Producătorul chinez Nio continuă să iasă în evidență cu o serie de anunțuri importante în privința bateriilor pe care le dezvoltă pentru mașini electrice.
Constructorul a anunțat că SUV-ul electric ES6 poate fi achiziționat acum și cu o baterie cu capacitatea de 100 kWh. Noul acumulator a fost dezvoltat pe baza designului "cell-to-pack", care permite o creștere a densității de energie. Cu alte cuvinte, bateria are dimensiuni asemănătoare cu cele de capacități mai mici, în ciuda creșterii capacității.
În cazul lui ES6, autonomia va ajunge astfel la 615 kilometri, calculată însă pe baza standardului NEDC folosit încă în China. Cel mai probabil, autonomia oficială ar fi de aproximativ 500 de kilometri în cazul utilizării standardului european WLTP.
Nio devine astfel doar al doilea constructor care oferă deja baterii de cel puțin 100 kWh pentru mașini electrice disponibile pe piață. Primul producător de acest fel a fost Tesla, care oferă baterii de 100 kWh pentru Model S și Model X.
Până în prezent, Nio ES6 era disponibil doar cu baterii de 70 kWh și 84 kWh.
Vestea și mai interesantă este că actualii clienți ai lui ES6 au posibilitatea de a înlocui bateria folosită în prezent cu una de 100 kWh, o strategie rar întâlnită pe piața internațională."Cu peste 300 de patente înregistrate, noua baterie de 100 kWh utilizează tehnologie cell-to-pack și oferă o densitate cu 37% mai mare. Performanța este atinsă [...] datorită unui management termic mai bun și a unui design care îmbunătățește spațiul utilizat cu 19.8%", menționează Nio în comunicatul de presă.
Cu numai câteva zile în urmă, Nio a anunțat că dezvoltă în prezent și o baterie de 150 kWh. Nu este clar când va fi aceasta disponibilă, însă Nio promite o autonomie de 900 de kilometri, calculată pe baza vechiului standard NEDC.
Via Electrek
Comentarii (0)