Fix cu un an în urmă, vă anunțam că planurile de expansiune ale gamei de SUV-uri Audi se lovesc de încăpățânarea lui Sergio Marchionne, șeful Alianței Fiat-Chrysler.
Pentru a putea lansa modele 4x4 de diferite dimensiuni, Audi avea nevoie de indicativele Q2 și Q4, însă acestea erau înregistrate de Fiat pentru a fi folosite atunci când vorbim sau nu despre tracțiune integrală în cazul modelelor Alfa Romeo și Maserati.
Intenția de achiziție a acestora s-a lovit de un refuz categoric venit din partea lui Marchionne. Acesta a afirma că nu va vinde vreodată drepturile de utilizare a indicativelor Q2 și Q4. Dar, cum în industria auto e mereu loc de compromisuri, nu poți folosi cuvântul ”niciodată”.
Prin urmare, Audi a anunțat recent că va folosi numele Q2 și Q4 pentru viitoarele sale SUV-uri prin vocea lui Rupert Stadler, președintele executiv al constructorului din Ingolstadt. Nu au fost făcute detalii despre modul în care Fiat a acceptat să cedeze drepturile, dar Stadler a lăsat să se înțeleagă că Audi a cedat la rândul său anumite denumiri înregistrate și că banii nu au dus la răsturnarea situației de anul trecut.”Ne-am promis unii altora că nu vom face publice costurile, dar vorbim despre ceva ce nu aveau de gând să vândă. Am încercat să le cumpărăm cu ceva ani în urmă, dar ei au zis că nu le vor vinde vreodată. Totuși, în dustria auto nu e bine să spui ”niciodată”. Anul acesta am revenit la ei cu o propunere, am discutat, au existat niște negocieri și apoi am căzut de acord”, a declarat Stadler.
Titulatura Q2 va fi folosită pentru viitorul SUV sub-compact, dezvoltat pe platforma MQB și oferit cu aceeași gamă de motorizări ca actualul A1. Debutul mondial este așteptat curând, cel mai probabil chiar la Salonul Auto de la Geneva. Despre Q4 surse neoficiale vorbesc ca despre o variantă coupe a actualului Q3.
via carscoops
De ce nu vinde LANCIa cu 1 euro la chinezi-francezi-coreeni, etc, ca sa vada si el ce se poate face din acest brand.
si mai avem 2 ani sa-l suportam !!!
daca viitorul sef de la FCA va face un audit, sa vezi atunci show :)
in alta ordine de idei Fiat are o problema prin faptul ca au in portofoliu 3 marci premium (Maserati, Lancia si Alfa Romeo) dar niciuna nu rupe gura targului
pe de alta parte, desi fiind in criza, nu se mai pune problema de interes a VW fata de Alfa, insa cu un colos Audi cu vanzari de 1,8 mil ar fi loc si de Alfa cu juma de milion (pe modelul VW-Skoda)
PS daca Alfa ar apartine Audi cred ca vanzarile acesteia ar ajunge in 5-6 ani la 500 000 exemplare pe an, chiar si cu comentatiile noastre pe aici cum ca ”puturoasele tdi-uri, nemtii au stricat Alfa Romeo etc.” Iar fara a mai avea pe cap beleaua Alfa, Fiat poate s-ar ai ocupa si de beleaua Lancia
Oare daca patenteaza dacia modeul Q11, care sunt sansele ca in maxim 10 ani sa ceara AUDI si acest nume pentru viitorul lor autobus ?