Ni se pregătește un Mondeo ST? Ford Fusion, fratele american al lui Mondeo, a primit o versiune Sport de 325 CP

de Mircea Meşter
Vineri, 10.06.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
2.7 litri EcoBoost Twin-Turbo, 325 de cai putere, un cuplu de peste 500 Nm și tracțiune integrală. Acestea sunt cifrele pe care le oferă noul Fusion Sport în SUA. Se pregătește un rival al lui Insignia OPC?

Dacă fanii europeni ai lui Ford Mondeo pot să urce până la maxim 240 CP pe scara nivelurilor de putere oferite de constructorul american pe modelul lor de clasă medie, americanii se vor bucura începând din acest an de o versiune Sport de 325 de cai putere a lui Ford Fusion, omologul de peste Ocean al lui Mondeo.

Construit pe aceeași platformă cu Mondeo, Fusion împarte cu modelul european nu doar dedesubturile tehnice, ci și designul. Diferența este făcută însă de faptul că Ford Fusion are doi ani de carieră înaintea lui Mondeo, ceea ce înseamnă că modelul american a trecut deja printr-un facelift prezentat în ianuarie 2016 pe care Mondeo îl va primi cel mai probabil în cursul anului viitor.

Ei bine, noul Fusion Sport, anunțat oficial astăzi, are sub capotă un motor V6 benzină Twin-Turbo de 2.7 litri care dezvoltă 325 de cai putere și 515 Nm. Cea mai puternică și scumpă versiune a lui Fusion va oferi tracțiune integrală în lista de dotări standard și, spune presa din SUA, are la dispoziție cifrele și ADN-ul necesare pentru a se lupta de la egal la egal cu modele premium sport precum cele dezvoltate de BMW, Audi sau Mercedes-Benz. 

Vom avea sau nu un Mondeo ST?

Evident, întrebarea care vine din Europa este dacă Ford va transforma noul Fusion Sport într-un Mondeo ST în condițiile în care modelul de segment mediu nu a beneficiat niciodată de o versiune sport denumită diferit.

Conform declarațiilor lui Tyrone Johnson, inginerul-șef care se ocupă de dezvoltarea versiunilor europene ST și RS ale modelelor Ford, este puțin probabil ca un Mondeo ST să fie dezvoltat pentru Europa. Motivul: nivelul de putere la care au ajuns mărcile germane premium, care "oferă în jur de 500 de cai putere", declară Johnson citat de britanicii de la Autocar

În cazul în care Ford se va hotărî să dezvolte totuși un Mondeo ST de 325 de cai putere cu motor 2.7 Twon-Turbo EcoBoost, modelul ar concura direct pe același palier de putere cu Insignia OPC. Modelul german oferă aceeași putere dintr-un motor de 2.8 litri Turbo.

Comentarii (4)

  • Balenoptera Ford nu-i lipsita de calitati, dar eu cel putin nu prea vad rostul "hiper-doparii" ei.
    Motivul: suprematia greu de atacat a trio-ului Mercedes/Audi/BMW in segmentul tot mai putin popular al berlinelor mari cu propulsoare potente.
    16 4
  • Corect Kiro. De fapt aici vorbim de berline medii. In SUA exista si berline mari de volum - full size (in Europa doar brandurile premium au asa ceva) precum Impala, Taurus, Avalon etc.

    Si sa fim seriosi, nu-ti iei Ford in Europa la 40.000 de de euro sau mai mult doar ca sa ai 325 cp.

    In SUA preturile sunt mai mici plus ca au alte facilitati. Un Fusion Titanium cu 2.0 EcoBoost si automata in 6 trepte e 30.000 $, in timp ce in Romania este 31.000 de euro. Nu mai zic de diferentele de venituri ca le stim cu totii.
    12 2
  • @Andy - preturile din Europa nu le poti compara cu cele din USA pentru ca au un alt sistem de taxe si impozite, total diferit de Europa. Pentru piata auto europeana nu poti compara nici macar preturile tarilor nordice cu restul, diferentele sunt de multe ori destul de mari.
    7 0
  • @QAR7


    Sunt total de acord cu tine, ai un +1 ........mi-ai luat vorba din gura :)
    4 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru