Până în prezent, Nio a fabricat doar modele electrice. Motivul pentru care Nio dezvoltă un model hibrid este pentru a răspunde provocărilor cu care se confruntă companiile chineze care vând mașini electrice pe piețele externe.
Pe lângă, aceasta a fost sugestia principalului investitor al Nio, CYVN Holdings, care a investit în producătorul chinez 2.2 miliarde de dolari în 2023.
Lansarea primului model hibrid este programată pentru sfârșitul anului 2026, iar livrările vor începe în 2027. Modelul nu va fi vândut în China, unde Nio va continua să ofere doar vehicule electrice cu baterii interschimbabile.
Nio va dezvălui primul model sub marca Firefly la evenimentul său anual pe 21 decembrie. Compania se bazează pe acest model pentru a vinde pe piața de masă europeană, cu un design adaptat preferinței consumatorilor europeni pentru mașini compacte.
În timp ce mașinile electrice fabricate în China sunt supuse tarifelor, hibridele sunt momentan exceptate, încurajând planurile de export de hibride în Europa.
via Reuters
Cum adica hibrid in 2026???
Auzi tu, hibrid cu zamă de dinozaur... Mâncai-ar falimentu! Doamne apara si pazeste!
Mai in gluma mai in serios, BEV-urile se apropie si in China de plafonare. BYD a vandut 500k masini in Octombrie din care 300k+ PHEV si 200k BEV. Remarcabil e ca la PHEV cresterea e de 80% pe cand la BEV e de 20% (citez din memorie).
Apropo NIO sunt brand 100% electric dar dupa cum pare nu e "e-orb" sa nu vada ca nu poti adresa cu bevurile 100% din piata. Nici macar 50%. Mai degraba vreo 30%.