Nissan a prezentat noua generație Juke: SUV-ul nipon are un design nou, oferă mai mult spațiu la interior și integrează tehnologii moderne

de Cornel Șocariciu
Miercuri, 04.09.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noua generație Nissan Juke are un design îmbunătățit, dimensiuni exterioare mai mari și un interior redesenat. Pentru moment, singura motorizare anunțată de japonezi este cea de un litru cu 117 CP.

Nissan a publicat primele imagini și detalii oficiale referitoare la noua generație Juke. SUV-ul producătorului nipon a fost lansat în urmă cu aproximativ 10 ani, iar în toată această perioadă, circa un milion de unități au fost comercializate în Europa.

Oficialii Nissan spun că noua generație Juke păstrează personalitatea specială cu care deja ne-am obișnuit, însă plusează în dreptul capitolelor spațiu interior și tehnologii moderne.

Nissan Juke: date esențiale

● Noua generație Nissan Juke a crescut comparativ cu vechea versiune. SUV-ul producătorului nipon are o lungime de 4.210 mm (+85 mm), lățimea măsoară 1.800 de mm (+35 mm), iar înălțimea ajunge la 1.595 de mm (+30 de mm). De asemenea, noul Juke are un ampatament mai generos cu 106 mm. 

● SUV-ul Nissan are la bază platforma CMF-B a Alianței Renault-Nissan, aceeași arhitectură folosită de Renault pe Captur. În ciuda dimensiunilor exterioare mai mari, noul Juke are o masă totală mai mică cu 23 de kilomgrame comparativ cu vechea generație. În același timp, oficialii Nissan menționează că SUV-ul este ceva mai rigid, lucru care se traduce printr-un comportament dinamic îmbunătățit. 

● În același timp, spațiul pentru interior a fost și el îmbunătățit. Oficialii producătorului japonez spun că pasagerii din spate se vor bucura de 5.8 centimetri în plus în dreptul spațiului pentru genunchi, în timp ce spțiul pentru cap a crescut cu 1.1 centimetri.

Și portbagajul este mai generos, valoarea oferită de noua generație fiind de 422 de litri (354 de litri oferea vechiul Juke). 

● Din punct de vedere estetic, noua generație a SUV-ului japonez primește o serie de modificări consistente. Grila frontală, proiectoarele pentru ceață, farurile și spoilerele au forme noi. Cu toate acestea, forma generală a lui Juke rămâne apropiată de cea cu care ne-am obișnuit. 

● Nissan promite 11 nuanțe pentru caroseria lui Juke, jante cu diametrul de până la 19 inch (16 inch standard) și faruri full-LED în versiunea standard. Totodată, Nissan introduce și pachetul N-Design.

● Pentru interior, Nissan a pregătit o planșă de bord restilizată, materiale mai bune și finisaje îmbunătățite. Japonezii spun că standard vor fi oferite scaune sport, în timp ce pe lista de echipamente opționale clienții vor găsi și o tapițerie din Alcantara.

● Sistemul de infotainment poartă numele de NissanConnect și este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto, iar ecranul tactil are o diagonală de 8 inch. Nissan introduce și funcția In-Car WiFi, mulțumită căreia clienții vor avea acces la internet. 

● Pe lista de echipamente opționale, Nissan a trecut un sistem audio semnat de Bose care include 8 incinte, două dintre acestea fiind integrate la nivelul tetierelor scaunelor din față.

● Pentru moment, Nissan a anunțat o singură motorizare pentru Juke. Clienții vor găsi în oferta japonezilor unitatea de un litru cu trei cilindri care dezvoltă 117 cai putere la 5.250 rpm și 180 Nm începând cu 1.750 rpm (200 Nm cu funcția OverTorque).

Aceasta va putea fi comandată fie cu o cutie automată cu șapte rapoarte și dublu ambreiaj, fie cu o transmisie manuală cu șase trepte. Nissan introduce pe Juke și un selector pentru modurile de rulare (Eco, Standard sau Sport). Versiunea echipată cu transmisia manuală va accelera de la 0 la 100 km/h în 10.4 secunde, în timp ce viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 180 km/h.

● Noua generație Nissan Juke va fi disponibilă și cu sistemul ProPilot, tehnologia dezvoltată de japonezi care transformă SUV-ul într-un vehicul semi-autonom în anumite situații de trafic. ProPilot poate controla accelerația, sistemul de frânare și direcția mașinii. 

● Pe lista sistemelor de siguranță, Nissan a trecut următoarele: frânare automată de urgență cu funcție pentru detectarea pietonilor și a bicicliștilor, sistem pentru identificarea semnelor rutiere, sistem de avertizare cu privire la părăsirea benzii de rulare, sistem de avertizare cu privire la traficul din spate și sistemul Blind Sport Intervention (monitorizează unghiului mort și redirecționează SUV-ul pe banda de rulare). 

● Noua generație Nissan Juke va fi asamblată în cadrul uzinei din Sunderland, Marea Britanie, iar primele livrări sunt programate pentru luna noiembrie. 

Comentarii (8)

  • Foarte faină mașina, cel puțin de data asta...

    Compactă, portbagaj mare pt. clasa și dimensiunile sale. Sigur va fi echipată cu cu noul motor de 1.33 cu 4x4. Aștept această variantă, dar și prețurile pt. România.
    13 7
  • Cum era de așteptat, tarlaua internetului e deja divizată-n tabere pro/contra apropo de stilul noului Juke.
    Mie cel puțin îmi place (comparativ cu al primului mai ales), chiar dacă unele tușe ale designului rămân exagerate -- holy sh.t, jante de 19 țoli pe o subcompactă?!...

    Rezultatul final nu-i însă la fel de caricatural ca aspectul fostului -- f. original ce-i drept, dar dizarmonic din 1001 motive inutil de aprofundat aici.
    Pe f. scurt totuși, intersectarea reliefurilor are o noimă acum -- v. de ex. ce rezultă din întâlnirea bosajului aripii-față cu muchia laterală arcuită pornind de la stopuri, și ele reușit *îngropate* în spatele mașinii.)

    E interesantă păstrarea unor elemente specifice și-n interiorul mai aerisit acum (consola schimbătorului gen rezervor moto de ex.), dar și majorarea ampatamentului cu mai muți centimetri decât lungimea mașinii -- chestie rarissimă la un nou model.

    Unica motorizare... minusculă de start ar fi rimat însă mai bine cu prețuri mai puțin umflate. Fiindcă încep în Vest de pe la 20K € (Visia cam cheală), dar ajung la cca. 30K pt *First Edition* prezentă și-n pozele AM, vopsită negru + ceva roșu -- preț cu DCT7 (0-100 km/h în 11,1 s.)

    În orice caz, aștept cu interes rezultatele testului elanului -- prietenii fostului Juke știu de ce... :-)
    22 3
  • zamaraii
    Dar niste aparatoare de noroi la rotile spate nu punem si noi? Sau de ce sa nu mai vindem multe chestii optionale dupa!
    8 4
  • someone
    frumos, desi socul e mult diminuat fata de prima generatie, e o masina shic intr-o clasa din ce in ce mai plina de masini shic. dar acum cand concurenta are multe atuuri, oare juke mai are ( pe langa design ) ceea ce e necesar ca sa ramana in top?
    motoarele vor fi cele cunoscute din gama renault-nissan, cutiile de viteze sant ok ( manula clar si dublu ambreiaj, sper ca inlocuieste total cvt-ul primei generatii ) , sisteme de siguranta si conducere autonoma cat incap in cei 4,2 metri, exista nissmo, care poate lua motorul de 1.8 de la renault si sa faca cu el ceva chiar rapid din juke
    7 2
  • Parere
    Eu sper sa ramana CVT (si cred ca ramane, Nissan se bazeaza pe el). Dupa ce conduci un CVT, in oras nu iti mai trebuie mizeriile de dublu-ambreiaj. Sunt ff. fiabile si usor de condus la traficul de oras (nu are socuri precum DSG-ul de ex.).
    13 7
  • Edikkk
    Total de accord dle Parere şi parerea mea este că după ce conduci un eCVT nu te mai întorci la CVT.
    8 9
  • "și sistemul Blind Sport Intervention"
    Serios?
    3 0
  • alta "Joke" ...
    a doua ... generatie ...

    dupa gustul meu prima a fost dezastru ... ca aspect exterior/interior ...

    acu l-au mai cizelat ... chiar daca nici acu nu ma incinta, macar e mai bine/frumos desenat ...

    nu vreau sa comentez prea mult despre "Gluma" asta ...

    doar sa temperez niste feciori care se arunca dupa CVT-uri ...

    am avut un Nissan, fabricat in 2006 ...
    ultima generatie cu cutii automate clasice.
    bune, fiabile, mult mai bune chiar decit cele de pe Honda.
    incepind cu anul model 2007 (aproximativ in noiembrie 2006 au ajuns pe piata) au introdus pe toate modelele CVT-uri ...
    si au luat-o rau peste nas !!!
    atit de rau, ca aci in America de Nord, au marit garantia de la 100.000 km la 200.000 km pt ca erau "f. fiabile" !
    de atunci nu am mai cumparat produse Nissan ... si nu regret nimic !!!
    iar acum cu scandalul facut de ei lui nenea C. Goshn, am decis sa nu mai cumpar niciodata Nissan ...

    da, va intrebati probabil ce prefer in locul Nissan ...
    Hyundai: electronica buna, motoare mai fiabile, cutii automate clasice fiabile, finisare si aspect mai bun ...
    nu-s nici astea perfecte, dar la raportul calitate/pret e cam greu sa-i intreci ... cel putin aci peste ocean ... si, oricum, Nissan e cam mult in urma coreenilor !

    drumuri bune s-aveti, chiar daca sinteti simpatizanti Nissan ...
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru