Dacă fanii europeni ai lui Ford Mondeo pot să urce până la maxim 240 CP pe scara nivelurilor de putere oferite de constructorul american pe modelul lor de clasă medie, americanii se vor bucura începând din acest an de o versiune Sport de 325 de cai putere a lui Ford Fusion, omologul de peste Ocean al lui Mondeo.
Construit pe aceeași platformă cu Mondeo, Fusion împarte cu modelul european nu doar dedesubturile tehnice, ci și designul. Diferența este făcută însă de faptul că Ford Fusion are doi ani de carieră înaintea lui Mondeo, ceea ce înseamnă că modelul american a trecut deja printr-un facelift prezentat în ianuarie 2016 pe care Mondeo îl va primi cel mai probabil în cursul anului viitor.
Ei bine, noul Fusion Sport, anunțat oficial astăzi, are sub capotă un motor V6 benzină Twin-Turbo de 2.7 litri care dezvoltă 325 de cai putere și 515 Nm. Cea mai puternică și scumpă versiune a lui Fusion va oferi tracțiune integrală în lista de dotări standard și, spune presa din SUA, are la dispoziție cifrele și ADN-ul necesare pentru a se lupta de la egal la egal cu modele premium sport precum cele dezvoltate de BMW, Audi sau Mercedes-Benz.
Vom avea sau nu un Mondeo ST?
Evident, întrebarea care vine din Europa este dacă Ford va transforma noul Fusion Sport într-un Mondeo ST în condițiile în care modelul de segment mediu nu a beneficiat niciodată de o versiune sport denumită diferit.
Conform declarațiilor lui Tyrone Johnson, inginerul-șef care se ocupă de dezvoltarea versiunilor europene ST și RS ale modelelor Ford, este puțin probabil ca un Mondeo ST să fie dezvoltat pentru Europa. Motivul: nivelul de putere la care au ajuns mărcile germane premium, care "oferă în jur de 500 de cai putere", declară Johnson citat de britanicii de la Autocar.În cazul în care Ford se va hotărî să dezvolte totuși un Mondeo ST de 325 de cai putere cu motor 2.7 Twon-Turbo EcoBoost, modelul ar concura direct pe același palier de putere cu Insignia OPC. Modelul german oferă aceeași putere dintr-un motor de 2.8 litri Turbo.
Motivul: suprematia greu de atacat a trio-ului Mercedes/Audi/BMW in segmentul tot mai putin popular al berlinelor mari cu propulsoare potente.
Si sa fim seriosi, nu-ti iei Ford in Europa la 40.000 de de euro sau mai mult doar ca sa ai 325 cp.
In SUA preturile sunt mai mici plus ca au alte facilitati. Un Fusion Titanium cu 2.0 EcoBoost si automata in 6 trepte e 30.000 $, in timp ce in Romania este 31.000 de euro. Nu mai zic de diferentele de venituri ca le stim cu totii.
Sunt total de acord cu tine, ai un +1 ........mi-ai luat vorba din gura :)