Nissan aduce un Batmobil modern în Le Mans 24h: conceptul DeltaWing
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Nissan a prezentat astăzi un prototip revoluţionar pe care îl va alinia la startul Cursei de 24 de ore de la Le Mans 2012. Denumit oficial DeltaWing, conceptul arată, spun cei de la Nissan, direcţia în care motorsportul o va lua în următorii ani. Prototipul va concura în competiţie în poziţia celei de-a 55-a maşini de pe circuit, loc rezervat de organizatori unui model complet revoluţionar cu potenţial competitiv.
MOTOR TURBO DE 1.6 LITRI ŞI 300 CP
Pe lângă designul cu adevărat spectaculos, care aminteşte de un Batmobil modern cu cockpit deschis, conceptul Nissan DeltaWing reuşeşte să ne arate că motorsportul experimental din 2012 nu înseamnă doar trenuri de rulare hibride sau electrice, consumul redus putând fi atins printr-o abordare inteligentă a aspectului downsizing. Astfel, prototipul Nissan beneficiază de un motor turbo de 1.6 litri cu injecţie directă denumit oficial DIG-T (Direct Injection Gasoline - Turbocharged) care va dezvolta în jur de 300 de cai putere. Acesta va fi capabil să ducă Nissan DeltaWing la timpi pe circuit care se vor încadra foarte aproape de cei înregistraţi de prototipurile din clasa regină LMP1, chiar dacă puterea dezvoltată ajunge abia la jumătate din cea a acestora. Secretul este masa proprie a conceptului Nissan: 590 de kilograme cu tot cu pilot şi combustibil.
DESIGN INOVATOR
Motorul este montat în spate, iar designul maşinii este complet diferit de ceea ce vedem în acest moment la Le Mans, amintind mai degrabă de monoposturile de Formula 1 prin postură şi poziţie. Astfel, pilotul este aşezat într-un cockpit care stă aproape pe axa posterioară, iar partea frontală aminteşte de un fuselaj de avion, fiind lungă, ascuţită şi extrem de bine concepută din punct de vedere aerodinamic.
Deşi manevrabilitate ar putea părea că manevrabilitatea are de suferit, cei de la Nissan se laudă cu o distribuţie a maselor care favorizează partea posterioară, ceea ce înseamnă că, pe circuit, maşina ba putea fi strunită foarte uşor.Roţile speciale ale conceptului au fost dezvoltate de Michelin, particularitatea fiind reprezentată de faptul că, în partea frontală, acestea au o lăţime de doar 10 centimetri.
ECHIPA DE PILOŢI
Echipa de piloţi pe care Nissan o va alinia la startul Le Mans 24h la bordul conceptului DeltaWing este formată din Mario Franchitti (cunoscut publicului din IndyCar), fratele acestuia, Dario Franchitti şi Michael Krumm, campion mondial în FIA GT1.
Prima apariţie oficială pe circuit a conceptului Nissan DeltaWing va avea loc joi, într-o demonstraţie publică pe circuitul de la Sebring. Pentru echipa Nissan şi conceptul său urmează apoi câteva luni de teste, debutul într-o competiţie adevărată urmând să aibă loc chiar la Cursa de la Le Mans, în luna iunie.
E o probabilitate destul de mare ca in viitor tehnologiile folosite aici sa treaca in productia de serie. De fapt cred ca asta-i si intentia...
Acum Acceleratia laterala necesara pentru a lua un viraj la o viteza data ( maxim, "am spus" :P) este aceiasi pentru orice masina - in schimb
Forta necesara variaza exact direct proportional cu Masa care trebuie sa primeasca acea acceleratie. Aceasta masina nu are "masa" pe puntea fata, masa amsiii este concentrata pe spate, acolo este pilotul, motorul, ditaimairotile motoare samd. Parerea mea este ca nu are nevoie de atat de multa forta cum are nevoie o masina cu motor central. La capitolul eficienta probabil apare un bonus de la rotile mult mai inguste pe fata, ceea ce da o rezistenta la inaintare mai mica ... cuplata cu o aerodinamica mai buna din cauza ca sunt acoperite de caroserie.
http://www.automarket.ro/tv/curse-auto/nissan-inoveaz-la-le-mans-2012-un-prototip-cu-adevrat-diferit-i-motor-16-turbo-2504.html