Nissan, la fel ca toți ceilalți producători de automobile, are în plan să devină o marcă electrică până la sfârșitul actualului deceniu. Pentru asta, constructorul japonez și-a anunțat, încă din 2021, planul său de electrificare, numit Nissan Ambition 2030.
Planul original a fost acela de a crește numărul de modele electrificate și electrice în gamă până la începutul noului deceniu. Inițial, japonezii au spus că vor lansa 23 de modele electrificate noi, alături de 15 modele electrice noi până în 2030.
Acum, însă, Nissan și-a revizuit acest plan. Acesta este acum mai ambițios față de cel original, deoarece marca niponă se angajează să lanseze și mai multe modele electrice și electrificate noi față de ce a fost promis înainte. Mai exact, Nissan dorește acum să lanseze nu mai puțin de 27 de modele electrificate noi și 19 modele electrice noi până în 2030.
Tocmai de aceea, ponderea de astfel de mașini prezente în gamele mărcilor Nissan și Infiniti va crește până la 55%, față de 50% cum era stabilit inițial.
Alături de un număr mai mare de modele mai prietenoase cu mediul, Nissan preconizează vânzări și mai mari ale acestor mașini pe principalele piețe din lume.
În Europa, de exemplu, Nissan dorește ca mașinile electrificate și electrice să reprezinte împreună 98% din totalul vânzărilor mărcii pentru anul 2026. Anterior, acest număr fusese stabilit la 75%.Pe piața autohtonă din Japonia, Nissan vrea ca aceste mașini să reprezinte 58% din totalul vânzărilor în 2026, față de 55% cât era stabilit înainte. Interesant este că, pe piața din China, constructorul japonez își propune ca numai 35% din totalul vânzărilor să fie reprezentate de astfel de modele în 2026. Asta în condițiile în care acest număr fusese anterior stabilit la 40%. Nissan va lansa și un model electric dedicat special pieței din China în 2024.
Nu în ultimul rând, Nissan își dorește ca 40% din vânzările sale de mașini din Statele Unite să fie reprezentate exclusiv de vehicule electrice până în 2030.
La final, constructorul nipon promite să ofere și servicii personalizate noi pentru clienți și să adauge mai mult conținut nou și funcții la cerere noi pe vehiculele sale.
via Nissan
Pun pariu ca nu scot nici 10 modele electrice pana in 2030.
Nissan, Kia, Hyundai fac masini electrice pentru cei cu putere de cumparare, nu pentru romanii care iau BMW-uri sh de 1000 euro.
Puterea de cumpărare in Europa… Dacia urca in topuri, ce spui matale de asta? Nu cred ca trebuie sa fi specialist (apropo cine si ce te face specialist? da cineva diplomă?) ca sa poți citi si interpreta niște informații simple.
Unde locuiesc este plin (nu exagerez) de Nissan-uri (low cost), cum am spus in zona Dacia. Scade puterea de cumpărare este clar, dar tu vi cu opinii diferite… vom vedea.