Schimbare de management în fruntea mărcii Dacia. Nicolas Maure, director al Automobile Dacia în ultimii trei ani, este trimis de Renault pentru a redresa marca rusească Lada, iar în locul său vine un alt francez, Yves Caracatzanis (54 de ani). Deși schimbarea va fi realizată în mod oficial abia în 4 aprilie, cei doi manageri și-au predat deja ștafeta în fața jurnaliștilor din România într-o conferință de presă care a avut loc la București.
"Plec din România cu tristețe", a declarat Nicolas Maure, care a activat în două episoade ca manager în țara noastră: între 2006 și 2008 a fost directorul executiv al Uzinei Mecanice Dacia, pentru ca în 2013 să revină în funcția de director al mărcii. Conform declarațiilor oficialului francez, perioada petrecută în România i-a arătat că românii au reușit să se schimbe mai ales la nivel de atitudine în cazul generațiilor noi, însă țara în general este întârziată din cauza problemelor la nivel de infrastructură.
Maure: "Rezolvați problemele de infrastructură!"
"Autostrada Pitești-Sibiu este o prioritate foarte importantă și sper ca promisiunile actualului guvern să stea în picioare și să aveți autostrada gata în 2020. Veți sărbători și centenarul în 2018 și ar fi bine ca liniile de comunicare nord-sud și est-vest să fie măcar în lucru în acel moment. Asta pentru că un coridor Pitești-Sibiu-Nădlac nu e bun doar pentru Renault, ci și pentru România", spune Maure, subliniind faptul că 2000 de camioane care transportă mașini fac drumul Pitești-Nădlac în fiecare săptămână pentru a exporta modele comandate de clienții din vestul Europei.
Conform declarațiilor lui Nicolas Maure, dezvoltarea infrastructurii ar putea aduce un al treilea constructor auto în România, după Renault și Ford: "Industria auto are un rol foarte important în România pentru că aduce 40% dintre exporturile totale.
Din punctul meu de vedere, România poate să atragă un al treilea constructor auto dacă va oferi condițiile necesare instalării acestuia. Pentru asta este foarte important ca piața auto din România să revină la nivelul din 2008", spune Maure, care consideră că este "complet anormal" ca cele două fabrici auto din România să trimită la export 90% din producția totală.Mașinile SH din Vest, periculoase pentru siguranță și sănătate
O altă problemă pe care România trebuie s-o rezolve este cea a mașinilor second-hand importate din Vest care încetinesc dezvoltarea unui business solid la nivelul producției auto în România: "Aceste mașini sunt periculoase atât din punctul de vedere al siguranței, cât și din cel al emisiilor. Nu este afectată doar România, ci și locuitorii săi. România nu trebuie să mai fie paradisul mașinilor avariate din Europa de Vest, iar acest lucru se poate realiza prin măsuri fiscale și mai ales prin măsuri de control tehnic. România are în prezent un timbru de mediu, un impozit local și testele ITP care ar trebui să se armonizeze astfel încât mașinile care intră în țară să aibă o limită maximă de vârstă", consideră managerul care va părăsi Dacia în luna aprilie.
Nicolas Maure a atacat și problema educației profesionale a Românilor. Conform francezului care va împlini în acest an 56 de ani, România are nevoie de o strategie de formare la nivel universitar și la cel al școlilor profesionale astfel încât cunoștințele tehnice ale absolvenților să le fie utile companiilor mari are activează în România.
"În plus, ne dorim implementarea unui sistem similar cu cel din IT, în care inginerii din zonele de cercetare și dezvoltare să fie scutiți de la plata unor impozite. Este un mod inteligent de a-i face pe aceștia să rămână în țară", spune Maure.Caracatzanis: "Contați pe mine în dezvoltarea Renault-Dacia"
Înlocuitorul lui Nicolas Maure, Yves Caracatzanis, nu se află la primul contact cu Dacia și cu România, țară cu care a colaborat pe proiecte diferite în ultimii 10 ani de activitatea în cadrul Grupului Renault. Caracatzanis, care are origini grecești, se va muta în România împreună cu soția și cu fiica lor. "Sunt încântat să devin director în această țară. Sunt de formație profesională asemănătoare cu cea a lui Nicolas, suntem amici, avem aceeași viziune. Îi mulțumesc pentru munca depusă care se vede în rezultatele Renault și Dacia în România. Voi continua cu aceeași dinamică discuțiile cu autoritățile și cu ceilalți parteneri Dacia. Puteți conta pe mine în dezvoltarea Renault-Dacia și, astfel, în dezvoltarea României", au fost cuvintele lui Yves Caracatzanis în prima zi în care s-a aflat în România pentru a primi ștafeta conducerii mărcii Dacia.
Partea cu emisiile sa zicem ca e adevarata. Desi nu cred ca un 1.0 Ecoboost de exemplu are emisii mai mari ca un 1.2 aspirat de pe Logan.
Dar partea cu siguranta... sa-mi fie cu iertare. Dacia nici pana acum nu are airbaguri cortina disponibile sau tetiere active, care la multe masini sh cu pret comparativ, sunt dotare standard de multi ani. Iar ESP-ul au fost obligati sa-l aiba in serie. Altfel Dacia il oferea si acum 10 ani.
Hai să ne legăm de airbagurile laterale, că nu sunt cortină. Sau de un motor aspirat, de parcă s-ar vinde mai mult de câteva procente infime mașini sh turbo benzină. TDI e grosul, evident .
Vorbim de ESP, dar câte mașini aduse umblă cu ITP-ul vopsit sau cu bucșe/amortizoare/bielete mai bătrâne chiar decât cauciucurile care le echipează? Sau nu mai contează starea tehnică, ci doar numărul de stele avute vreodată?
Eu sunt de acord că nenea ăsta bagă niște strâmbe, dar să nu exagerăm.
SH-urile n-ar fi fost o problema ca in prezent daca aveam o economie comparabila cu cele din Polonia, Cehia, Slovacia sau Ungaria. Ma refer la PIB/locuitor si la veniturile medii. Nu compar cu Franta, UK, Germania sau tarile nordice care sunt la ani lumina fata de noi, cu toate crizele din ultimii ani care le-au afectat si le vor mai afecta. Sunt tari cu un nivel de trai foarte ridicat, care au infrastructura, venituri bune si chiar foarte bune si in care nu se prea fura iar coruptia e la un nivel minim.
La situatia economica se adauga insa si mentalitatea gaunoasa a unora, mentalitate care in principiu se rezuma la trei tipologii de cumparatori SH:
1.Cei care nu au nevoie de masina. Cei care stau in Bucuresti sau intr-un oras mare, au acces la transportul in comun, insa prefera o rabla
1. continuare: prefera o rabla
Este un pamflet... fiecare poate sa ia aceasta idee de buna sau de rea, am incercat sa fiu neutru.
Fiecare își ia ce poate de câți bani are sau din cât se poate împrumuta... Problema apare când unul cu mașină a cărei vechime are 2 cifre vine de se laudă ce sigură și economică e comparativ cu vreo Dacie de vreo 3-4 ani pe care o putea lua la aceiași bani dar în stare mai bună.
Iar la 850 RON pe lună cred că mai degrabă te gândești dacă ai bani de benzină la scuter sau că e abonamentul scump...
Sandero Stepway 2011 (6000 de euro)
Logan facelift 2010 (3500 - 4500 euro).
Acum sa ne uitam la optiunile care spui tu ca sunt mai nesigure la pretul asta: Ford Focus Mk. II 2007 (3500 - 4500 de euro
Citroen C4 Picaso 2006 (3500-4500 de euro)
Subaru Forester 2006 (4000-5000 de euro)
Opel Astra H 2006 (3500-4500 de euro)
Renault Megane 2008 (3500-4500 de euro).
