La finalul anului trecut, Nissan a prezentat conceptul Ariya, un prototip electric gândit de constructorul nipon pentru a dicta o nouă direcție de design. Între timp, oficialii companiei au confirmat că prototipul va sta la baza unui model de serie care va folosi același nume.
Campania de promovare a versiunii de serie Nissan Ariya a început în urmă cu câteva săptămâni, iar în tot acest timp, reprezentanții companiei japoneze au lansat o serie de imagini și clipuri teaser. Acum, Nissan a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul Ariya, primul crossover coupe electric al companiei.
Noul Nissan Ariya promite performanțe excelente, dar și un pachet consistent de sisteme de siguranță și asistare. Iar toate acestea vor fi integrate sub o formă nouă bazată pe o filozofie modernă.
Noul Nissan Ariya: date esențiale
● Noul Nissan Ariya are o lungime de 4.595 de mm, lățimea măsoară 1.850 de mm, iar înălțimea comunicată de producătorul nipon este de 1.660 de mm. Ampatamentul măsoară 2.775 de milimetri, iar în funcție de versiunea comandată, volumul portbagajului variază de la 415 litri până la 468 de litri.
● Noul Nissan Ariya a fost dezvoltat pe o platformă nouă, gândită special pentru modelele electrice. Pornind de la acest aspect, designerii au reușit să aducă în prim-plan o filozofie nouă de design pe care o vom vedea în viitorul apropiat și pe alte modele Nissan.
● Designerii descriu noul Ariya drept un crossover coupe cu linii generale fluide, elegante și, în același timp, senzuale. Partea fronală este dominată de o grilă de dimensiuni mari și de farurile duble care integrează lumini dinamice de semnalizare. În centrul grilei se află o versiune nouă a logo-ului mărcii, iar conform reprezentanților companiei, aceasta va fi disponibilă într-o variantă iluminată (20 de LED sunt folosite pentru acest artificiu de design).
● Nissan Ariya va fi disponibil cu jante cu design special. Standard, SUV-ul va fi oferit cu jante cu diametrul de 19 inch, iar opțional clienții vor putea alege și unele de 20 de inch. În partea din spate, designerii japonezi propun o aripă agresivă, stopuri unite de o bandă LED și un difuzor special. Numele companiei va fi inscripționat pe spate în locul clasicului logo al mărcii, un detaliu de design pe care mulți constructori au început să-l utilizeze.
● Nissan spune că Ariya va putea fi comandat în versiuni de caroserie vopsite în două nuanțe (șase variante disponibile, toate urmând să aibă plafonul de culoare neagră).
● Designerii Nissan propun un interior care acum se aseamănă cu un lounge, iar acest lucru a fost posibil datorită spațiului generos oferit de noua platformă electrică.
● Planșa de bord a fost desenată într-un stil minimalist, iar la nivelul acesteia nu a fost integrat niciun buton fizic.
Un lucru special îl constituie sistemul care controlează climatizarea. Aceasta se află poziționat central, iar butoanele tactile devin active doar atunci când motorul este pornit. În momentul atingerii, acestea vibrează pentru a confirma acțiunea.● De asemenea, în partea centrală se află o zonă specială de depozitare și o măsuță pliabilă. Conform oficialilor Nissan, poziția "tunelului median" poate fi modificată în funcție de nevoile șoferului.
● Instrumentarul de bord va fi unul complet digital și va avea un ecran de 12.3 inch, iar sistemul de infotainment va comunica cu ocupanții prin intermediul unui display tactil tot cu diagonala de 12.3 inch. De asemenea, SUV-ul nipon va fi echipat și cu un Head-up Display color, dar și cu un asistent virtual care poate fi accesat prin simpla rostire a cuvintelor "Hello Nissan". În plus, sistemul de infotainment va putea fi actualizat over-the-air.
● În funcție de motorizare și de capacitatea bateriei, Nissan Ariya va fi disponibil în cinci versiuni. Denumirile comerciale utilizate de Nissan vor fi direct influențate de capacitatea bateriei și de sistemul de tracțiune.
● Versiunea de bază a noului SUV va purta numele Ariya 63 kWh și fi echipat cu un motor electric capabil să dezvolte 160 kW (217 CP) și 300 Nm. În aceste condiții, SUV-ul niponilor va fi capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 7.5 secunde, în timp viteza de top este de 160 km/h. Autonomia anunțată pentru versiunea echipată cu bateria de 63 kWh este de până la 360 de kilometri.
● A doua versiune 2WD pregătită de Nissan se numește Ariya 87 kWh. Motorul electric dezvoltă 178 kW (242 CP) și 300 Nm, iar accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 7.6 secunde. Viteza de top este limitată la 160 km/h. Versiunea Ariya 87 kWh este cea mai generoasă atunci când facem referire la autonomie: până la 500 de kilometri.
● Restul versiunilor dezvoltate de Nissan vor fi echipate cu două motoare electrice și cu sistemul de tracțiune integrală e-4ORCE. Nissan Ariya e-4ORCE 63 kWh dispune de două motoare capabile să ofere un total de 205 kW (279 CP) și 560 Nm. Sprintul 0-100 km/h are loc în 5.9 secunde, iar autonomia anunțată de niponi este de până la 340 de kilometri.
● Nissan Ariya e-4ORCE 87 kWh produce 225 kW (306 CP) și 600 Nm, iar timpul necesar pentru 0-100 km/h este de 5.7 secunde.
Autonomia comunicată de Nissan este de până la 460 de kilometri.● Vârful de gamă va purta numele de Ariya e-4ORCE 87 kWh Performance. Cele două motoare electrice dezvoltă 290 kW (394 CP) și 600 Nm, iar accelerația de la 0 la 100 km/h se desfășoară în 5.1 secunde. Autonomia acestei versiuni va fi de până la 400 de kilometri. Toate variantele echipate cu două motoare electrice vor avea o viteză de top de 200 km/h.
● În funcție de baterie și de numărul de motoare, masa totală a SUV-ului nipon variază între 1.8 și 2.3 tone.
● Bateriile folosite de Nissan sunt răcite cu lichid, iar reîncărcarea acestora va putea fi realizată și la prize cu puteri de până la 130 kW.
● Inginerii producătorului japonez au pregătit patru moduri de rulare: Standard, Sport, Eco și Snow (doar pentru versiunile cu două motoare electrice). De asemenea, noua platformă a permis dezvoltarea unui comportament dinamic orientat către sportivitate.
● Nissan va echipa noul Ariya cu pachetul de sisteme de siguranță ProPilot. Acesta integrează un cruise control adaptiv care poate prelua informații de la sistemul de navigație, astfel încât viteza de rulare să poată fi modificată și în funcție de virajele sau intersecțiile care se apropie. Sistemul e-Pedal va fi și el disponibil, iar versiunile cu tracțiune integrală vor miza și pe un sistem de recuperare a energiei integrat la nivelul punții spate.
● Pachetul de sisteme de siguranță și asistare este completat de următoarele: asistent la parcare, Intelligent Around View Monitor și un sistem de frânare de urgență.
● Noul Nissan Ariya va fi disponibil pe piața din Japonia de la jumătatea anului viitor, urmând ca în Europa, noul model electric să ajungă spre finalul anului 2021.
Dar ma uit cum arunca cu kilowatii...incarcare la 130kW?! Incarcarea rapida la masinle electrice o sa fie un vis frumos, de aceea nu vad un viitor in electrice.
Poate se dezvolta tehnologia, dar acum nu e fezabil. Nu are cum sa fie.
Nu-s fan SUVuri (e-SUVuri nici atât), nici fan Nissan, dar e de-ajuns să privesc pozele alăturate Ariya-iX3 ca să aprob calea japo-inovației vs. cea a e-cârpelii reciclate bavareze.
E f. bine că Tesla Y (un pic mai mare, dar muuult mai urâtă int./ext.) va avea încă un rival serios -- pe care eu cel puțin îl așteptam de la nemți.
P.S. Mă surprinde doar prezentarea prematură a mașinii (un an înainte de vânzarea-n Japonia și chiar mai multă așteptare pentru europeni), dar poate că nissan-san mai așteaptă o ieftinire a bateriilor?! ;-)
Altfel sunt de acord cu punctarea slăbiciunilor tipic electrice, fără să mai repet aberația ideii de SUV + electric.
Nu includ totuși presupusa lentoare a încărcării la *doar* 130 kW (în cca 30 minute pt. o baterie mărișoară), majoritatea BEV-iștilor din principiu solvenți/potenți încărcând lent acasă ori la birou, chestie care prelungește și viața bateriilor (există statistici clare.).
După mine problema va fi deci (pentru ăia mai sărachi de la bloc :-)) coada de așteptare cu Citigo-iV-uri ori Dacii Spring-KZE la prize odată cu înmulțirea BEV-urilor, dar și suprasolicitarea sistemelor energetice.
Reciclarea problematică a (actualelor) baterii, producerea deseori ne-ecologică a curentului ori *amprenta de carbon* babană la producerea BEV-urilor rămân alte e-hibe.
...Dar nu neg c-ar fi posibilă rezolvarea lor cu timpul (asta, ca replică a unora care ne reproșează *ura anti-e*, când de fapt ei se arată opaci la orice dialog argumentat.)
160 km/h nu cred ca este un impediment de netrecut la achizitionare, pentru ca peste aceasta viteza se merge doar ocazional si pe distante scurte - de incercare, satisfacere a curiozitatii sau umflarea in pene. Sa nu mai zic de autonomia bateriei.
@ kiro Si eu am acelasi sentiment in ceea ce priveste ieftinirea bateriilor sau mai mai mult, eficientizarea lor ca raport cost/proprietati.
aaa, ca exista si germania fara limite, da exista, dar aia e doar exceptia. in america poti merge maxim cu 70 mile la ora, adica 112 km/h, in australia tot cam la fel si in multe alte state din lumea asta. nu sunt prosti aia degeaba, la viteza aia ajungi la destinatie si suficient de repede, confortul calatoriei nu se deterioreaza prea mult, consumul de carburant si uzura masinii sunt la minim iar riscul de accident e mult mai redus. personal eu circul cu 115-120 pe autostrada, desi conduc si o masina care ar putea trece de 250 km/h daca n-ar fi limitata din electronica. deci la nissanul din articol nu vad absolut nicio problema ca prinde "doar" 160.
@kiro: da, tirurile sunt concepute sa mearga cu 90-100 pe autostrazi, dar e normal asta, la gabaritul lor orice depasire a acestei viteze ar putea insemna un dezastru in caz ca ceva merge rau.
revenind la masina, ca design arata bine, foarte bine chiar. partea cu adevarat buna e ca are platforma dedicata pt electrica, nu e o carpeala sau ajustare a unor conceptii mai vechi.
de aici rezulta ca este si f moderna dpdv tehnic, e o masina a zilei de azi si de maine, mai ca-mi vine sa-i dau dreptate lui @Edikkk cand zice ca termicele sunt vechi din momentul cand ies pe poarta fabricii...cam asta e adevarul in anul 2020.
Văd ca deja se conturează tendințele în ceea ce privește coupe-urile. Pe de-o parte Arya și Toyota C-HR versus gama germană de coupe-uri.
- are portbagajul cam mic (chiar si KIA e-Niro are 451 litri si un pret destul de decent pentru cei 455 km autonomie WLTP oferiti);
- autonomia este destul de mica - avand in vedere ca va apare in Europa abia in cursul anului de gratie 2022...
