Nissan şi-a anunţat oficial revenirea în "clasa-regină" a curselor de anduranţă, LMP1. Producătorul japonez va alerga în 2015 în Cursa de 24 de ore de la Le Mans cu model numit Nissan GT-R LM Nismo, despre care ne-au spus doar că este un model diferit de ceea ce au prezentat competitorii de la Porsche, Audi şi Toyota. Intrarea celor de la Nissan în cel mai înalt nivel al curselor de anduranţă vine la un an după ce Porsche revine în celebra competiţie derulată pe circuitul de la Sarthe. Recordul de tur pe circuitul care găzduieşte Cursa de 24 de ore de la Le Mans a fost obţinut în 2010 de un Peugeot 908 HDi FAP condus de Loic Duval, care a reuşit să parcurgă distanţa de 13.629 kilometri în 3:09:074.
FEATURE: Le Mans 24h - Vârful curselor de anduranţă a ajuns la ediţia 80
Până la participarea din 2015, Nissan va alerga în Cursa de 24 de ore de la Le Mans din 2014 cu un model experimental căruia i-a fost rezervat deja celebrul Garaj 56 din paddock, Nissan ZEOD RC. Numele modelului provine de la Zero Emission On Demand Race Car, iar rezultatele sale nu vor fi incluse în clasamentul general. Ce-i special la ZEOD RC este prezenţa sistemului hibrid capabil să-i asigure autonomie în modul 100% electric în regim de competiţie preţ de un singur tur. Acest mod va fi folosit în fiecare prim tur al unui stint de către fiecare pilot, începând cu ieşirea de la boxe. În rest, propulsia este asigurată de un motor 1.5 turbo, cu trei cilindri în linie, care dezvoltă 400 CP şi cântăreşte 40 de kilograme.Nissan aduce un Batmobil modern în Le Mans 24h: conceptul DeltaWing
În baza respectivei participări, cei de la Nissan vor avea ocazia să-şi pună la treabă echipa de piloţi şi de ingineri şi să testeze tehnologiile şi elementele aerodinamice pe care le vor folosi în 2015. Până acum, Nissan nu a câştigat niciodată la Cursa de 24 de ore de la Le Mans, iar modelul GT-R LM Nismo, aşteptat să fie prezentat ulterior, este cel care le aduce japonezilor speranţe la titlul respectiv. Coincidenţă sau nu, cei de la Porsche revin în Le Mans tot în 2014 şi sunt cea mai de succes marcă în competiţia de anduranţă, deci japonezii de la Nissan nu trebuie să se teamă doar de Audi şi Toyota, după ce Peugeot a ieşit din scenă de doi ani.
POVEŞTI AUTO: Evoluţia Nismo - divizia pentru performanţă Nissan
POVEŞTI AUTO: De la Playstation la pilot în cursele de anduranţă
imposibil
poate 3:19.074
de-abia astept sa treaca anul