Aproape toate maşinile electrice disponibile pe piaţă fac parte din segmente destinate publicului larg, pentru care principalul obiectiv este să se deplaseze rapid şi economic. În schimb, modelele sportive au o nişă aparte şi reprezintă alegerea ideală pentru cei care pun accentul pe performanţe.
În viitorul nu foarte îndepărtat, maşinile sportive ar putea primi însă la rândul lor propulsie electrică, cel puţin în opinia oficialilor de la Nissan, producătorii celebrelor sportive 370Z şi GT-R.
"Se întâmplă gradual. Maşinile electrice au ajuns acum la o cotă de 20% în Norvegia. Pe măsură ce ne apropiem de 2020 vom vedea o mişcare mai mare spre maşini electrice. Guvernele încep să sprijine asta pentru îndeplinirea obiectivelor climatice, iar pentru a ajunge acolo avem nevoie de o schimbare majoră spre mobilitate electrică", afirmă Gareth Dunsmore, directorul de vehicule electrice al Nissan Europa.
Cu numai câteva săptămâni în urmă, Nissan a prezentat Bladeglider (foto), un prototip sportiv cu motor electric şi o punte fată îngustă, care ar putea reprezenta un punct de plecare pentru un viitor model electric sportiv. Acesta are două motoare de 130 kW pentru fiecare roată care generează 268 de cai putere și un cuplu motor de 707 Nm.Cu o masă totală de numai 1300 de kilograme, aceste resurse sunt suficiente pentru a accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 5 secunde și pentru a atinge o viteză maximă puțin mai mare de 190 km/h. Energia este furnizată de cinci module litiu-ion cu o capacitate de 220 kW, răcite printr-un sistem special gândit de Williams.
Via Autocar
Comentarii (0)