Nissan a anunțat la sfârșitul lunii mai o amplă schimbare de strategie prin care se va concentra pe piețele din Japonia, China și America de Nord, în timp ce gama europeană se va baza pe modele dezvoltate împreună cu partenerii de Alianță de la Renault.
În plus, constructorul japonez a anunțat atunci și o reducere cu 20% a gamei de modele la nivel global, de la 69 la mai puțin de 55. La vremea respectivă, Nissan nu a menționat ce modele vor fi eliminate din gamă, însă presa internațională a speculat că japonezii vor rămâne în Europa doar cu SUV-urile Qashqai și Juke.
În prezent, Nissan comercializează în Europa și hatchback-ul subcompact Micra, SUV-ul X-Trail și pick-up-ul Navara, astfel că viitorul acestora era în pericol.
Cu toate acestea, Marco Fioravanti, directorul de planificare de produs al Nissan, a confirmat că Micra va rămâne pe piața europeană și va primi o nouă generație, care va fi dezvoltată în continuare pe aceeași platformă ca Renault Clio.
"Viitoarele generații Micra și Juke vor fi dezvoltate împreună cu Clio și Captur", a menționat el pentru publicația Autocar.Viitorul lui Micra în Europa era incert ca urmare a scăderii constante a vânzărilor. Modelul s-a comercializat în 86.000 de unități în 2017 după lansarea noii generații, însă de atunci Micra a intrat pe o traiectorie descendentă, cu aproape 78.000 de unități în 2018 și 65.000 de unități în 2019. În prima jumătate a anului, Micra a avut mai puțin de 20.000 de clienți, însă scăderea din 2020 a fost cauzată și de pandemia de coronavirus.
Via Autocar
Comentarii (0)