NHTSA, unul dintre cele mai importante organisme din SUA care guvernează transporturile, vrea să oprească pentru totdeauna problemele legate de şoferii care scriu SMS-uri la volan sau folosesc internetul. În primă fază, proiectul NHTSA funcţionează pe post de recomandare voluntară, adresată producătorilor de automobile. Astfel, NHTSA propune ca funcţiile de trimitere şi citire a SMS-urilor să fie blocate din meniul sistemelor multimedia care echipează vehiculele vândute în SUA, să fie blocate toate sistemele legate de entertainment şi comunicare video şi să fie blocat conţinutul de tip social media sau internet atunci când vehiculul nu este oprit şi nu este cuplată treapta de parcare.
“Nu am nicio îndoială că şoferii apreciază aceste tehnologii, dar avem obligaţia de a echilibra inovaţiile dorite de consumatori cu siguranţă de care avem nevoie cu toţii”, a explicat Ray LaHood, secretar al departamentului de transporturi din SUA. Declaraţia sa vine la câteva momente de la anunţarea noilor standarde ale NHTSA, care spun că sistemul multimedia trebuie să nu îi distragă şoferului atenţia de la drum mai mult de două secunde pentru fiecare acţiune în parte.
Reglementarea implică atingerea oricărui obiectiv al sistmeului multimedia în doar şase apăsări, realizate în maximum 12 secunde. Fie că vorbim despre schimbarea postului de radio sau de modificarea temperaturii de la interior, toate aceste acţiuni trebuie să fie realizate în intervalul specificat. În contrast, Alianţa Producătorilor de Automobile din SUA, cel mai mare grup industrial din această ţară, stipulează un timp de 20 de secunde. Agenţia NHTSA intenţionează să integreze noile cerinţe treptat, în termen de trei ani, timp în care va elabora recomandări şi pentru sistemele de comenzi vocale, alături de reglementări pentru dispozitivele multimedia portabile. Cei de la NHTSA iau în considerare integrarea unui test pentru sistemele multimedia în cadrul testelor de siguranţă, pentru a favoriza dezvoltarea sistemelor care să funcţioneze cât mai simplu şi să nu distragă atenţia şoferului de la drum.Via AutomotiveNews (înreg.)
mitul care spunea ca.....guvernului nu-i pasa de tine......se afla pe marginea prapastiei.......
dar oare de ce nu vrea guvernu sa mai moara oamenii......ar fi interesant de stiut un raspund cat de cat 'inghitibil'
e chiar penibila chestia cu esti obligat sa......si asa mai departe......
de ce esti obligat sa porti centura de sigutanta cand esti la volan.....de ce te obliga.........e ca si cum tiar zice....e interzis sa te arunci de pe bloc...........
poi se pare ca daca nu mori.....platesti mai multe taxe la stat......si probabil statu are de castigat de pe urma asta.......altfel nu vad problama
Tu nu intelegi ca sunt unii oameni care au altceva DE O MIE DE ORI MAI BUN de facut decat sa stea prin spitale, la sectii de politie sau chiar mai rau, sa MOARA, din cauza unora carora nu le pasa de viata lor.
Celor ca tine viata vi se pare ca un joc, nu esti putin atent si GAME OVER, "A, nu-i problema, ma nasc din nou si o iau de la inceput."...
Daca vrei, joaca-te tu acasa pe facebook green farm pana cazi lat in pat, mergi la Mc Donalds si mananca big mac pana vomiti in tava unui copil de pe masa de alaturi, traverseaza unde-ti taie capu', eventual culca-te pe mijlocul drumului, tipa din toti plamanii o injuratura in mijlocul cartierul la 12 noaptea, tai-o prin oras cu 220 km/h, etc.. ITI VA FI MAI BINE?????????
Eu cred cu tarie (dar nu cu patos, sa nu confundam) in primatul sigurantei rutiere (etalonul global atat de competenta, cat si de exigenta, in verificarea, evaluarea si calificarea sigurantei masinilor mi se pare IIHS, nu EuroNCAP sau ADAC) si in valorile obisnuite ale vietii, fie personala, fie sociala, dar actualmente s-a depasit limita normalitatii in privinta interferentei om-tehnologie......Recunosc, cu oarece jena, ca GM are o mare parte de vina prin introducerea paradigmei e-instrumentaliste in lumea auto (atingand paroxismul cu sistemul OnStar), pe fondul reconceptualizarii ergonomiei "clasice", astfel incat tehnologia ajunge sa foloseasca si sa manevreze omul, nu invers! Intamplator sau nu, masina pe care mi-o doresc cel mai mult a insemnat taman pionierul mizei "gages", desi, in mintea mea, precumpaneste argumentul "retro" al comandamentului "pur" estetic, insa tot n-as scapa de suspiciunea de critic "subiectiv", nu?
Bravo, ai memorie buna!
Net si SMS se folosesc pe loc, nu in condus. Masina este pentru condus, iar cand conduci trebuie sa belesti bine ochii la drum si trafic si sa fii pregatit sa efectuezi orice manevra necesara. Daca ar fi dupa mine, as desfiinta toata gadget-aria de la bordul masinilor, locul lor in masini nu mi se pare potrivit.