"Pentru cineva obişnuit să conducă un Mercedes-Benz sau un BMW, o Dacia ar fi îngrozitoare. Dacă trebuie doar să ajungi din punctul A în punctul B, atunci este tot ce îţi trebuie, pentru că este tehnologie simplă şi fiabilă, pe deasupra căreia primeşti şi o garanţie de trei ani", explică Jens Schattner, analist pentru divizia din Frankfurt a Grupului Macquarie.
Situaţia este explicată dintr-un alt punct de vedere de Arnaud Deboeuf, directorul programului entry de la Renault: "Nu poţi să le oferi clienţilor un preţ agresiv dacă nu pui presiune pe inginerii tăi, pe departamentul de vânzări şi pe departamentul de marketing pentru a reduce şi controla costurile", explică francezul. În plus, Dacia nu operează reduceri şi nici nu investeşte exagerat în bugetele de marketing şi publicitate, care pot ridica semnificativ costurile unui model.Americanii de la New York Times explică succesul Dacia prin trei puncte cheie: lipsa unui concurent real, marja de profit a platformei M0 şi situaţia actuală din Europa, care a dus la schimbarea comportamentului de achiziţie a cumpărătorului de pe această piaţă. Jens Schattner, analist Macquarie, estimează că Renault are o marjă de profit de aproximativ 8 procente pentru modelele construite pe platforma M0 la nivel global, ceea ce este în linie cu ceea ce obţin şi producătorii premium din Germania.
Via NYTimes
Ce origine sovietica?
Adica ce origine sovietica ai ? De ce zici ca ii ingrozitoare si apoi zici ca ii alegerea ideala ?
Dacia n-a avut niciodata radacini sovietice, ba din contra. Prima Dacie, se numea Dacia 1100 si era de fapt un model Renault (spre rusinea mea, nu mai stiu care, dar banuiesc ca Renault 5).
Cred ca era Renault 8. 5-ul este "bunicul" lui Clio.
Dacia este o masina foarte buna pentru categoria ei de pret si concurenta deocamdata nu are contracandidat la aceasta clasa.
Vrei mai mult, baga mana in buzunar adanc si cu asta basta (daca ai) ce atata agitatie.
America e pe primul loc in lume in majoritatea domeniilor,asa ca ganditi-va de doua ori inainte sa-i faceti prosti pe americani.
pe romaneste: Dacia o marca din fostul bloc sovietic. Nu stiu cine stie mai multa istorie, clar americanii nu (la modul gemeral) dar autorul articolului (in engleza) face o trimitere clara si necesara pentru citiorul american, localizand Dacia intr-o zona din care nu te-ai astepta sa apara un model de tipul Dusterului: “tried and trusted technology with no frills or superfluous gadgets.”
Pe de alta parte f multi dintre noi ne aruncam ca orbii luand de buna o traducere subtirica fara sa ne informam chiar de la sursa aflata mai jos.
@L...nimeni nu compara preturile preturile Dacia cu cele a producatorilor premium ci MARJA DE PROFIT. Un lucru complet diferit, dar chiar mai important. Atat de important incat: " That (adica profitul) has not escaped the attention of rivals. Executives of Volkswagen, Europe’s biggest carmaker, have said that plans for a low-cost VW line would be revealed within the next year, assuming such a car could be produced profitably and to the company’s standards."
cat despre duster? Nu ma asteptam la nimic altceva decat acelasi succes pentru cei ce au ceva minte in tartacuta.
a intervenit schimbarea modificarii, vad
A lui Clio(actual) a fost Renault 5