Nissan GT-R ar putea deveni cea mai rapidă maşină de serie din lume odată cu lansarea versiunii Nismo, spun englezii de la Autoexpress. În urma discuţiilor purtate cu o sursă din cadrul mărcii Nissan, englezii au aflat că versiunea Nismo a lui GT-R va fi capabilă să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar două secunde. Sursa din cadrul mărcii japoneze susţinea că performanţa este posibilă datorită reducerii masei totale a modelului şi creşterii nivelului de putere a motorizării. Respectiva versiune a lui GT-R a fost dezvoltată în colaborare cu Williams Advanced Engineering, ai căror reprezentanţi spun că au avut suficient loc de îmbunătăţire a performanţelor.
În plus, versiunea Nismo a lui GT-R va aduce un pachet aerodinamic din fibră de carbon, o evacuare modificată şi ornamente roşii. În urma modificărilor, modelul ar trebui să fie capabil să obţină un timp pe Nurburgring mai mic de şapte minute şi 18 secunde, atunci când va intra în vânzare în cea de-a doua jumătate a anului.
"Aţi fi surprinşi ce loc de îmbunătăţiri există, chiar şi la o maşină cum este GT-R. Chiar dacă ai impresia că a fost modificat la maximum, este uşor să obţii creşteri mari.", explică un inginer de la Williams care a preferat să rămână anonim. Cei de la Williams sunt responsabili şi de creaţia lui Juke Nismo, echipa aducând un aport semnificativ la dezvoltarea respectivei versiuni.Via Autoexpress
Va speria toata strada cum sare intr-o secunda la 50 km/h!
Deja se apropie de acceleratia unei masini de F1 sau DTM.
Kazutoshi Mizuno e creatorul Nissan GT-R. El spune in felul urmator:
„Să te gândești că mașina mea e prea grea e o greșeală! Toți jurnaliștii spun «GT-R e greu, greu, greu, ar trebui să fie mai ușor, ușor, ușor!». Eu spun că jurnaliștii ar trebui să dezvolte un nivel de gândire mai profesionist!
Să studieze mai mult! Să gândească mai mult! GT-R trebuie să aibă masa asta. O mașină mai ușoară se controlează mai prost. Masa redusă poate fi periculoasă. Iar mașina nu va putea fi condusă de toți clienții. Există o responsabilitate față de client. Eu am o mare responsabilitate față de client.
Legătura dintre sarcină și aderența anvelopelor este esența performanței. Vreau ca în permanență toate cele patru roți să aibă aderență, deci echilibrul este foarte important. Din cauza asta GT-R are un motor V6 amplasat în față și transmisia în spate. E cel mai bun echilibru.Totul începe cu numărul de kilograme de pe fiecare roată.“
Mizuno e unul din motivele pentru care iubim Japonia și industria auto japoneză. Datorită lui, Nissan GT-R face ce face și o face într-un mod complet diferit de rivalii europeni sau americani. Desi sunt multe notiuni abstracte, nimic nu se compară cu senzația de dislocare pe care o ai atunci când GT-R-ul se înfige și te aruncă de partea cealaltă a unui viraj cu asfalt ud, cu o viteză care pare nu atât să sfideze legile fizicii, cât să le provoace. Se întrevede un fir de nebunie în toate astea, dar și o ditamai bucata de genialitate.
GT-R genereaza aceeasi forta de apasare ca o masina de F1 sau GT1, aproximativ 1.800 kg cu tot cu sofer. Nu e coincidenta.
Probabil domnu Mizuno e un geniu insa si un prostanac daca declara ca o masina usoara se manevreaza mai prost........probabil domnu respectiv nu e familiarizat cu suprema teorie a maretului raposat Einstein
Pun pariu pe viata mea ca un GTR de 1600kg se descurca mult mai bine(mai ales pe curbe)ca un GTR de 1800kg.......
Sa vii cu asemenea declarati nici un amator nu te ia in serios......
GT-R cu siguranta ca va fi o achizitie ult mai buna decat un Veyron, chiar mult mai fiabila iar la performante not comment. La 2 sec acceleratia spre 100, deja Veyronul nu poate asa ceva. Doar daca vor scoate ceva care sa faca suta intr-o secunda :)))
OK, dar monteaza-ti, naibii, saua :)))
Ce nu pricepi tu e ca in spatele recordurilor pe circuit, se ascunde adevarata vitrina tehnologica la masini de performanta precum acestea.
Iar o noua versiune GT-R in stilul celor de la Nismo nu inseamna dopaj, mai ales din moment ce transformarile sunt pe mai multe nivele. Altfel vezi ca-ti dai cu tifla singur: editia SS a Veyronului de la 1001 la 1200 cp ce inseamna? Cu siguranta vei inventa alte scuze penibile in continuare. Adio !
Tocmai asta e..ca limitele unor asemenea masini se pot atinge doar pe circuit, indiferent ca discutam de performante in linie dreapta sau succesiunea de viraje a unui circuit tehnic. Bine, poate tu oi face parte din acea categorie care pui vietile celorlalti in pericol, gonind ca disperatul in orase si pe autostrazi. Problema e ca limitele unor asemenea supercaruri nu se vor atinge niciodata pe o autostrada circulata.
Si daca vorbim de apasare aerodinamica si aderenta nimeni nu intrece un GT-R. Performantele pe care le ofera? Viteza maxima a unui Nismo GT-R nu va fi neglijabila deloc, iar cu jumatate din caii putere si cilindreea unui Bugatti, sa fii mai rapid la reprize/acceleratie decat Veyron si Ariel Atom V8 (track-tuned), ei bine... asta-i adevarata minune tehnologica!
GT-R spulbera un Veyron atat la acceleratie, cat si pe un circuit tehnic, tocmai de aia e o masina mult mai desteapta, prin senzatiile pe care le va oferi.
Veyron - >1.000.000 euro si cica s-ar vinde in pierdere,
asta spune tot despre politica vw, iti vinde o masina de cateva ori mai scump decat face si mai sustine ca o vinde in pierdere. dar de, lumea-i mare si nu deosebit de inteligenta, un lucru foarte bine intuit de vw.