED-uri ca tine .Veriga lipsa ar mai fi : neoanele , ca sa fie mai ''cool'', nu ?
Cat despre opinii contra asiaticelor. Problema e ca nu prea am ce sa critic la partea asta . Realitatea, reflecta mult prea mult calitatile marcilor din Tara Soarelui Rasare decat defectele acestea. Problema e, ca nu prea au defecte.
Unu la mana : Fiabilitatea este confirmata si dobandita din generatie in generatie.
Doi la mana : Sunt linderi la nivel mondial in inovatii : a se vedea propulsiile fuel cell, simulatoarele auto TCM, si centrele de testare auto
Trei la mana : Produsul finit, este oferit cu un raporrt/calitate/pret imbatabil
Patru la mana : Sunt lideri incontestabili la satisfactia clientilor
Cinci la mana : produc cele mai ecologice masini
Sase la mana : Siguranta auto, este una notabila cu 10+ ( a se vedea noile teste IIHS, in care aceleasi modele care anterior primise puncaj slab, ulterior dupa retestare au primit punctaj maxim' ) .
O zi frumoasa !
Recitesc : '' 3.8L V6 600 CP, si aceleratie asemanatoare cu Veyron, o masina cu putere dubla si aerodinamica mai buna. '' . Understand ? Chiar ai nevoie de 2 pagini ca sa intelegi ce am scris. Du-te si clateste-te pe ochi, am zis asa, mai pe intelesul prostilor : Herghelia de Veyron care are o AERODINAMICA MULT MULT MULT mai buna decat Juke R , este egalat de V6-le de 3,8 si 600 CP ( putere jumate ) . Acum poti sa borasti in alta parte .
PS: Hai sa-ti raspund si la alte aberatii - Modelul anterior desi ''concept'' s-a fabricat in 26 de exemplare, la fel si acesta , insa deocamdata abia s-a lansat . Deci, spre parere de rau pt tine, acest ''concept'' nu se va mai numi concept daca se va vinde in cateva exemplare in serie.
Apropo de motoare TURBO.Tocmai ce am zis eu sus, cand am testat NISMO RS , probabil iar nu ai belit ochii cum trebuie : ''Lucrul deranjant era efectul turbo-LAG, care se simtea atunci cand vroiai sa demarezi de pe loc'' , asadar cand vrei sa faci depasire esti mort, LAG-ul iti ''intarzie'' raspunzul, iar asta e foarte ineficient pt depasiri. Dar banuiesc ca nu ai nici permis, asadar cui ii spun eu ?
Cand ai sa intelegi care e treaba cu Bugatti Veyron si existenta lui, atunci sa spui ca te pricepi la masini. Bugatti Veyron nu este altceva decat o dovada de acum mai bine de 10 a ce putea sa circule pe sosele. Cate masini pe vremea aia puteau depasi 400 km/h si cate puteau ajunge la 100 km/h in mai putin de 3 secunde? Raspuns simplu: NICIUNA! Sa mai adaugam o masina de peste 1000 CP, (W16 - nu mai exista asa ceva in lume) interior din lemn foarte fin, piele de calitate superioara... si diamante. Plus ca, sa compari Nissan cu Bugatti e ca si cu ai compara Logan cu Mercedes Clasa G. Bugatti inseamna inainte de toate si istorie. Bugatti mereu s-a remarcat prin masini puternice si viteze extraordinare pentru perioada in care erau fabricate. In anii '20 cand, tine-te bine, Bugatti putea sa depaseasca 300 km/h cu modelul Royale. Ce rahat pe bat faceau japonezii tai? Iti spun eu, inca se plimbau cu cascarabeta.
Si daca stii cum sa gestionezi un motor turbo acel lag de care tot aberezi nu prea il simti. Cred ca cei care se contrazic cu tine sunt mai prosti ca tine. Pentru ca pur si simplu nu are rost. Nu aduci nimic, constructiv. In afara de kg/CP, turbo lag si minciuni mai ales la adresa masinilor nemtesti incercand sa demonstezi... nici tu nu ai ce pentru ca ori minti de crezi si tu, ori esti prost informat si traiesti in lumea ta rupt de realitate... nu pricepi nimic. Doar japonezii stiu sa faca masini, restul sunt niste habarnisti. Daca mai adaugam ca te semnezi cu Ivanoff, Mafia si Bombardierul ca sa pareti mai mult... chiar nu are rost sa fi bagat in seama. Prin atitudinea ta chiar faci de ras masinile tale preferate. Dar ca sa-ti dai seama trebuie sa ti se invarta niste rotite (fara lag) in cap.
Nu ţi se pare că ar fi un gest de bună creştere să începem odată să respectăm opţiunile celorlalţi? Sau ar fi criminal de simplu şi odios de frumos să curgă armonia printre noi? Mie îmi place Buick/Olds, ţie Toyota/Lexus, lui Dan Grecu BMW, lui Sam93 Dodge, lui Zărneşteanu Mercedes, lui Carlos Renault ş.a.m.d. Straniu cum multiculturalismul se impune la toate etajele societăţii, mai puţin pe AM. Mă rog, multiculturalismul este o doctrină antihristică, dar eu aş vrea să ţinem cont de o altă oportunitate, de altfel cea mai indicată: diversitatea de opinii! Când colo, noi cultivăm "delictul de opinie"...Indivizi mai stalinişti decât noi nu cred că există în peisajul forumist al României! Cât timp mai vrem să continuăm cu atmosfera asta înveninată de invective, desconsiderări şi persiflări? În general, viaţa pare destul de urâtă, deseori insuportabilă. De parcă n-ar fi îndeajuns ce trăim zi de zi, mai intrăm şi pe forum ca să ne "cosim" duşmanii cu care nu ne-am întâlnit niciodată şi pe care nu-i cunoaştem în fapt. Care ar fi satisfacţia??? De ce n-am schimba radical starea asta jalnică exact acum?!?! Ce înseamnă "Bă, prostule, habar n-ai sau baţi câmpii, hai să te învăţ sau să-ţi explic eu" ? Altfel nu putem să ne prezentăm punctul de vedere decât maculându-ne partenerii de dialog (cam mult spus...dialog) şi socotindu-i inferiori (ba chiar primitivi) ? Fiecare dintre noi se închipuie avansat în civilizaţie, nu? Scuzaţi-mă, domnilor, dar eu am ferma convingere că obiectele pasiunii (iarăşi, un cuvânt forţat) noastre --- maşinile --- ne-au depăşit mult în evoluţie tocmai pe noi!!!
Dacă, într-adevăr, sesizăm un aspect eronat (chiar şi unul extraprofesional, de exemplu de ordin gramatical) în comentariul unuia şi altuia, reacţia recomandată ar fi să facem abstracţie de "infracţiune" sau, dacă aceasta este deranjantă pentru toată comunitatea, atunci trebuie să i-o punem în vedere într-un mod decent şi elegant. Aşa procedează orice om realmente civilizat. Dar de ce să ne mirăm că, de câţiva ani, Automarket s-a transformat în...Automahala. Evident, nu toţi utilizatorii pot fi acuzaţi, dar sunt câţiva inveteraţi pe aici (acum ce să zic? să fiu smerit sau să mă pretind smerit? oricum ar fi, trebuie să mă includ şi pe mine însumi în categoria nefastă) care, cu cât înaintează în vârstă, cu atât mai vârtos lasă impresia că o fac zadarnic...
Eh! normal că "răbufnirea" mea de acum va rămâne fără ecou pe Automahala. De parcă ar fi prima dată...Şi încă ceva, extrem de important: de obicei, năravurile politicienilor nu se nasc acolo "sus", în exercitarea funcţiei, ci în arealul de provenienţă, adică aici "jos", la preluarea pârghiilor de Putere ei fiind deja "formaţi", fiindcă politica este un câmp de bătălie care nu admite recruţi.
O sa te lamuresc pe scurt cu depasirile , turbo-lag-ul este infim de mic la un motor facut bine liniar ( nu te uita la diesel turbo unde puterea turbinei este mai mare ca cea a motorului in unele cazuri).
O depasire o faci mult mai ok cu un turbo-benzina decat un aspirat care trebuie turat ca sa intre in plaja de cuplu/putere benefica pentru asa ceva.
Cat iti ia tie sa turezi un aspirat si cat dureaza acel turbo-lag de care tot precizezi?
Ai inteles , sau desenam?
Sa compari chestia asta de suv joke cu Veyron clar ai o doaga lipsa. 'Pana' nu o putea spune mai bine , foarte bun comentariul.