Nissan este cea mai bine vândută marcă asiatică din Europa după primele șase luni ale anului 2015. Nissan reușește astfel să depășească mărci ca Toyota sau Hyundai. Numărul total de unități vândute de Nissan pe piața europeană este de 303.507, conform ACEA. Vânzările record s-au datorat modelului Qashqai, dar și modelului cu propulsie electrică Leaf. Cota de piață deținută de Nissan în Europa este de 4.2%.
Cele mai semnificative creșteri s-au înregistrat pe piețele din Marea Britanie (88.000 unități, +34%), Spania (+18%) și Germania (+11%). Dacă comparăm vânzările Nissan cu cele obținute în prima jumătate a anului trecut în Europa, constatăm o creștere de 21 procente.
Toyota este a doua marcă asiatică din preferințele europene, marca japoneză ajungând la aproape 300.000 unități vândute în primele șase luni ale anului. Podiumul este completat de Hyundai, marca din Coreea de Sud terminând prima jumătate a anului cu 237.200 de unități vândute în Europa.
"Suntem încântați de încrederea acordată de către clienții noștri din Europa și le mulțumim pentru că ne-au propulsat pe primul loc în topul mărcilor asiatice vândute în Europa. Vom continua să producem automobile excelente pentru a oferi mai multă valoare clienților noștri", a spus Guillaume Cartier, Vicepreședinte al Departamentului Marketing și Vânzări Nissan Europe.
Nissan se așteaptă ca cifrele să crească din nou până la finalul anului 2015. Uzina din St. Petersburg, Rusia care produce noul model X-Trail a sărbătorit de curând producția exemplarului cu numărul 200.000.
Vânzări mărci asiatice în Europa în lunile ianuarie-iunie 2015
Poz. | Marcă | Vânzări ian-iun 2015 |
Vânzări ian-iun 2014 |
+/- |
1 | Nissan | 303.507 | 250.843 | +21% |
2 | Toyota | 293.968 | 282.188 | +4.2% |
3 | Hyundai | 237.221 | 219.373 | +8.1% |
4 | Kia | 200.038 | 185.882 | +7.6% |
5 | Mazda | 99.946 | 92.572 | +7.5% |
6 | Suzuki | 91.051 | 86.983 |
+4.7% |
7 | Mitsubishi | 70.223 | 46.135 | +52.2% |
8 | Honda | 66.018 | 72.322 | -8.7% |
9 | Subaru/Daihatsu | 20.031 | 18.087 | +10.7 |
10 | Lexus | 19.366 | 14.308 | +35.4% |
Via carscoops / ACEA
La capitolul SUV-uri cei de la Nissan stau foarte bine.
Dar pentru mine la fel de importante sunt si Mazda, Suzuki, Toyota , Mitsubishi, Daihatsu.
Cei trecuți prin service-ul acestei mărci știu de ce.
@S
Daihatsu important in Europa? Nu prea cred !
Esti curios oare ? Ma, pana una alta, nu mai bine ne explici cu Lexus, taticul limuzinelor de superlux-turbopremium, vinde cat vinde ?
Aaa da, pentru ca este o marca exclusivista, care-si alege clientii, nu orice taran prost ca mine are valuarea si thalentul pentru un Lexus.
Am ghicit ?
Daihatsu in tarile vestice oricum a fost important in clasa mica si la masinile precum Feroza de demult.
@Ivanoff, nu ai inteles ideea acestei stiri. Este vorba de vanzarile pe marca, nu pe model. Daca stirea se refera la vanzarile Crossover-elor Nissan era cu totale altceva. Dar aici este vorba de vanzarile TOTALE ale marcii. Nimeni nu cred ca contesta vanzarile f bune ale luk Quashqai sau Juke. Totusi, Nissan se bazeaza pe doua modele cand se lauda cu aceste vanzari. Daca vanzarile lui Note, Leaf sau Micra erau ceva mai bune, era altceva. Dar cu ele concurenta cam matura pe jos. Pe ce s-ar baza Nissan daca vanzarile pe care se bazeaza cel mai mult (adica doar doua modele), ar scadea? Iti spun eu: ori i-ar ajuta Renault sa se ridice, ori ar pati ce a patit Honda si posibil dupa Honda sa urmeze Subaru si Mitsubishi. Nissan se lauda cu vanzari bune pe doua modele, cand cel putin 3 se vand slab. Si tu asta o vezi de bine.
Nissan=Renault.Dacia=Renault !
FIECARE model a contribuit la nivelul pe care la atins Nissan in Europa.
Ai fi cu siguranta surprins sa afli ca X-Trail face o figura frumoasa cu ~30.000 unitati vandute pana acum. Cam cat Micra SAU Note.
Nu stiu unde vezi tu, dar Murano vinde de 10 ori mai bine ca Toareg in USA, Rusia si Asia , asta ca tot vb de vanzari. Iar in Europa, Murano se vand destul de bine in tari precum Bulgaria, Ungaria, Belgia. Stiai asta ?
2. Ce treaba au vanzarile din State cand se vorbeste despre vanzarile Nissan in Europa, nu din State sau Asia (ca ai spus ca Murano se vinde mai bine ca Tuareg)?
Ia zi-mi cat de bine se vinde Murano in Bulgaria, Ungaria sau Belgia. Dar nu ma lua ca stii tu. Demonstreaza practic cum un clasament, ceva.
2. Vanzarile din State si restul erau un exemplu, care vb de la sine. Nu pot oferii linkuri spre vizulizare, din pacate le cam sterge redactia, ti le voi oferii stii tu unde ;)
2. Stirea se refera la Europa, nu la State. Deci... cred ca am sa ma opresc aici mai bine.
Este ca si cum ai compara Pulsar cu Mercedes Clasa A. Clasa A a fost gandita sa se compare cu Seria 1 sau A3. Pulsar a fost gandit sa se compare cu Golf, Focus sau Astra. R8 a fost gandit sa se compare cu Ferrari, Porsche sau Jaguar.
Veyron si GT-R au fost gandite (si proiectate) sa se compare... cu nimeni concret.
Sau daca insisti si nu te lasi, un GT-R in Anglia este aprox. 78 000 de lire. Un R8 in Anglia este aproximatic 115 000 de lire. Deci e mai scump cu peste 30 000 de euro. Este unul din motivele pentru care care R8 se vinde mai slab. Si mai sunt si altele, dar las-o asa. Lacomi nemtii sa ceara atatia bani pe o tigaie de R8. Iar de Veyron nu are rost sa discutam. Pentru ca este cu totul, dar cu totul altceva. Si tu inca te mai lauzi ca GT-R se vinde mai bine? :)))
Nu ai ce sa cauti in Europa fara motoare Diesel adecvate. Punct.
Conceptia ca dieselul este alegerea cea mai potrivita e adanca inradacinata in comportamentul clientilor europeni.
Nu intra in discutie daca e tot timpul cea mai buna alegere dar e categoric cea mai frecventa alegere mai ales inafara claselor mici.
Nissan a beneficiat din plin de DCi-ul de la Renault si are vanzari bune combinata si cu excelentul Quash si excentricul Juke.
Vanzarile auto au o inertie foarte mare deci v-a mai dura ceva pana v-a afla lumea de noile dieseluri apartute pe la Honda.