- preturile sunt inca O MARE NECUNOSCUTA!!!
ce nu inteleg la ariya asta e sigla 4ORCE - adică 4-orice sau ce? ori 4 orci poate deci 4 balene ucigase... de Tesle hehe.
tezlele ca veni vorba o fi ele bune dar ramin niste oua cu cioc de ratzoi si televizor nasparliu inauntru.. si nu zic de cyber-drac aia coltzoasa ca e de vise rele-n ziua si ceasu 13 vinerea cind poate stiti ca a fost pirpolit templieru sef jac de molay.
nu mai repet ca e prea frumoasa aryia pentru nevoile mele chiar daca as da lovitura la pacanele.
zgariecii de vopsea invidiosi ar fi atrasi irezistibil, nu mai zic de virusuri ca s-ar lipi instant de onduleurile alea secsy cam stil mazda.
v-as povesti un pic si de ahura-mazda, gnosticizm si alte balarii interesante dar nu vreau sa urc si eu golgotele dlui inexorabil.
În varianta de bază, Ariya ar trebui apoi să înceapă cu aproximativ 45.000 de euro.
https://www.autobild.de/artikel/nissan-ariya-2021-preis-elektro-suv-reichweite-marktstart-17059341.html
Am zis ca este o mica problema cu viteza maxima de 160, pentru ca uneori in depasiri depasesti viteza aia. Nu? Stiu, voi mergeti cu maxim 130. Vad asta in fiecare drum pe reteaua noastra mare de autostrazi.
In legatura cu incarcatoarele de 130kW. De unde se ia energia aia? Cine face infrastructura? Cand un incarcator pentru o masina consuma cat un bloc cu 11 etaje... Nu vi se pare putin complicat de realizat?
Energia se produce dar si transportul ei este important. Vedeti ca se misca in Romania lucrurile prea repede?
Un exemplu la-ntâmplare: să luăm în calcul alimentarea simultană a NUMAI 50.000 BEV-uri la 150 kW și hop ! - sistemul energetic național e pus pe butuci... în ipoteza că n-ar mai fi nici măcar un bec aprins concomitent.
...Fiindcă media puterii instalate operaționale e de 7.500 MW (mai importâm ce-i drept 1.300-1.500 MW în vârfurile de sarcină, mai ales vara.)
OK, să presupunem că doar 1 din 7 BEV-uri existente într-o utopică e-Românie ar fi cuplate la priză în același timp, dar tot ne dă cu virgulă, dacă nu cu două. :-)
De ce? C-ar rezulta un parc *electric* de 350.000 BEV-uri alimentabile din 7.500 MW, adică... doar 5% din parcul auto românesc !!!
Concluzia de nivel grădiniță: pentru 5% electrificare a mobilității mioritice ar fi nevoie de DUBLAREA producției de curent.
...Ca să nu mai disecăm problematica distribuirii lui, a multiplelor transformatoare necesare etc. etc.
(Rant final :-)) Ești mai nou văd p-aici, așa că te previn să nu ai vreun șoc la citirea reply-urilor unora (se știu ei) de tipul: *No problemo, fraiere, doar în capu tău retrograd nu se găsesc rezolvări.* :-P
Cu aceasta masina NISSAN trece in barca producatorilor ce utilizeaza conectori CCS, in SUA si Europa cel putin...
Evident, volumul portbagajului mai mic este valabil pentru variantele cu tractiune integrala.
Renault: „să mori tu?”
Oare în SUA, Tesla a pus pe butuci sistemul lor naţional al electric (care nu era prea lăudat) ?
NU !
Există şi un sistem naţional de încarcare CSS2 non Tesla, în SUA
Şi?
A crăpat reţeaua?
Dar în Norvegia? Olanda?
NU.
Aşa că nu mai intraţi în panică, degeaba.
Hai sa vorbim in Romania, unde se opresc proiecte, pentru ca nu au infrastructura de transport pentru energia electrica. Si nu vorbesc din basme!
Totul se poate face, dar cu bani si in timp.
Probabil nu o sa fie probleme, pentru ca nu se cumpara multe masini electrice.
Dar eu vorbeam principial, tu vezi un viitor electric cu tehnologia actuala?
