Fără să intrăm în prea multe detalii tehnice, bateriile de tip semi-solid state sunt o evoluție a tehnologiei litiu-ion. Pe scurt, electrolitul lichid este înlocuit cu un material conductor solid, care este suspendat într-un electrolit lichid.
Câteva dintre avantajele bateriilor semi-solid state sunt autonomia mărită, dar și reducerea dimensiunilor fizice ale bateriei.
O asemenea baterie, cu o capacitate de 150 kWh, au montat chinezii de la Nio pe sedanul ET7. Are aceleași dimensiuni ca și acumulatorul de 100 kWh, de la aceeași companie, și cântărește cu doar 20 de kilograme mai mult.
Pentru a demonstra aplicațiile practice ale acestei tehnologii, Nio a realizat 3 teste de autonomie. În primul, sedanul ET7 a călătorit de la Shanghai la Xiamen și a parcurs 1.046 de kilometri cu un plin de energie. Pe parcursul celui de-al doilea test, care s-a desfășurat de la Beijing la Hefei, mașina a acoperit 1.062 de kilometri.
Al treilea test a avut loc între Kunming și Zhanjiang, iar Nio ET7 a acoperit întreaga distanță, de 1.070 de kilometri, cu un plin de energie.
Pe parcursul celui de-al treilea test, mașina a avut o încărcătură de 200 de kilograme, a urcat la o altitudine de 1.875 de metri, a atins o viteză de top de 118 km/h și a avut o viteză medie de 83.7 km/h.
Cei 1.070 de kilometri au fost parcurși în 12.8 ore.Marca asiatică a deschis pre-comenzile pentru sedanul ET7. Primele exemplare vor fi livrate începând cu data de 30 aprilie, susțin reprezentanții companiei.
via Carscoops
Ei tot cu un 2.0 TDI nesoftat se descurca mai bine sau un Seria 5 facut din bucati.