În luna mai, Nissan a dezvăluit un plan de restructurare pe următorii 4 ani, ce presupune închiderea fabricii din Barcelona și reducerea producției totale cu 20%, la 5.4 milioane de unități.
Japonezii vor să reducă și numărul de modele și versiuni, astfel încât costurile anuale fixe să scadă cu circa 2.5 miliarde de euro.
Datele financiare citate de Reuters arată că Nissan a făcut împrumuturi în valoare de 7.8 miliarde de dolari în ultimele trei luni, pe fondul dificultăților provocate de criza COVID-19. Constructorul se confruntă cu probleme financiare din cauza scăderii vânzărilor și a raportat primele pierderi din ultimii 11 ani.
Pentru perioada martie-mai 2020, Nissan a înregistrat un declin de 40% al vânzărilor globale, după ce fabricile și showroom-urile au fost închise în urma restricțiilor legate de pandemie.
Șeful Makoto Uchida a spus recent că Nissan are suficiente resurse pentru a depăși o scădere severă a vânzărilor din cauza pandemiei de coronavirus, dar că provocarea va fi să îmbunătățească fluxurile de numerar.
Via Reuters
AM, n-am revenit la “teoria conspiraţiei”, staţi liniştiţi. De fapt, ştiţi şi voi că aşa stau lucrurile.