Nio prezintă sedanul electric ET7: 650 de cai putere și autonomie de până la 1.000 de kilometri

de Paul Cosma
Luni, 11.01.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Chinezii de la Nio au prezentat ET7, un sedan electric cu funcții autonome care dezvoltă 650 de cai putere și are o autonomie estimată la 1.000 de kilometri, în cazul versiunii cu bateria de 150 kWh.

Constructorul Nio a anunțat recent că pregătește lansarea unei noi baterii pentru mașini electrice, a cărei principală caracteristică este capacitatea de 150 kWh. O astfel de capacitate este de circa două ori mai mare decât capacitatea bateriilor utilizate de cele mai multe modele de pe piață.

Primul model de la Nio care va beneficia de această baterie este ET7, un sedan electric cu funcții autonome, o premieră pentru producătorul chinez.

Noul model dispune de două motoare electrice care dezvoltă 650 de cai putere și un cuplu de 850 Nm. Are nevoie de 3.9 secunde pentru repriza 0 – 100 km/h. Inițial, Nio ET7 va fi disponibil cu baterii de 70 kWh sau 100 kWh, pentru autonomii de 500, respectiv 700 de kilometri, conform vechiului standard NEDC. Versiunea de top (150 kWh) va fi lansată la sfârșitul lui 2022.

Pentru rularea autonomă, chinezii au instalat 33 de senzori, printre care și 11 camere de 8 MP. Conform datelor oficiale, tehnologia Aquila Super Sensing poate să genereze 8 GB de date pe secundă.

Nio ET7 are 5.098 mm în lungime, 1.987 mm în lățime, înălțime de 1.505 mm, în timp ce ampatamentul este de 3.060 mm.

Chinezii spun despre interior că este ca o “a doua sufragerie” datorită scaunelor cu încălzire și ventilație în varianta standard.

Tot la interior găsim un display central de 12.8 inch și un sistem audio cu 23 de difuzoare (1.000 W).

Prețurile pornesc de la 448.000 de yuani, care înseamnă circa 60.000 de euro. Chinezii oferă și o variantă la 378.000 de yuani (aproximativ 48.000 de euro) pentru clienții care aleg serviciul de închiriere a bateriei (BaaS). Livrările sunt programate să înceapă în primul trimestru de anul viitor.

Via Nio

Comentarii (28)

  • Exceptand linia farurilor si a stopurilor, mașina seamănă destul de mult cu Tesla model 3, profilul este aproape identic. Logo-ul este și el de inspirație Citroen. Nimic nou sub soare, lucruri normale pentru "creatorii" chinezi.
    Ideea este ca producătorii de electrice ar trebui să-și cam revină din uluială pentru că time is money, iar cu Zoe, Cooper SE si Dacia spring nu prea le faci față ăstora...
    18 8
  • La 60.000 euro pret de pornire nu mi-as face griji, cel putin in Europa.
    17 7
  • @dan_grc, tocmai! Ar trebui sa-și facă. Pentru ca Taycan 4S e vreo 111.000 euro
    15 2
  • Pai ajunge cu transport si TVA vreo 75-80k euro. E la bataie cu Model S care beneficiaza de reteaua de incarcare Tesla, un atu deloc de neglijat.
    Nu vad unde-i avantajul.
    7 10
  • Marian
    Avand in vedere tehnologia net superioara si tot gratuit, are multe atu-uri. Nu in Europa inca, dar in curand :)
    In China se ofera cu incarcare gratuita, recuperate gratuita, internet gratuit...
    Deci la chinezi bate Tesla lejer la multe.
    In Europa e doar o chestiune de politica si de timp.
    Foarte posibil sa li se bage bete in roate asa cum Musk are probleme in Germania ca incearca sa faca ceva la nemti ce ei nu au fost in stare.
    9 6
  • @Marian
    deci o masina care nu s-a lansat inca, bate Tesla care e pe piata de cativa ani ,la tot.

    makes a lot of sense ( banuiesc ca te joci cu actiunile lor) si vrei sa dai un boost si pe aici
    13 7
  • Edikkk
    Urăsc Tchi-na dar ce pot să zic....

