La începutul lunii noiembrie, Andy Palmer, preşedintele executiv Nissan, declara război actualului Toyota GT86, declarând că sportiva este o maşină dedicată publicului de peste 50 de ani.
Tot atunci, Palmer confirma debutul unui rival pentru GT86 în cadrul Salonului Auto de la Tokyo. Acesta a sosit oficial în cadrul salonului japonez, materializat sub forma a două concepte botezate IDx Freeflow şi IDx Nismo. Ambele se lasă influenţate de liniile legendarului Skyline GT-R, dar şi de cele ale strămoşului Datsun Bluebird 1600 SS Coupe.
Constructorul american speră ca publicul prezent la Tokyo să vadă că Nissan poate crea două modele complet diferite, pornind de la aceeaşi bază. De asemenea, este o nouă modalitate de a demonstra că versiunile Nismo sunt complet diferite de cele de serie, consolidând astfel percepţia unui model distinct. Totodată, cele două coupe-uri de mici dimensiuni anunţă intenţiile Nissan de a lansa un concurent pentru Toyota GT86.
IDx Freeflow - viitorul coupe de mici dimensiuni
IDx Freeflow este un coupe de mici dimensiuni, cu o lungime de numai 4.1 metri, o lăţime de 1.7 metri şi o înălţime de 1.3 metri.
Sub caroseria colţuroasă, cu influenţe retro, Nissan nu a instalat nici un motor. Însă a ţinut să specifice în comunicatul de presă că ar vedea sub capotă motoare de la 1.2 la 1.5 litri, conectate la o transmisie variabilă CVT.IDx Nismo - un mini coupe de performanţă
Cel de-al doilea concept, semnat de divizia Nismo, este uşor mai lat, atingând 1.8 metri. Exteriorul este ceva mai sportiv, subliniat şi de kitul de caroserie special, care include pasaje ale roţilor mai generoase, jante de 19 inch, praguri laterale, o evacuare dublă, spoilere noi şi pneuri de 225/40.
În ceea ce priveşte propulsia conceptului IDx Nismo, Nissan declară: „Pentru a ne ridica la aşteptările de propulsie sportivă ale fanilor, inginerii au propus alăturarea unui motor eficient de 1.6 litri, cu injecţie directă şi turbocompresie, unei cutii sportive CVT”.
love it!
http://2.bp.blogspot.com/_FoXyvaPSnVk/SjzZRMWLkOI/AAAAAAAB16w/HGzZ6OLQ6Ww/s1600/1970-Nissan-Skyline-GT-R-S45-2.jpg
domnu' zoe, stii ce e cel mai greu de desenat nu? Astept un raspuns altfel consider comentariul tau rautate ieftina.
si ceva in plus:
http://www.autoblog.com/2013/11/20/nissan-idx-nismo-idx-freeflow-japan-2013/
design-ul acestor concepte aduc un pic(mai mult)cu silueta modelelor E30......ceea ce e super
in plus de asta modelele sunt de dimensiuni mici si binenteles daca vor avea motoare de 1.2-1.5 vor avea si o greutate redusa....
pe o asa masina nu as 'monta' prea multa tehnologie.......probabil doar ABS,centralizata,geamuri/oglinzi electrice,directie hidraulica si o manuala cu 5/6 rapoarte
Dar ce conteaza....jean boxeaza!
CVT-ul e ceva mai mult decat o simpla "cutie" clasica. As bifa doar optimizarea folosirii resurselor motorului....Sa fie asta explicatia pentru care japonezjii o prefera?
dar stii cum e....ce stie tiganu ce-i ala sofranu'? Citim pe net ca "dilueaza" si strambam din nas la CVT chiar daca ne sufla vantu'n posterior.
vant din pupa iti doresc