Noua generație Nissan X-Trail a debutat, pe Bătrânul Continent, la începutul lunii septembrie 2022. SUV-ul este dezvoltat pe arhitectura CMF-C și vine alături de un sistem de propulsie electrificat.
Pe scurt, X-Trail e-Power utilizează un motor pe benzină care generează energia electrică necesară pentru un acumulator. Mai apoi, această energie este transmisă către un motor electric, SUV-ul putând fi condus, susține producătorul, ca o mașină cu zero emisii veritabilă.
Unul dintre rivalii declarați ai modelului nipon este Toyota RAV4. Dar, potrivit lui Adam Robertson, director adjunct al Centrului Tehnic Nissan din Europa, sistemul de propulsie e-Power oferă o experiență de condus superioară, comparativ cu motorizarea hibrid a lui RAV4.
Și asta nu este tot. Din perspectiva lui Aleksandar Pecanac, manager de produs pentru X-Trail în cadrul Nissan Australia, cifrele (reale) de consum ale lui RAV4 Hybrid sunt nerealiste.
Ca o comparație, Nissan estimează un consum de 6.1 litri/100 de km pentru X-Trail e-Power, în timp ce Toyota susține că RAV4 Hybrid consumă doar 4.7 litri/100 de km.
În realitate, diferența de consum dintre cele două modele nu ar fi atât de mare, susține Pecanac.
"Cred că economia de combustibil este o problemă delicată.
Vă lăsăm pe voi să faceți testele în lumea reală. Dar, din multe articole pe care le-am citit despre RAV4 Hybrid, nu se poate ajunge nici pe departe la 4.8 (litri la suta de kilometri)," a declarat acesta.via Motor1
Cu stilul de condus Louis de Funes, diesel van art, Pecanac poate avea dreptate și pentru rav și pentru x-trail.