În urmă cu două luni, Opel a anunțat lansarea unui program de plecări voluntare pentru angajații săi, astfel încât să “îmbunătățească competitivatea operațiunilor din Germania”, adică să evite închiderea unor fabrici.
După ce a cumpărat Opel şi Vauxhall de la General Motors, PSA a înaintat un plan de restructurare prin care cele două branduri să redevină profitabile.
Patronii francezi au anunțat că vor să taie 3.700 de joburi la Opel până în 2020, prin programe de plecări voluntare și pensionări anticipate.
Decizia i-a nemulțumit teribil pe unii dintre inginerii cu vechime în cadrul Opel. Astfel, câțiva dintre ei și-au făcut bagajele și au plecat în alte companii precum BMW, Jaguar sau Continental.
Speriați de “exodul creierelor”, cei de la Opel au oprit acum programul de plecări voluntare și anunță noi negocieri cu reprezentanții angajaților, la sfârșitul lunii mai.
Angajații Opel susțin că dorința PSA de a tăia costurile și joburile pune în pericol expertiza nemților în zone cheie pentru dezvoltarea viitoarelor modele.
Via Automotive News
Deși, inițial, ar fi vorba despre “unii”, “câțiva”, mă tem că vor mai apărea doritori.
Acum poți să te bucuri, ȋn liniște, de prețul ȋnhățării unei embleme, PSA! Și anume prețul rușinii și al discreditării.
Ingineri nu au nevoie pentru că motoarele şi platforma acum vine de la PSA.
Este doar economie de piaţă.
Economie de piaţă înseamnă, în primul rând, economie.
"Amice, eşti... idiot!"
I.L Caragiale - Caldura mare
Acest proces este unul normal la astfel de preluari si nu poate fi caracterizat asa la modul general printr-o sintagma NEMULTUMITI DE PATRONII FRANCEZI.
Daca patronii francezi sunt nemultumiti de unii ingineri Opel? Cum suna?
@Vianu
Nu ma asteptam la asa o capodopera literara.
Vrei sa ne surprinzi si cu alt gen de mesaje?
Imi trebuie doar adresa ta, platesc eu transportul.
Germania are salariile atât de mari încât îşi permit doar producţia de masini de lux BMW, Mercedes sau de volum foarte mare, gen VW
Opel păstrează doar numele, fabrici în Germania mai puţine şi ingineri sau departamente de dezvoltare spre deloc, pentru că au francezii deja.
Simplu.
Nici Audi nu îl văd bine în viitor, noroc de VAG ca grup, în rest ca să reziste fac doar de cică lux ( Audi oricum nu e de lux , părerea mea).
Bineeee Edikkk!!! Audi nu e lux ( poate ai vrut/trebuia sa precizezi ca e premium), Aston Martin DB11 e o prostie de masina (din cauza motorului probabil, ca de caroserie nu se leaga nimeni), deci ce mai e de zis... e clar ca te dai cu trotineta electrica...
Eu plantez copaci... ptr stanepoti...