Constructorul Nio a anunțat recent că pregătește lansarea unei noi baterii pentru mașini electrice, a cărei principală caracteristică este capacitatea de 150 kWh. O astfel de capacitate este de circa două ori mai mare decât capacitatea bateriilor utilizate de cele mai multe modele de pe piață.
Primul model de la Nio care va beneficia de această baterie este ET7, un sedan electric cu funcții autonome, o premieră pentru producătorul chinez.
Noul model dispune de două motoare electrice care dezvoltă 650 de cai putere și un cuplu de 850 Nm. Are nevoie de 3.9 secunde pentru repriza 0 – 100 km/h. Inițial, Nio ET7 va fi disponibil cu baterii de 70 kWh sau 100 kWh, pentru autonomii de 500, respectiv 700 de kilometri, conform vechiului standard NEDC. Versiunea de top (150 kWh) va fi lansată la sfârșitul lui 2022.
Pentru rularea autonomă, chinezii au instalat 33 de senzori, printre care și 11 camere de 8 MP. Conform datelor oficiale, tehnologia Aquila Super Sensing poate să genereze 8 GB de date pe secundă.
Nio ET7 are 5.098 mm în lungime, 1.987 mm în lățime, înălțime de 1.505 mm, în timp ce ampatamentul este de 3.060 mm.
Chinezii spun despre interior că este ca o “a doua sufragerie” datorită scaunelor cu încălzire și ventilație în varianta standard.
Tot la interior găsim un display central de 12.8 inch și un sistem audio cu 23 de difuzoare (1.000 W).Prețurile pornesc de la 448.000 de yuani, care înseamnă circa 60.000 de euro. Chinezii oferă și o variantă la 378.000 de yuani (aproximativ 48.000 de euro) pentru clienții care aleg serviciul de închiriere a bateriei (BaaS). Livrările sunt programate să înceapă în primul trimestru de anul viitor.
Via Nio
Ideea este ca producătorii de electrice ar trebui să-și cam revină din uluială pentru că time is money, iar cu Zoe, Cooper SE si Dacia spring nu prea le faci față ăstora...
Nu vad unde-i avantajul.
In China se ofera cu incarcare gratuita, recuperate gratuita, internet gratuit...
Deci la chinezi bate Tesla lejer la multe.
In Europa e doar o chestiune de politica si de timp.
Foarte posibil sa li se bage bete in roate asa cum Musk are probleme in Germania ca incearca sa faca ceva la nemti ce ei nu au fost in stare.
makes a lot of sense ( banuiesc ca te joci cu actiunile lor) si vrei sa dai un boost si pe aici
Fură în draci, copie în draci...
Dar la 1,3 miliarde de oameni găseşti dacă ai nevoie, cât ai face pac din palme 1milion de ingineri.
Şi ăia buni, nu Spiru Haret...
Maşina arata foarte bine, mai ales la interior.
1) Scaunele toate încălzite sau răcite (ventilate) ....
2) Camere faţă, spate, laterale ....
Şi lista continuă foarte mult (lungă)....
Iar în Europa , vezi opţiuni precum " oglinzi în culoarea caroseriei " - te umflă râsul, mai marea ruşinea !!!!!!
Orice maşină ar trebui să aibă cele 2 opţiuni incluse mereu
- scaune toate încălzite şi ventilate
- camere faţă, spate, laterale ca să vezi mereu TOT (bird eyes view?) când parchezi
Mai ales când 50% din accidentele uşoare au loc de fapt - în parcare !!!
Dar unii constructori europeni sunt duşi tare cu pluta...
Chinezii se pare că nu (cel puţin până acum).
Mda
Limuzina electrica cu autonomia imensa cu 30- 40 k sub preturile celor cu motoare termice, vezi trio german, panamera, quatroporte, etc
Chiar ma gandeam de curand vazand preturi la subcompacte europene de 30 k eur cand bateriile urca pretul cu cateva mii, iar ei per ansamblu le salta cu 15- 20 mii fata de masinile termice
La începutul anilor 90 Mazda și-a revizuit planurile referitoare la evolutia siglei lor după ce Renault s-a opus pentru că noul logo includea si ceva ce aducea a romb.
In cazul de fata asemanarea e prea evidenta.
Candva Beijingul o sa faca ordine si in industria auto chineza. Din cei 86 de constructori actuali vor rămâne patru-cinci corporații mari (cu mai multe mărci). Atunci și etapa asta de tranziție cu „inspirația din clasici” va fi depășită.
Sper ca urmatoarea mea masina sa fie electrica si nu as neglija marcile chineze cand compar ofertele.
Europenii si americanii mizeaza pe snobismul clientilor, aproape isi bat joc de noi
Snobism ? Cine isi cumpara un Zoe, id3, i3, sunt snobi, dar pe o marca chinezeasca daca dai peste 60k se numeste cunoastere si informare. Succes.
Poarta doar sigla BMW, in rest e chinezarie 100%.
Asa ca asta cu pretentiile europenilor ramane de vazut.
Pana una-alta la Ix3 se plateste sigla o caruta de bani.
Nu-mi fac griji in privinta voastra, voi doar vorbiti, dar sunt inconstienti care au ceva bani si si-ar trimite banii chinezilor fara probleme, nu este suficient ca sunt atatea componente made in China, sa-ti doresti si o marca chinezeasca scumpa, asta este prea mult. Pragmatismul este bun si eficient pana la o limita de pret, daca acest model costa 35k, cu toate dotarile, ok, greu de refuzat, lasam sigla, dar de la 60k in sus, trebuie sa fii fumat, chit ca are 1000 km autonomie anuntata.
Ce conteaza ca e chinezeasca marca daca producatorii premium tot acolo le fabrica?
Ai auzit de Qoros, marca chinezeasca lansata in Europa prin 2014 ? Aveau o compacta, 5 stele EURONCAP, arata binisor, pretul cu cateva mii sub concurenta, au inceput cu o reprezentanta in Slovacia, sperand sa se extinda treptat, au vandut 51 de masini si-au spus pas Europei. Nume mari au esuat pe batranul si conservatorul continent, nu stiu de unde entuziasmul pentru niste marci necunoscute, dar poate va fi Romania poarta de deschidere in Europa, cine stie, deja sunt cativa clienti aici.
Volvo nu e made in China.
Are fabrici in Suedia si Belgia si produce pentru piata europeana acolo.
Doar sedanul S90 e produs in China si exportat in America si Europa, pentru simplul motiv ca nu se cauta modelul in Europa prea mult si nu se merita sa faci linie de fabricatie pentru ceva ce nu se cere.
Cele mai vandute modele de la Volvo sunt in ordinea asta: XC40, XC60, XC90, toate SUV si toate produse in Suedia si Belgia.
Cauta si tu la un dealer si vezi.
Vanzarile S90 in Europa au scazut continuu.
Si Volvo e renumit pentru SUV, si break, de asta si vanzarile pe masura.
Nu vad de ce sa produci in Suedia si sa exporti marea majoritate in China unde este cererea cea mai mare. Ar fi stupid.
Poti sa te mai informezi putintel si sa vezi unde e produs XC40 electric?
https://youtu.be/T0zA7kQcUN0
https://youtu.be/RIh5NnN-qfE
https://youtu.be/G0ocMwmAf1U
Asta ca sa vezi cum arata fabricile chinezesti :))
Si sa vezi si cum se asambleaza BMW seria 5 in China:
https://youtu.be/ZFpYw0fmDsA
Deci asta cu Volvo made in China e tare:))
BMW produce in China din... tadam 2003
Lasa-ne, lasa-ne cu aburelile!
Hai baga gainile in cotet ca e tarziu.
Ca tu esti fan volvo nu e nici o rusine. Nu trebuie sa-ti stingi frustrarile aruncand cu rahat in alti producatori care, da, fac masini mai bune. Acum n-o sa-mi spui ca volvo e cea mai buna din univers ca stii si tu ca nu e si te rad si curcile daca vii cu asemenea afirmatii pe aici. E totusi un site de masini nu de crosetat goblenuri. Devii ridicol si mai tare decat esti.
A fost un raspuns la afirmatia unuia.
Deci da, BMW VAG si Daimler PRODUC in China dinaintea Volvo.
Ca sunt unii retarzi si considera ca daca e patron Geely automat Volvo e chinezarie, asta e dovada de incultura romaneasca.
A se vedea ca dupa ce Geely a cumparat Volvo...
https://www.automarket.ro/stiri/studiul-satisfactiei-clientilor-din-germania-volvo-castiga-acasa-la-nemti-38734.html
Si asta s-a repetat in mai multi ani in Germania :))
Germanii fac urmatoarele:
1. Aliante pentru stabilit pretul otelului pentru care iau amenzi;
2. Softuri ILEGALE;
3. Raporteaza cifre eronate de vanzari;
4. Nu recheama la timp masinile care iau foc.
Deci daca asta inseamna sa fii Mai bun, baieti, voi sunteti tare retarzi.
https://www.motorauthority.com/news/1024835_bmw-using-face-recognition-to-personalize-cars
Deci acum 12 ani daca BMW facea asta, era ceva exceptional, ca era facuta de germani.
Daca tehnologia e folosita de altii, e nasol ca e chinezarie.
https://www.thesun.co.uk/motors/8521865/new-gaze-recognition-technology-could-let-you-control-in-car-features-using-only-your-eyes/
Interesant cum merg treburile: daca germanii le folosesc, nu controleaza oamenii, daca sunt folosite de altii, sigur au alte scopuri.
Hai ca in curand o sa ziceti ca si softurile ilegale ale BMW, Mercedes si VAG sunt facute de chinezi :))
prinde poate 200 ... dar sa poate sa nu-ti ajunga o galeata de curent pina la mare !
va trebui sa opresti in cele 40 gr.C sa incarci !!!
@sandu ...
ti-am pus niste filme cu tesla model 3 umblat prin temperaturi de 45 gr.C ... si forjat pina la 155 mile/h ...
incerc sa le pun din nou ...
https://www.youtube.com/watch?v=gLr32m-qapo
https://www.youtube.com/watch?v=OZp3Z6iEVKs
https://www.youtube.com/watch?v=lYxTJzZ5sJY
decit pe mina chinezilor, mai bine a coreenilor ... parerea mea ...
drumuri bune sa ai !