Daca stii ceva despre masini o sa stii cu siguranta ca acestea sunt cu mult mai sigure decat Logan facelift, Sandero si chiar Duster. Sunt mai sigure unele dintre ele chiar decat Daciile ce se vand ca noi in 2016. Deci cam exagerezi. De aspectul economiei la intretinere nu zic nimic. Si nu vorbesc de masini facute din 2 bucati si aduse de nu stiu unde. Daca te uiti pe Autovit poti sa gasesti masini care sunt de noi in Romania si au avut maxim cativa proprietari.
Nu zic ca o Dacie noua nu se merita, dar este o diferenta destul de mare de pret. Plus ca romanul cumpara marci straine si pentru ca este snob dar si pentru ca atatia ani de saracie l-au invatat sa caute sa obtina cat mai mult pentru pretul platit.
Si sa stii ca unele persoane cu venituri scazute chiar au nevoie de masina. Eu prestez servicii independente pe internet iar veniturile mele variaza in mod enorm. Cateodata castig 3000 de lei pe luna iar cateodata 300. Stau in Harghita in munti iar un drum pana la magazin inseamna sa fac vreo 16 km dus-intors. Cel mai apropriat oras este la 35 de km (70 dus-intors).
Cu bicicleta nu ma pot deplasa asemenea distante, mai ales iarna la minus 30 de grade. Transportul in comun este practic inexistent intr-o zona cu o populatie asa scazuta. Parintii sunt batrani si bolnavi. Sa nu mai mentionez ca mai am de transportat si cate una-alta. Asa ca masina a devenit o necesitate. Anul trecut am luat un Peugeot 306 SW din 2000 cu fabuloasa suma de 600 de euro si m-a slujit in mod fidel de atunci.
Am facut in jur de 5000 de km cu el fara probleme. Motor diesel aspirat natural. Am carat in portbagajul spatios cartofi, porumb, cereale si chiar lemne. A mers pe drumuri rele. Am facut si un accident cu el in iarna din cauza poleiului si airbagurile au functionat perfect. Nu am avut nici o zgarieturi desi masina s-a rasturnat pe o parte si s-a lovit de o stanca. Cu 300 de euro l-am reparat si merge fara problema. Vecinii mei sunt in aceiasi situatie.
Spun asta pentru ca multi au nevoie de o masina. Cunosc personal zeci sau chiar sute de oameni intr-o situatie similara. Daca nu-si permit o masina noua, nu ar trebui condamnati la imobilitate. Sa nu uitam ca masinile si mobilitatea au pus pe picioare economiile moderne ale unor tari care astazi sunt dezvoltate.
Sigur ca sunt multi snobi care-si iau un E46 obosit si lovit doar ca sa se dea mari desi nu au nevoie de masina. Mai ales cei care locuiesc la oras. Dar sunt si multi oameni care chiar au nevoie de o masina dar o Dacie Logan este un produs de lux in comparatie cu veniturile lor. Credema ca as lua un Logan nou si maine daca as avea bani dar nu pot. Si domnii de la conducerea Dacia nu fac bine sa ne puna bete in roate la achizitionarea de masini mai vechi prin impunerea de taxe. Pentru ne fac rau noua iar vanzarile lor oricum nu cresc cu nimic.
Apropo de siguranta...
Cate din SH-urile "smechere" de pe piata au avut airbagurile controlate la 10 ani, asa cum ar trebui de altfel? Iti spun eu: extrem de putine!
Asa ca nu-mi vorbi mie de siguranta SH-urilor din 2000 toamna, comparativ cu un Logan 2 nou... Si ce standarde de siguranta existau atunci? Vax !
PS: Dacia dispune de airbaguri laterale de generatie noua ce protejeaza si capul pasagerilor fata. Da, n-au pe spate. Asa, si? Face o diferenta asa mare cu comparativ media sigurantei oferita de SH-urile prezente pe piata? Nu prea cred!
Un Vw Polo in 2002 avea 4 stele EuroNcap la standarde de testare mult mai lejere decat 4 stele obtinute in prezent. Tocmai de aia un Sandero de 4 stele in 2016 e mai sigur decat un Vw din 2002. Ca sa nu mai vorbim de probabilitatea ca la masina de 14 ani sa nu ti se deschida airbagul
@Sam93, S/V40 n-a fost de la inceput foarte sigur. In 1997 Volvo S40 a luat numai 4 stele. La fel si S60 in 2001 s-a facut de ras, desi existau masini la concurenta ce obtinusera 5 stele.
1) NU NE PASĂ DE SEMENII NOȘTRI (cu alte cuvinte: ne doare doar de suflețelul nostru, iar "noile tehnologii" vor lăbărța acest abis nefiresc și nevăzut dintre noi);
2) NE ESTE FRICĂ (doar? nu, ci ditamai GROAZA!) de represalii “legale” şi "inevitabile".
Dar sigur şi axiomatic este că nimic nu va rămâne neplătit: “Iar partea celor fricoşi […] este în iezerul care arde, cu foc şi cu pucioasă, care este moartea a doua” (Apocalipsa 21:8).
Ce naiba se intampla cu tine?! Ai scapat de la spitalul de nebuni?
N-o sa intru totusi in analize prea... abisale ale cauzelor evaporarii solidaritatii la romani in capitalismul nostru de cumetrie, rezumindu-ma sa constat ca la Dacia inca-i prezenta respectiva solidaritate, la nivel sindical cel putin.
Altfel n-ar fi ajuns la salarii medii de +4.000 lei (brut), in conditiile-n care sefi de genul celor prezentati nu se gindesc la "dezvoltarea Romaniei", ci doar la cresterea profiturilor Renault.
ma enerveaza indivizii proprietari de SH cazute in rugina a caror achizitie devine un fel de falus demn de prezentat tuturor. Evident, exista si extrema cealalta
viata e cruda, inteleg, dar sa te cocoshesti la un biznis ca nu iti ofera tie ce vrei tu mi se pare cel putin ciudat. SI mai ciudat cand ideile crete vin de la oameni care cica au un biznis propriu.
si eu am fost la RollsRoyce si nici macar n-au vrut sa facem un drive test. Adevarat ca eram in trecere pe acolo, in shlapi, bermude o shaorma si o cafea...dar va dati seama ? nesimtititi astia vin in Romania si nu ofera nici macar o tricicleta la 50 de lei si 99 de bani.
As vrea sa-i vad pe cei de la Peugeot (exemplu absolut fara nici o legatura) venind in Ro si sa ofere masini de 5 stele la 4000Eu. N-ar fi frumos?
PS evident ca nu se vad investitiile directe facute de Renault. Nu se vad nici afacerile din amonte si in aval de Dacia. Nu se vad nici miile de oameni care au un loc de munca la Dacia sau care lucreaza indirect cu aceasta.
Dar acest lucru este complet irelevant pentru ca Focus Mk. II nu imparte platforma cu aceasta generatie de S/V40 ci cu urmatoarea. Defapt, Ford Focus Mk. II era in 2004 cea mai sigura masina din clasa, cu un punctaj maxim de 16 puncte atat la impactul frontal cat si la cel lateral. Raportul Euroncap arata ca la un impact frontal la 64 la ora, riscul unei fracturi in Focus Mk. II este nul. Masina este echipata si cu centuri pretensionate si cu limitatoare de incarcatura, ceva ce nici Loganul de azi nu are.
Cat despre comparatia dintre Polo si Sandero, din nou nu stii despre ce vorbesti. Este inutil sa compari stelele, din moment ce in 2002 alea se dadeau pur pe siguranta structurala iar in prezent niste echipamente electronice in plus sau un impact mai bland pentru pietoni schimba total numarul de stele. Sa nu mai vorbim de faptul ca unele masini au 3-4 stele si sunt dezastruos de nesigure la un anumit tip de impact, ca Alfa 146 care avea 11-12 puncte la punctajul lateral si 3 la cel frontal.
Trebuie sa te uiti in primul rand la rigiditatea structurala. La deformarile caroseriei. La cata intruziune a avut loc in habitaclu. Si la ce forte au fost supusi pasagerii. Facand abstractie de la faptul ca Sandero este modelul Dacia echipat cu cele mai multe sisteme de siguranta si modelul Logan nu se poate apropia de aceleasi performante. La impactul frontal Sandero are 12,8 puncte pe cand Polo din 2002 are 12 puncte. Stalpul A a avut o deformare de 42 de mm, lucru care nu s-a intamplat la Polo, ceea ce denota o rigiditate structurala mai mare din partea lui Polo, inseamnand ca rezista mai bine la impacturile care depasesc viteza testata de 64 de km/h. La impactul lateral Sandero are doar 13 puncte in comparatie cu punctajul maxim de 16 de la Polo. Bineteles ca un Sandero nou ar fi mai sigur, dar la pretul unui Sandero nou poti lua un Polo din cea mai noua generatie, usor folosit, iar atunci datele problemei se schimba.
Masina mea are 16 ani vechime si am facut accident cu ea de curand. Te asigur ca airbag-urile functioneaza perfect. Iar daca chiar ar fi cineva preocupat de asta, un airbag nou este foarte ieftin si poate fi schimbat usor.
Normal că ar trebui să fiu vârât ȋn cămașă de forță, ȋn primul rând pentru că sunt…inexorabil, indiferent cum mă manifest: on / off topic. Ating aspecte pe care majoritatea vrea să le știe invariabil putrezite sub preș…Ȋn realitate, ”sclavii fericiți” adoră autoritățile și politicienii (măcar de-ar fi două categorii diferite) pentru “atuul” de a-i proteja de “bau-bau” ca nenea inexo, care, ȋntre noi fie spus, are “boală” pe săracii fuduli portdrapele ale consumismului (cel mai eficient spălător de creiere din istorie) și care, de se va scula, o să-i popească fără să clipească…
PS: Astăzi – fiindcă tot veni vorba de plaga consumismului, care, din cauza uzului ei prea frenetic, reclamă o nimicire de tip Sodoma – plebea acceptă doar mașinile…ușor de ȋnțeles (deci nu contează dacă sunt ieftine sau scumpe), ȋn care să regăsește narcisistic (desigur, tot fără prea multe și mari eforturi), iar așa-zisele autorități ȋi cântă-n strună, la urma urmei fiind și ele tot pleavă, pardon, plebe. Lasă, frate, că și eu, volens nolens, tot acesteia ȋi aparțin, dar, chiar și așa, mă interesează doar acea chintesență (pe care o schițezi cu vârful degetului mare trecând fin și repede, de câteva ori și descriind un oval, peste vârfurile arătătorului și mijlociului) a mașinilor pe care numai irepetabilul secol XX o poate arăta, ȋn toată splendoarea ei…mistică.
Dar daca tie tie se pare o nimica toata sa oferi si airbaguri cortina spunanand "asa, si?", fereasca Dumnezeu sa te loveasca un cretin in lateral si sa ai pe cineva drag pe bancheta din spate. Asa ai putea spune simplu si ce daca se ofera ESP in standard. Sunt masini care nu au nevoie de el niciodata. Pentru ca nu toti soferii sunt in situatii critice incat sistemul sa fie nevoit sa-l ajute sa redreseze masina. Si repet: Dacia are acum ESP pentru ca nu a avut incotro. UE a impus asa ceva in dotarea standard a tuturor masinilor. Altfel se oferea din 2004, macar optional, o data cu lansarea lui Logan 1. Dar vezi tu, sistemul asta ridica pretul. Cam asa e si cu airbagurile cortina.
Eu zic ca-i mai milostiva moartea instantanee intr-un accident, decat cancerul raspandit pe teava de esapament la rablelele autohtone.
Si stai linistit pt ca daca-ti intra unul in lateral cu 50 km/h, nici mama airbag-ului n-o sa-i ajute pe cei din spate. Nu va face nicio diferenta.