Ce e gresit la calculul lui Kiro? Argumenteaza!
Nu merge cu ... la aia merge. Ce merge la altul, la tine poate sa nu mearga.
@Edikkk: linkul ăsta:
https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_car_use_by_country
...e doar unul din cele care ar trebui să vă trezească din e-halucinații, fiindcă realitatea nu-i chiar atât de electrizant-mirifică -- așa cum însă vă induce-n eroare... sau mai exact în Oroare :-) toată propaganda asta în final abjectă prin dupicitate.
...Dar și prin scopuri (nu doar a taxării și-a CO2-ului expirat... dar nu intru-n detalii, că o să le simțiți pe prropria piele curând.)
Conform prezumției de nevinovăție :-P te consider deci inocent, fiindcă bănuiesc că plutești pe norișorii roz ai unei realități virtuale.
Mai clar -- în China de ex, *marea electrocutată planetară*, procentul PHEV-urilor (inclusiv hibrizi plug-in) e de SUB 1% !!!
...Iar în Statele Unite, sub 0, 5%...tot din parcul auto circulant, evident.
Cum reaku să aibă deci probleme de producere-distribuire a energiei electrice?! Să-i văd la 7-8-10%...
Iar cu Norvegia (singura cu cca. 10% din parcul auto PHEV-BEVuri, chiar dacă țărișoară minusculă irelevantă statistic la nivel de planetă) e o altă mangleală, pe care nu am acu timp să ți-o... desenez.
Am totuși convingerea că România va deveni cea mai dinamică electro-mobilă țară din Univers, cu 50% electrice după o înzecire rapidă a producției de curent... doar din voltajul postărilor voastre amețite :-P
P:S. Mi-s în concediu prenatal de azi (nasc alte idei, însă nu pe AM :-)) deci nu aștept răspuns -- inutil oricum.
MAI AU PE MURANO CARE ESTE FRUMOASA DAR ACEASTA LE CAM DA CLASA LA TOTI
EU AM UN DISEL DAR MI AS DORI O MASINA ELECTRICA
NICIODATA CAND CUMPAR MASINA NU MA INTERESEAZA DE LOC PAREREA ASA ZISILOR CUNOSCATORI DE PE AM SAU DE AIUREA
NOI AICI COMENTAM CUM ARATA O MASINA CUM SE CONDUCE DACA AM CONDUS O MOTORIZARI CONSUMURI SI ATAT CA NU SUNTEM DOCTORI-DOTORE IN INGINERIE AUTO SI NICI CLARVAZATORI
IN REST CEI CE SCRIU NUMAI ABERATII SA STEA ACASA SI SA SI PUBLICE CUNOSTINTELE DAR NU AICI
SICTIR SUPER CUNOSCATORILOR
chiar dacă politicul este intr-un neo comunism sau corupţie gen Italia, totuşi ECONOMIA DIN ROMÂNIA ESTE EMINAMENTE PRIVATĂ (sunt unele zone - vezi companiile din primăria bucureşti care nu funcţionează concurenţial - dar ei bucureştenii au votat o pe Firea)
Ceea ce înseamnă CONCURENŢIALĂ !
EUROPEANĂ CHIAR !!
Dacă mâine este cerere de gaz REALĂ, PREVĂZUTĂ
producţia de gaz este imediat crescută sau se fac investiţii în Marea Neagră, sau se importă cu foarte mare uşurinţă din Rusia, care poate produce mult mai mult decât azi exportă.
Dacă mâine este cerere de curent electric, se pot pune imediat în funcţiune unităţi care azi produc mult sub capacitate.
Electrocentrale Galaţi - 600 MW este la 20%, de exemplu
Plus se pot face investiţii în eoliene, care sunt la un sfert, o treime din potenţial.
Pentru bani, cerere, piaţa este gata să îţi dea orice, oricât de repede posibil.
Reamintesc că producătorul de îngrăşăminte din România, în faliment folosea foarte mult gaz metan şi acum acea capacitate poate fi folosită la altă cerere.
Şi electro centralele nu sunt toate la capacitate maximă.
Staţi liniştiţi.
Faptul ca la Galati sau intr-un loc e o anumita rezerva de energie, nu inseamna ca poate sa ajunga imediat energia aia la Cluj.
Da, sistemul SEN este interconectat, dar lucrurile nu sunt asa de simple.
Ma rog, discutam discutii. Nu le stiu eu pe toate, timpul o sa ne spuna tot.
Eu nu pariez pe electrice. O tehnologie veche, implementata cu materiale mai bune. Daca nu era frenezia "save the planet" electrica nu avea nici o sansa!
Sa salvam planeta, dar nu asa.
Electrocentrale Galaţi face parte din SEN de pe vremea comunismului !!!
Producţia de energie electrică şi mai ales consum industrial erau enorme (chiar energofage) în comunism.
Repet nu are nicio problemă sistemul energetic naţional.
Plus dacă ai mulţi bani îţi tragi 18 kw panouri solare în loc de 3,5 - 5 kw pentru consumul casei şi poţi încărca două maşini singur în autonomie fără niciun sistem energetic naţional de nicio culoare.
EGAL ŞI DE TRANSPORT ! Galaţi - Cluj sau Timişoara
Ok?
La SIDEX era Cocseria, Fabrica de oxigen care sunt dărâmate, distruse plus 4 furnale nu mai sunt..... cât consumau acelea....
Ce zici? Îţi dă curent să facă profit sau nu?
Clar că îţi dau.... bine, în unele locuri au nevoie de mărirea reţelei dar o fac.
Ce sunt nebuni să nu o facă???
Ei din asta fac profit.
Vorbiti din povesti.
Exemplu concret: Noul Mall din Balotesti, a trebuit sa se limiteze la 2MW ptr ca nu mai era energie in zona. Trebuia o investitie de cateva milioane de euro, daca voiau sa depaseasca cei 2MW.
SI nu, ENEL nu plateste bani pentru racordare!
Degeaba avem "monstri comunisti" si sistemul energetic nu are probleme, daca nu ai energie unde ai nevoie de ea.
Cum am zis timp si bani! Nu zic ca este imposibil.
2MW cat inseamna? 15 incarcatoare?
daca asta e dialog o rad si io de aici ca dl kirotraktor desi nu am concediu prenatal. de urmarit cresterea audientei a.me, hehe.
ps. pt dl edikkk. scuteru vecinului meu dl kiro e un fel de trotineta de fapt ceva electro.monstruos ca prinde suta cred cu ea. si v-a zis ca o are de 2 ani deci din 2018 nu era vreo deductie de sherloc holmes.
spor la cumparat tesle !
MALLul (proprietarii) construiau în câmp, investeau zeci de milioane dar nu aveau 2 pentru să îşi tragă curent !!??!!?
Eeeee zgârcenia mare până la prostie.
Doar nu doreau moca de la ENEL linie, transformator, etc etc
Mda
Si pana la urma fiecare isi face calculele lui, nu e treaba mea sa comentez.
:)
Bine, fiecare cu opinia lui
Si pentru alimentarea suplimentara(peste 2MW), trebuia sa traverseze DN1. Asta insemna costuri, timp suplimentar...Tot spun de timp, costuri.
Dar, da. Fiecare cu parerea lui. :)
NISSAN Arya va fi produs in Japonia si va apare pe piata de la mijlocul anului 2021.
Preturile pentru Europa sunt asteptate sa inceapa de la 40.000 Euro...
EU I-MI EXPRIM PAREREA DESPRE O MASINA SI ATAT
SCURT CUPRINZATOR SI LA OBIECT
INCEARCA SI TU SI ALTII LA FEL
IN REST CEI CE SCRIU NUMAI ABERATII SA STEA ACASA SI SA SI PUBLICE CUNOSTINTELE DAR NU AICI
SICTIR SUPER CUNOSCATORILOR