    Fură în draci, copie în draci...

    Dar la 1,3 miliarde de oameni găseşti dacă ai nevoie, cât ai face pac din palme 1milion de ingineri.

    Şi ăia buni, nu Spiru Haret...

    Maşina arata foarte bine, mai ales la interior.

    1) Scaunele toate încălzite sau răcite (ventilate) ....
    2) Camere faţă, spate, laterale ....

    Şi lista continuă foarte mult (lungă)....

    Iar în Europa , vezi opţiuni precum " oglinzi în culoarea caroseriei " - te umflă râsul, mai marea ruşinea !!!!!!

    Orice maşină ar trebui să aibă cele 2 opţiuni incluse mereu
    - scaune toate încălzite şi ventilate
    - camere faţă, spate, laterale ca să vezi mereu TOT (bird eyes view?) când parchezi

    Mai ales când 50% din accidentele uşoare au loc de fapt - în parcare !!!

    Dar unii constructori europeni sunt duşi tare cu pluta...
    Chinezii se pare că nu (cel puţin până acum).

    Mda
    14 10
  • Johnny
    Dezastru pt producatorii traditionali.
    Limuzina electrica cu autonomia imensa cu 30- 40 k sub preturile celor cu motoare termice, vezi trio german, panamera, quatroporte, etc
    Chiar ma gandeam de curand vazand preturi la subcompacte europene de 30 k eur cand bateriile urca pretul cu cateva mii, iar ei per ansamblu le salta cu 15- 20 mii fata de masinile termice
    10 3
  • Cu sigla aia nu o să intre prea curând în Europa.
    La începutul anilor 90 Mazda și-a revizuit planurile referitoare la evolutia siglei lor după ce Renault s-a opus pentru că noul logo includea si ceva ce aducea a romb.
    In cazul de fata asemanarea e prea evidenta.

    Candva Beijingul o sa faca ordine si in industria auto chineza. Din cei 86 de constructori actuali vor rămâne patru-cinci corporații mari (cu mai multe mărci). Atunci și etapa asta de tranziție cu „inspirația din clasici” va fi depășită.
    8 5
  • Baieti, nu comparati Porsche cu Nino Nio, Europa este o piata mai pretentioasa, nu se va inghesui lumea sa plateasca peste 60.000 pe o marca chinezeasca, nu conteaza ca Taycan costa dublu. Cei care aplauda si sunt incantati nu-si permit nici Dacia Spring.
    16 11
  • Johnny
    Dan_grc cand tre sa scoti bani din buzunar pt masina si vezi aceiasi calitate la un.pret mult mai mic nu te mai uiti unde e fabricata.
    Sper ca urmatoarea mea masina sa fie electrica si nu as neglija marcile chineze cand compar ofertele.
    Europenii si americanii mizeaza pe snobismul clientilor, aproape isi bat joc de noi
    12 9
  • Catalin
    ET7, P7 le cam place chinezilor cifra 7. Ambele sunt masini corecte, ei fac bani din preturi de 60-80k pe cand Dacia ramane un lowcost
    2 3
  • Am inteles, deci esti sigur ca are aceeasi calitate ca a unui Porsche, pentru care ai fi dispus sa platesti un pret deloc rezonabil, doar pentru ca este mai mic decat la Porsche.

    Snobism ? Cine isi cumpara un Zoe, id3, i3, sunt snobi, dar pe o marca chinezeasca daca dai peste 60k se numeste cunoastere si informare. Succes.
    14 6
  • @dan_grc
    Vezi ca Ix3 e made in China, asa ca ai grija ce zici.
    Poarta doar sigla BMW, in rest e chinezarie 100%.
    Asa ca asta cu pretentiile europenilor ramane de vazut.
    Pana una-alta la Ix3 se plateste sigla o caruta de bani.
    9 11
  • Da, made in China, cum este Volvo, toata gama. Dacia Spring ?.

    Nu-mi fac griji in privinta voastra, voi doar vorbiti, dar sunt inconstienti care au ceva bani si si-ar trimite banii chinezilor fara probleme, nu este suficient ca sunt atatea componente made in China, sa-ti doresti si o marca chinezeasca scumpa, asta este prea mult. Pragmatismul este bun si eficient pana la o limita de pret, daca acest model costa 35k, cu toate dotarile, ok, greu de refuzat, lasam sigla, dar de la 60k in sus, trebuie sa fii fumat, chit ca are 1000 km autonomie anuntata.
    15 7
  • Johnny
    Dan, vorbim de o masina de 2 m latime, la care preturile sar de 50 mii eur la termice. Deci un.pret "in trend" era 100 mii nu 60, daca o subcompacta electrica pleaca de la 30 cand termica e cel mult 15.
    Ce conteaza ca e chinezeasca marca daca producatorii premium tot acolo le fabrica?
    9 4
  • Eu te sfatuiesc sa nu te arunci asa, nu mai bine astepti niste teste, pareri ? Eventual s-o testezi chiar tu, cand va fi posibil, iar daca ajungi la concluzia ca face 60k+, in regula. Inteleg ca europenii au adaosuri mari, dar te inseli daca ai impresia ca 40k diferenta se regasesc doar in sigla.

    Ai auzit de Qoros, marca chinezeasca lansata in Europa prin 2014 ? Aveau o compacta, 5 stele EURONCAP, arata binisor, pretul cu cateva mii sub concurenta, au inceput cu o reprezentanta in Slovacia, sperand sa se extinda treptat, au vandut 51 de masini si-au spus pas Europei. Nume mari au esuat pe batranul si conservatorul continent, nu stiu de unde entuziasmul pentru niste marci necunoscute, dar poate va fi Romania poarta de deschidere in Europa, cine stie, deja sunt cativa clienti aici.
    15 7
  • @dan_grc
    Daca ai sti sa faci diferenta intre Volvo si BMW ai fi istet.
    Volvo nu e made in China.
    Are fabrici in Suedia si Belgia si produce pentru piata europeana acolo.
    Doar sedanul S90 e produs in China si exportat in America si Europa, pentru simplul motiv ca nu se cauta modelul in Europa prea mult si nu se merita sa faci linie de fabricatie pentru ceva ce nu se cere.
    Cele mai vandute modele de la Volvo sunt in ordinea asta: XC40, XC60, XC90, toate SUV si toate produse in Suedia si Belgia.
    Cauta si tu la un dealer si vezi.
    9 9
  • S90 este made in China din 2018, dar inainte de acest an se fabrica in Suedia, deci a meritat o linie de fabricatie apoi s-au razgandit ?
    12 6
  • @dan_grc
    Cererea dicteaza strategia de piata.
    Vanzarile S90 in Europa au scazut continuu.
    Si Volvo e renumit pentru SUV, si break, de asta si vanzarile pe masura.
    Nu vad de ce sa produci in Suedia si sa exporti marea majoritate in China unde este cererea cea mai mare. Ar fi stupid.
    Poti sa te mai informezi putintel si sa vezi unde e produs XC40 electric?
    https://youtu.be/T0zA7kQcUN0
    https://youtu.be/RIh5NnN-qfE
    https://youtu.be/G0ocMwmAf1U
    Asta ca sa vezi cum arata fabricile chinezesti :))
    Si sa vezi si cum se asambleaza BMW seria 5 in China:
    https://youtu.be/ZFpYw0fmDsA

    Deci asta cu Volvo made in China e tare:))

    BMW produce in China din... tadam 2003

    Lasa-ne, lasa-ne cu aburelile!

