Nissan: 1.5 milioane de mașini produse cu sistemul hibrid e-POWER

de Tiberiu Safta
Marti, 05.11.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nissan a atins borna de 1.5 milioane de mașini produse cu sistemul de propulsie electrificat e-POWER. Modelele Nissan dotate cu acest sistem de propulsie sunt vândute în aproape 70 de țări din lume.

La finalul lunii octombrie, constructorul japonez a atins borna de 1.5 milioane de mașini produse cu sistemul hibrid e-POWER. Filozofia din spatele acestei tehnologii, care a debutat la un model de serie în 2016, stă într-un motor pe benzină de mică cilindree care funcționează alături de un motor electric, alimentat cu o baterie litiu-ion.

Primul model Nissan care a primit sistemul hibrid e-POWER a fost Note. Acela a fost lansat în 2016 și a fost disponibil exclusiv pe piața din Japonia. A urmat apoi piața din China, acolo unde primul Nissan cu sistemul e-POWER a fost Sylphy, lansat în 2021.

Tehnologia e-POWER și-a făcut apariția în Europa în 2022, odată cu lansarea unor versiuni hibride pentru noile generații X-Trail și Qashqai. Până în ianuarie 2024, peste 100.000 de exemplare Nissan cu tehnologia e-POWER au fost vândute pe Bătrânul Continent. Tehnologia va debuta și pe piețele din Statele Unite și Canada până în 2026.

Dintre cele 1.5 milioane de mașini Nissan cu tehnologia e-POWER produse până acum, cele mai multe au fost produse, evident, în Japonia.

Doar aici au fost fabricate 1.170.000 de astfel de exemplare în ultimii 8 ani. În Europa, Nissan a produs 140.000 de unități cu tehnologia hibridă, iar în China au fost produse 60.000 de mașini. Restul de 150.000 de mașini au fost produse în afara țărilor și regiunilor menționate.

În prezent, modelele Nissan cu tehnologia e-POWER sunt comercializate în nu mai puțin de 68 de țări din lume.

via Nissan

Comentarii (5)

  • M-am uitat pe geam dimineață, iarba era verde și cerul albastru! De necrezut !
    1 1
  • Elektrikkk
    Din 2016 , le-a luat 8 ani japonezilor să ajungă în Europa.

    Ar fi avut un avans imens dar nimic.

    Renault, fraţii de cruce, la fel cu E-power....

    Deja hibridele sunt uzate moral, nu mau sunt de actualitate de mult.
    2 3
  • @Elektrikkk - si care ar fi avantajul acestui e-power fata de un hibrid normal? ca am vazut cateva teste cu Qashqai si pe mine nu m-a convins, am preferat un Kuga hibrid
    1 1
  • @kkk
    Or fi uzate moral dar si chinezii marseaza din ce in ce mai mult pe hibride, ce-i drept cu incarcare la priza. Deocamdata hibridizarea este singura solutie de tipul "one size fits all" fie ca place fie ca nu. Cel putin pe termen scurt si mediu.
    1 2
  • Elektrikkk
    @eu

    Tehnic erau mai bune decât sistemul hibrid de la Toyota, aceste E-power şi E-tech doar că Nissan şi Renault vând motoare subdimensionate.

    Nici cu Ford nu mi-e ruşine dar Ford au avut motoare mai bune, lasând la o parte ecoboost care erau tot subdimensionate dar cu turbine.

    Eu dacă aş cumpăra nouă, doar EV. Dar fiecare cu decizia lui.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru