Una dintre cele mai dificile provocări ale industriei auto actuale le revine designerilor Nissan care trebuie să gândească liniile celei de-a doua generații a modelului Juke. Cel mai mic crossover din gama Nissan, un succes de piață răsunător care a dat startul unui trend în industria auto, este în același timp și una dintre cele mai nonconformiste alternative ale segmentului B, astfel că toată lumea așteaptă cu interes indicii legate de viitoarea generație. Iar aceste indicii vin astăzi, odată cu prezentarea conceptului Nissan Gripz la Salonul Auto din Frankfurt.
Partea interesantă este că Nissan Gripz este prezentat în comunicatul de presă alăturat primelor imagini oficiale oricum, doar ca precursorul viitorului Juke nu. Nissan asociază formele sale cu silueta unei mașini sport, susține că unele linii sunt preluate de la versiunea Safari Rally a lui Nissan 240Z și vorbește despre asemănările sale cu un ciclist capabil să meargă atât pe șosea, cât și pe drumuri de munte.
În niciun paragraf nu se vorbește despre o eventuală înrudire a conceptului Gripz cu viitorul Juke. Ba mai mult, Nissan chiar neagă vreo legătură între cele două prin vocea lui Shiro Nakamura, unul dintre designerii de top ai mărcii nipone: "Nissan a fost pionierul ideii de crossover compact, iar acest lucru este reflectat de enorma popularitate pe care o experimentează Qashqai și Juke și de creșterea rezultată în segmente în care toți ceilalți producători încearcă să ne ajungă din urmă.
În timp ce Gripz nu este văzut ca un înlocuitor direct al vreunuia dintre cele două vehicule reprezentative pentru noi, arată extremele spre care poate fi împins un crossover compact".Dar vă spunem noi: Gripz anunță noul Juke. Negru pe alb.
Cu proporții și dimensiuni proprii segmentului B, din care face parte crossoverul care a dat startul nebuniei SUV-urilor de oraș, noul Gripz oferă aceeași imagine nonconformistă pe care a promovat-o până acum Juke, cu modificări de substanță datorate noii linii de design Nissan. Apare o grilă frontală în formă de V care va fi prezentă și pe modelul de serie, apar blocuri optice frontale și posterioare care vor face parte din taboul estetic al viitorului Juke și apare un plafon plonjat care seamănă cu o șapcă întoarsă, semn că Juke nu-și va pierde din aspectul ludic nici odată cu lansarea noii generații.
Interiorul este și el o evoluție stilistică a ceea ce vedem acum pe Juke. Chiar dacă nu vom putea vedea la lucru toate elementele structurale din interiorul lui Gripz pe noul Juke, este clar că direcția estetică este cea pe care o observăm pe cel mai nou concept Nissan.
Un alt aspect important al conceptului Gripz este soluția aleasă de ingineri pentru sistemul de propulsie. Astfel, Gripz este un hibrid plug-in al cărui pachet de propulsie este format din motorul electric regăsit sub capota electricei Nissan Leaf și dintr-un motor pe benzină care are rolul de a alimenta motorul electric atunci când bateria este descărcată. Altfel spus, vorbim de aceeași tehnologie regăsită pe modele precum Opel Ampera, Chevrolet Volt sau BMW i3, acest tip de soluție fiind prezentă în premieră pe unul dintre modelele sau conceptele care fac parte din grupul Renault-Nissan.
La standul Nissan tocmai a fost dezvăluit conceptul Gripz, modelul ce anunță viitoarea generație a crossoverului Juke.
Posted by Automarket.ro on 15 Septembrie 2015
via Nissan
Comentarii (4)