Arestarea CEO-ului Carlos Ghosn are potențialul de a schimba radical structura Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi, ca urmare a dorinței celor de la Nissan de a avea o influență mai mare.
Ca parte a acordului de formare a Alianței din 1999, Nissan deține 15% dintre acțiunile Renault, care în prezent valorează circa 2.5 miliarde de euro, însă nu are drept de vot în consiliul de administrație al francezilor. În plus, statul francez este acționarul principal al Renault și are drept de vot, ceea ce înseamnă că interesele celor de la Nissan nu sunt exploatate la potențialul maxim.
Nissan a modificat însă în această săptămână codul de guvernanță, care prevede acum posibilitatea explicita de a vinde acțiunile, dacă acestea nu pot fi valorificate în mod corespunzător.
"Vom investiga inclusiv opțiunea de a vinde acțiunile când posesia continuă a acestor acțiuni este considerată necorespunzătoare ca urmare a verificărilor", precizează noul cod de guvernanță al celor de la Nissan.
În schimb, partenerii de la Renault dețin 43% dintre acțiunile Nissan, care în prezent valorează echivalentul a circa 12 miliarde de euro, plus că beneficiază de drept de vot în consiliul de administrație al niponilor.
Via Automotive News
Dar mai mult decat orice imi este mila de Renault si banii Frantei care se duc vazand cu ochii pe apa Sambetei. Asta ar trebui sa fie invatatura de minte si deschiderea ochilor pentru oricine se asociaza cu asiaticii, indifferent ca sunt vopsiti in chinezi, japonezi, indieni samd. Nu exista hoti mai mari si mai parsivi ca astia.
Dupa ce Renault (Franta) literalmente a scos nisan din faliment in 1999, acum japo s-au vazut cu sacii in caruta si nu le mai ajunge nimeni cu prajina la nas. Brazilianul e doar un pion amarat si nu m-ar mira sa citesc maine prin "ziare" ca de fapt e mana in mana cu nisan la razboiul de independenta. Da, poate ca a facut prostii cu conturile personale, desi trebuie sa ai un IQ sub medie sa incerci asa ceva cand ai pozitia pe care o ai si cand in ziua de astazi oricine are un pic de maiestrie pe internet ti se poate uita si la parul de sub brat.
Dar orice lovitura de stat are nevoie de motive si dovezi irefutabile. Cu cat mai bine fabricate, cu atat par mai reale. Si cand e vorba de bani multi in joc, scenariile sunt pregatite si executate la cel mai mic amanunt.
Renault n-a venit in America de Nord ani de zile, tocmai ca sa nu faca concurenta japului nisan. Acum Renault o sa-si ia pilula pentru naivitatea si credulitatea de care au dat dovada. Sincer, inca odata, ma doare enorm sa fad o firma europeana trasa in piept la drumul mare, trimisa acasa cu hainele in mana si cu … largita.
Tot ce mai pot sa sper este ca or sa aiba avocati buni iar legile internationale pe care lumea vestica le respecta prosteste, vor mai face doua parale si vor aduce dreptate in cazul asta.
Renault are drept de vot in Nissan, invers nu, renault vrea sa-i inghita cu totul , iar nissan aduce cash-ul. parca nu e corecta balanta............ iar cand mai pui si "laba" in banii altora, unor japonezi cu principii vechi, te-ai ars.
Nu e mare smecherie de gosn, uite ce a facut in timp mult mai scurt, fostl nr 2 de la renaul, seful PSA+OPEL, Carlos Tavares :)
Totusi, faza cum ca Renault nu a intrat pe piata din SUA ca sa ii faca loc lui Nissan, eu nu prea o cred. Pentru ca Renault mai avusese niste tentative prin anii '70 si a fost o miscare gresita. Pur si simplu piata din SUA este diferita de conceptiile lor. Uite Alfa Romeo si Fiat cum se chinuie acolo. Iar PSA ar intra in SUA, dar le e teama. Nici ei nu stiu daca e o idee buna.
@dan_grc, eu nu cred ca Renault s-a aliat cu Nissan pentru ca nu rezista singur. Ai spus tu motivele: drept de vot si intrarea mai facila pe cateva piete din Asia cu potential ridicat.
parerea mea ...
francii nu au rezistat pe piata nord-americana in principal pt ca nu au transmisii fiabile ...
aci cel putin 95% din autoturisme sint cu cutii automate ...
din ce-am auzit/vazut pe la franci, ei nu au cutii durabile ...
drumuri bune s-aveti !