Nikkei: "Toyota şi BMW ar putea semna un parteneriat"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Potrivit japonezilor de la Nikkei, BMW le va furniza celor de la Toyota motoare diesel în baza unui parteneriat despre care discută oficialii celor două companii. Parteneriatul care va fi semnat de cei doi constructori vizează, cel mai probabil, unităţile de 2.0 litri, dar este probabil ca BMW şi Toyota să extindă înţelegerea şi pentru alte unităţi. Graţie acestui parteneriat, Toyota îşi va reduce costurile de dezvoltare pentru modelele destinate pieţei din Europa, în timp ce BMW îşi va amortiza mai rapid investiţiile în tehnologia motoarelor diesel.Graţie motoarelor diesel de la BMW, cei de la Toyota speră să fie mai competitivi pe piaţă, atât prin prisma performanţelor superioare, cât şi în ceea ce priveşte costurile, dat fiind că yen-ul este la o valoarea nefavorabilă pentru unele modele din gama lor.
Cei de la Toyota au semnat în august un contract cu Ford, în baza căruia vor dezvolta împreună modele hibride noi. Viitoarele creaţii Toyota-Ford vor fi SUV-uri şi pick-up-uri cu tehnologie hibridă.
Ambii constructori au experienţă atât în ceea ce priveşte trenurile de propulsie hibride, cât şi în ceea ce priveşte modelele destinate terenului accidentat. Toyota a mai avut un parteneriat cu Subaru, în baza căreia au fost dezvoltate modelele BRZ şi GT 86, iar constructorul japonez are un contract şi cu PSA Peugeot-Citroen, în baza căruia au dezvoltat modelele Citroen C1, Peugeot 107 şi Toyota Aygo.Fabricile Toyota din Polonia vor construi mai puţine motoare diesel în baza noului parteneriat, ceea ce va reduce dramatic costurile japonezilor. În cazul în care va fi necesar, Toyota le va oferi celor de la BMW tehnologie hibridă. În mod paradoxal, cei de la BMW au semnat un parteneriat cu PSA Peugeot-Citroen care viza dezvoltarea compactelor cu tehnologie hibridă în 2010. BMW şi PSA au deja un parteneriat în derulare, care vizează dezvoltarea motorizărilor otto supraalimentate.
Via | Reuters | Nikkei
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Toyota oferă acum modelul Alphard sub forma unui Plug-in Hybrid. Cu o autonomie electrică de 73 de kilometri, este primul monovolum PHEV de pe piața japoneză. (22.12)
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
-
După mai multe luni de incertitudine, Volkswagen a ajuns într-un final la un acord cu sindicatul IG Metall. Prin urmare, producătorul nu va mai fi nevoit să închidă fabricile din Germania. (21.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Cat priveste Toyota, nu sunt impotriva reducerii costurilor, e inevitabil in contextul globalizarii tot mai accentuate (de exemplu concurenta cu noi constructori low cost ca marcile coreene si posibil si chineze in cativa ani), insa e straniu ca unul din cei mai mari constructori sa nu poata dezvolta propriile motoare Diesel
este intradevar o generalizare grosolana din partea mea, dar si opinia ta vis-a-vis de vw este la fel de grosolana
Iar ultrasilor BMW de mai sus, cu "imaginea de marca" pe care spun ca o va pierde BMW, le pot spune ca si pana acum BMW folosea motoare diesel de provenienta straina, respectiv PSA, dar cu toate acestea a vandut destul de bine si nici nu a inregistrat vreo pierdere de pretigiu. Pe de alta parte, motoare BMW pe benzina (de exemplu 1.6 l THP) propulseaza masini ale grupului PSA. Eu unul am condus si HDI-urile frantuzesti si motoarele Otto de provenienta BMW si pot spune ca ambele tipuri mi-au lasat o impresie deosebit de buna. Spre exemplu motorul 1.6 HDI mi se pare mult mai rafinat decat 1.6 TDI de la VW. La fel 1.6 THP mi-a placut mai mult decat 1.8 TSI (le-am comparat pt. ca prezinta aproximativ aceleasi niveluri de putere).
Motiv pentru care mi s-ar parea o miscare buna pentru ambii constructori.
In privinta segmentului premium cred ca mai mult Toyota cu Lexus va avea de castigat, acum serios vorbind la ce este Lexus peste Bmw? In afara de modelele hibride..
@George
nu a fost nici o preluare a vreunui motor din curtea PSA, se cheama colaborare, ai vrut sa raspunzi ultrasilor Bmw dar suna ca un raspuns de ultras PSA, cum se poate prelua un motor transversal de la PSA si montat pe Bmw longitudinal
Infinit pe sportivitate (gen BMW). Fiecare se dedica unei anumite catrgorii de oameni. Oameni diferiti, cu idei diferite si gusturi diferite.
E de la sine inteles ca trebuiau sa faca miscarea asta. Logic.
apoi asculta un amg mercedes care rage ca o varianta proasta de v8 corvette, mai ca un tractor asa (urat sunet imi displace..yeeeeechhh)
apoi astia de lux se impart in 2 tabere:
tabara dinamica: jaguar, lexus, infniti, (ma rog si audi), bmw
volvo parca e pe niciunde nush unde sa-l pun
porsche a dat-o in bara e urat cu spume panamera parerea mea
si tabara caroaielor masive : mercedes, RRoyce, Bentley care desi au bmw si audi sub caroserie utlimele is butucanoase si destul de grele ce mai
si mai e hyundai Equus care tot cu mercedes il pun mai opulent mai masiv asa
Si oricum BMW este in spatele lui Toyota pe segmentul hibridelor nu pentru ca ar avea ingineri incompetenti, ci pentru ca Toyota a fost nevoita sa vina cu astfel de tehnologii pe piata din State mult mai devreme decat altii. Acolo hibridele se vand de mai bine de 10 ani. Mai mult, Prius a castigat titlul de Masina anului in SUA acum 2 ani. :)
Motoarele diesel BMW nu au nicio legătură cu PSA, sunt dezvoltare proprie şi sunt unele din cele mai apreciate ale momentului (vezi nenumăratele premii Motorul Anului).
intr-adevar motoarele diesel de la BMW nu au nicio legatura cu cele de la Peugeot.