    Hai baga gainile in cotet ca e tarziu.
    8 9
  • @@dan_grc
    bmw produce in china ca toate firmele mari care vor si ele o bucata din cascavalul chinezesc. Insa numai volvo e detinuta de chinezi ceea ce duce la concluzia logica perfect adevarata si anume ca volvo e o mare chinezarie nici mai mult nici mai putin. Punct.
    Ca tu esti fan volvo nu e nici o rusine. Nu trebuie sa-ti stingi frustrarile aruncand cu rahat in alti producatori care, da, fac masini mai bune. Acum n-o sa-mi spui ca volvo e cea mai buna din univers ca stii si tu ca nu e si te rad si curcile daca vii cu asemenea afirmatii pe aici. E totusi un site de masini nu de crosetat goblenuri. Devii ridicol si mai tare decat esti.
    11 6
  • @@@dan_grc
    Nu cred ca a zis cineva ca e cea mai tare firma, nici pe departe.
    A fost un raspuns la afirmatia unuia.
    Deci da, BMW VAG si Daimler PRODUC in China dinaintea Volvo.
    Ca sunt unii retarzi si considera ca daca e patron Geely automat Volvo e chinezarie, asta e dovada de incultura romaneasca.
    A se vedea ca dupa ce Geely a cumparat Volvo...
    https://www.automarket.ro/stiri/studiul-satisfactiei-clientilor-din-germania-volvo-castiga-acasa-la-nemti-38734.html
    Si asta s-a repetat in mai multi ani in Germania :))
    Germanii fac urmatoarele:
    1. Aliante pentru stabilit pretul otelului pentru care iau amenzi;
    2. Softuri ILEGALE;
    3. Raporteaza cifre eronate de vanzari;
    4. Nu recheama la timp masinile care iau foc.
    Deci daca asta inseamna sa fii Mai bun, baieti, voi sunteti tare retarzi.
    6 11
  • Probabil masina vine cu soft de interpretare a expresiei faciale a proprietarului cand vorbeste despre guvernul chinez. Iar pe ecran iti afiseaza rating-ul de cetatean cu valoare mediana pe ultimul an, pe durata calatoriei sau instantaneu, in timp ce vorbesti. In functie de echipare, poti sa vezi pe loc cate drepturi mai ai, pe unde mai poti sa mergi si cate ore tre' sa stai in casa sau sa faci munca in interesul comunitatii. Iar la sfasitul orelor, treci pe la centru sa-ti indrepte baietii expresia faciala.
    17 7
  • @zarnesteanu
    Prin 2008 aparea articolul urmator:
    https://www.motorauthority.com/news/1024835_bmw-using-face-recognition-to-personalize-cars
    Deci acum 12 ani daca BMW facea asta, era ceva exceptional, ca era facuta de germani.
    Daca tehnologia e folosita de altii, e nasol ca e chinezarie.
    https://www.thesun.co.uk/motors/8521865/new-gaze-recognition-technology-could-let-you-control-in-car-features-using-only-your-eyes/
    Interesant cum merg treburile: daca germanii le folosesc, nu controleaza oamenii, daca sunt folosite de altii, sigur au alte scopuri.
    Hai ca in curand o sa ziceti ca si softurile ilegale ale BMW, Mercedes si VAG sunt facute de chinezi :))
    3 17
  • macar cu asta poti sa te duci pana la mare sa te si intorci vara(din cate spun ei, vedem in realitate autonomia). doar nu o sa ma opresc pe drum sa incarc masina cu 2 copii mici la 40 grade ....
    6 7
  • ps: asta prinde mai mult de 130? ca in romania nu poti sa mergi doar cu 130 pe autostrada. cand ai 180 si primesti flashuri....
    8 3
  • @sandu ...

    prinde poate 200 ... dar sa poate sa nu-ti ajunga o galeata de curent pina la mare !
    va trebui sa opresti in cele 40 gr.C sa incarci !!!
    4 1
  • no, AM da' ce e cu platforma voastra ? truncheaza mesajele !!!

    @sandu ...

    ti-am pus niste filme cu tesla model 3 umblat prin temperaturi de 45 gr.C ... si forjat pina la 155 mile/h ...

    incerc sa le pun din nou ...

    https://www.youtube.com/watch?v=gLr32m-qapo

    https://www.youtube.com/watch?v=OZp3Z6iEVKs

    https://www.youtube.com/watch?v=lYxTJzZ5sJY

    decit pe mina chinezilor, mai bine a coreenilor ... parerea mea ...

    drumuri bune sa ai !
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru