Nemții au ieșit în stradă după interzicerea motoarelor diesel vechi: “Zeci de mii de oameni sunt afectați, nu ne permitem o mașină nouă”

de Paul Cosma, Foto: AFP
Luni, 04.02.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Câteva sute de oameni au protestat în weekend pe străzile din Stuttgart, în urma deciziei de interzicere a motoarelor diesel vechi. De la 1 ianuarie, doar mașinile diesel Euro 5 și mai noi au voie să circule în Stuttgart, iar zeci de mii de nemți spun că nu au bani să-și cumpere o mașină nouă.

După ce legea din Germania a fost modificată astfel încât administratorilor orașelor le-a fost permis să interzică accesul mașinilor diesel în interiorul acestora, autoritățile din Stuttgart au anunțat că, din ianuarie 2019, vor interzice motoarele Euro 4 și mai vechi pe străzile sale.

Așa cum era de așteptat, măsura a stârnit nemulțumire în rândul cetățenilor, iar nemții au ieșit să protesteze în stradă.

Câteva sute de oameni îmbrăcați cu veste galbene, după modelul francezilor, au protestat în weekend pe străzile din Stuttgart, acuzând “nedreptatea” interzicerii motoarelor diesel și scandând mesaje pro-diesel.

“Ceea ce li se întâmplă oamenilor acum este nedrept. Zeci de mii de oameni sunt afectați și nu își permit să cumpere o mașină nouă. Vestele galbene ne oferă mai multă vizibilitate. Francezii sunt un exemplu pentru noi, deoarece au avut curajul să iasă în stradă pentru drepturile lor, a explicat organizatorul protestului de la Stuttgart.

Autoritățile din Stuttgart se gândesc și la interzicerea motoarelor diesel Euro 5 începând cu ianuarie 2020, în timp ce astfel de măsuri sunt așteptate în mai multe orașe din Germania.

Via Dawn

Comentarii (21)

  • cam putintei
    11 4
  • Anonim
    Daca dai o hotarare ca nu mai ai voie sa circuli cu un anumit tip de motor peste noapte asa se intampla . Nu toata lumea are bani ( chiar si in Germania unde cred toti ca umbla cainii cu covrigii in coada ) este dificil sa achizitionezi o masina noua . Daca dieselul nu mai este bun atunci interzici comercializarea bunului respectiv . Asa cumperi o pereche de adidasi si maine vine primaria ca de maine toti care au adidasi marca x nu mai au voie cu ei pe strada dar omul a cumparat din magazin produsul . Masuri luate fara cap si in UE sunt multi politicieni de calibrul alor nostrii .
    39 6
  • Exact ce spuneam de atâtea ori ( nu doar eu), măsuri luate de zici ca-s politicieni români, evident că sunt și nemți care nu-și permit mașini noi peste noapte, acum să nu veniți cu " mașinile nu sunt obligatorii ", acești oameni au nevoie de ele, să mai spun că la noi este și mai mare nevoie, avand în vedere sistemul transportului public ? Nu toată lumea stă lângă stația de metrou sau în marile orașe, sunt care fac naveta, ce să facă, să meargă cu maxi taxi înghesuit ca sacii de cartofi ?
    28 6
  • In 2007 campaniile erau pro diesel pentru ca poluaza mai putin ca benzina, acum nu mai e bun... poluarea tot poluare este fie benzina sau diesel,.... probabil doar strategiile de marketing s-au schimbat
    20 2
  • @Costel
    parerea mea ramane ca esti un uzurpartor.
    adevaratul Costel avea haz. Tu nu ai.
    Dincolo de toate astea, stirea impune o concluzie:
    si Germania mult laudata e plina de amarasteni...

    cumva mi-e dor de reactia clujeanului de la Motoare. Ala adevarat...
    O fi in concediu...
    3 9
  • Si mai e ceva: un neamt care are un G4 sau un Focus 1 din 2001 in stare perfecta si care nu valoreaza mare lucru, nu prea are chef sa renunte la masina lui de dragul de a avea o masina noua sau aproape noua si care corespunde normelor de poluare... de genul unui Hyundai i10 sau un Sandero "chel". La ei masinile parca nu sunt asa vechi daca cel putin 15 ani si peste 200-250000 de km. Pentru ca le ingrijesc. Masinile de genul ala nu ajung la noi, la superoferte de la samsari.
    Lor nu e rusine sa se afiseze cu un Golf 4 sau Polo din 2002. La noi... ohooo, saracule!
    31 0
  • andrei
    Toate ca toate dar nu există dreptul omului la mașină. În schimb există dreptul omului la un mediu curat așa cum există dreptul omul la o viață sănătoasă. Deci oricâtă nemulțumire ar crea măsurile de genul ăsta nu sunt atentat la drepturile omului sau altceva de felul ăsta. Nu ne permitem mașini nepoluante, nu ne luăm. E simplu.
    6 18
  • @andrei: dar dreptul omului la platit taxe exista? Dreptul statului la prostitul omului? Dupa ce statele au incurajat in urma cu cativa ani la modul grosolan Dieselul, acum nu mai e bun, acum trebuie sa-l aruncam la cos sa cumparam masina noua, nu? Ca sa intretinem industria auto mondiala, care nu mai are cum sa creasca la infinit pentru ca Dieselul e bun si nu se strica si consuma putin.
    18 4
  • Statul a incurajat dieselul....oooook

    Companiile voiau sa-ti vanda benzinare, dar statul nu, nu si nu. Plus ca l-au prostit pe bietul client virgin. Si, cadeobicei, el, clientul prostit de stat, a luat o mare teapa. Teapa facuta de compania constructoare care ti-a spus in fiecare reclama ca CLEAN DIESEL

    Deci e momentul sa iesim in strada, pentru ca am fost....PROSTI.

    Succesuri

    PS nu ne permitem o masina noua....da' parca nemtii la salariul lor isi permitrau una la fiecare 6 luni, o scimbau la fiecare 5 ani si aveau macar inca 2 in garaj. Unde am citit eu asta? Hmmm...poate ma ajuta cineva, am memoria extrem de scurta.
    2 1
  • Nu, nu există dreptul de a plăti taxe. Există obligația de a plăti taxe pentru că, deocamdată, altă cale de a beneficia de servicii publice nu am fost în stare să găsim. Iar în cazul ăsta discuția e simplă, nu vrei sau nu poți să plătești taxe mai mari pe mașini, parcare, asigurări, etc., nu îți iei mașină. Și, repet, nu trebuie să cumpărăm mașină nouă. Nu ne permitem, nu cumpărăm.
    5 5
  • Germanophobia
    @andrei
    Autoritățile locale nemțești nu interzic dreptul de a avea sau de a cumpăra o mașină ci dreptul de liberă circulație al cetățenilor.

    Nemulțumirea deținătorilor de mașini cu motor diesel este deplin justificată tocmai pentru că li se încalcă un drept al omului (dreptul la liberă circulație) și, în plus, pentru că este nedrept să vii cu o asemenea interdicție la numai un an după ce milioane de oameni și-au achiziționat astfel de automobile.

    Autoritățile locale din Stuttgart să interzică producerea și comercializarea mașinilor cu motor diesel dacă-i f...plimbă grija atât de tare de poluare!...
    14 2
  • @ Germanophobia
    Interzic ce? Nu interzic deloc. Libera circulație în orice țară cât de cât civilizată, mai ales în zonele urbane așa cum e Stuttgart nu e deloc împiedicată de lipsa unei mașini personale. Hai să nu mai folosim tot felul de expresii sforăitoare doar pentru că avem impresia că sună bune.
    7 8
  • @germanofobia
    .....tigarile sunt interzise la comercializare?

    ...nu e nici un fel de incalcare a dreptului de libera a circulatie. Probabil ca n-ai inteles totusi ce presupune acesta. E vorba de interdictia de a folosi un anumit tip de mijloc intr-o anumita zona. Nu iti convine, mergi matale pe jos de exemplu.

    Exista alternative, ai optiuni
    3 4
  • Romanul e atat de prost incat sa creada ca masina este un lux si nu un drept. Nu fratilor, masina este cat se poate de mult un drept. Se numeste dreptul inalienabil la proprietate privata, si este un drept universal in orice stat de drept. Cu cat o tara este mai libera, cu atat dreptul la proprietate este mai respectat.

    Uitati-va la SUA, simbolul lumii pentru libertate. Nu exista asemenea aberatii. Taxe pe poluare si astfel de rahaturi. In multe state (statele rosii conduse de oamenii liberi nu marxistii 'democrati') nu exista nici macar inspectii tehnice.

    In SUA poti conduce orice masina vrei, oricat de veche sau de poluanta, poti sa-i schimbi motorul cu ce motor V8 vrei tu. Asta inseamna un stat liber care respecta dreptul cetateanului la proprietate privata. In mod ideal, intr-o tara libera statul este implicat cat mai putin in treburile private ale cetatenilor. Statul nu poate interzice nimic, mai ales un produs pe o economie de piata libera.

    Deciziile astea nenorocite si mult protestate sunt promovate de guvernele marxiste ale Europei de vest. De cativa ani (in jur de 10), extrema stanga a turbat si a adoptat total marxismul de extrema stanga. Asta a dus la imigratia care a distrus Franta, Germania, UK, Suedia, etc. Asta duce si la masurile astea comuniste, de a ingradi libertatea oamenilor.

    Eu sunt total pentru masini mai putini poluante. Dar asta trebuie sa se faca organic, prin libera alegere a oamenilor, nu ca te forteaza statul sau autoritatile marxiste locale. Prin urmare doamnelor si domnilor, asistam la lupta dintre libertate oferita de politica de dreapta, si conducerea autoritara si totalitara a statului promovata de marxismul de stanga. Este lupta intre bine si rau, lupta intre libertate si tiranie.

    Dar nu va temeti. Oamenii europei s-au trezit si merg la lupta. A inceput in Franta revolutia vestelor galbene si se raspandeste in intreaga Europa. Nu mai inghite nimeni taxele, interzicerile si ale masuri punitive ale guvernelor autoritar marxiste din vest.
    9 11
  • mircea badea
    sunt luati in seama cateva sute de...rezistenti?? pe cine intereseaza ce vor cateva sute de saraci??

    si de leasing sau sh n-au auzit?
    1 8
  • @Sam93
    Perfect de acord cu tine. Din ce se vede, mai sunt si useri care cunosc adevarul si niste detalii.
    5 2
  • inexorabil
    Doar studiind o simplă poză (cea care ȋnsoțește articolul ȋn speță) ȋmi dau seama că nu trebuie confundate noțiunile: dacă liderii lor de stat sunt (național) socialiști (“creștin-democrația” fiind o capcană insidioasă…cine știe cunoaște!), atunci germanii de rând nu poartă neapărat aceeași vină…

    Pur și simplu văd niște…oameni ca toți oamenii. Și nu citesc nimic…futuristo-electric pe chipurile lor lovite și ele (ca și ale noastre) de viforul vicisitudinilor cotidiene.

    “Wir sind Diesel”. Wow, ce tare! “Oameni simpli din popor”. La nivel ȋnalt, inaccesibil prostimii, mesajul ar suferi oarece conotație: “Wir soft Diesel”.

    PS. Pe cât detest infatuarea liderilor politici ai “Occidentului” (vectorul Germania și acoliții/cățelușii Franța și Benelux…iată tot arealul UE, ce credeați?!), pe atât savurez mișcarea “vestelor galbene”, care pare să prevestească…un nou moment zguduitor pentru senilul continent, model 1848. Istoria se repetă (uneori) tocmai pentru că unii “factori de decizie” nu trag ȋnvățămintele de rigoare: nu te poți juca la infinit cu răbdarea maselor…
    4 0
  • @ Sam93
    Multe cuvinte nu fac argumentul mai puternic. Dreptul la proprietate e garantat în orice stat cât de cât democratic. Doar că asta nu e echivalent cu garantarea deținerii a orice, în orice condiții, indiferent de consecințele asupra celorlalți. Pe aceeași logică șchioapă, dacă eu vrea să îmi construiesc în mijlocul orașului un furnal în care să ard ce găsesc eu mai toxic și să dau fum tuturor nimeni nu poate interveni că îmi lezează dreptul la proprietate. De fapt, democrația înseamnă respect pentru drepturile celorlalți. Iar piața asta liberă funcționează ideal doar în cărți. Realitatea e mai complicată. Plus că noi avem probleme cu poluarea și supra-aglomerarea acum, nu peste 1000 de ani când vom ajunge în mod natural la concluzia că nu e bine să ne plimbăm toți câte 1 km cu mașina personală. Peste 1000 de ani chiar nu mai contează pentru noi ce de acum dacă evoluează lucrurile „organic” spre mijloace de transport mai puțin poluante.
    9 3
  • Clique
    Aici sunt implicati producătorii auto din Europa și petroliștii, cererea diesel crescuse considerabil, benzina începea să nu se vândă atât de bine, iar industria auto este în declin.

    Toyota a recunoscut acum doi, trei ani, câ industria auto se duce, apoi și GM a recunoscut asta.
    Acum e o luptă pentru supraviețuire, de ce credeți că toți fac alianțe între ei, situația devine din ce în ce mai clară.
    Pe lângă asta se apropie și o posibilă criză economică.

    De asta și forțează trendul cu mașinile electrice, nu că este vorba de poluare.... că pe dânșii nu-i interesează poluarea, ci să aibă bani mai mulți la bugete. Dacă ar fi fost interesați de poluare, treaba era rezolvată de zeci de ani.

    Idei, prototipuri și invenții geniale sunt, însă interesele sunt în altă parte.
    7 0
  • Germanophobia
    Sunt unii care cred tot ce li se spune de către cei ce dețin funcții publice sau ce citesc prin presă (ori pe net). Și indiferent ce argumente ori dovezi le aduci, ei vor continua să susțină linia oficială.

    Mâine li se va spune că centralele de apartament poluează și că trebuie desființate, iar ei vor aproba și susține asta.

    Poimâine li se va spune că vacile, prin bășinile lor, poluează groaznic și trebuie să trecem pe un meniu bazat pe lăcuste și gândaci de bucătărie, iar ei vor aproba și susține asta.

    Răspoimâine li se va spune că oamenii poluează planeta, că suntem prea mulți și că trebuie să trecem la acțiuni organizate de decimare a populației.
    Iar ei vor aproba și susține asta.
    Și vor mai susține ca decimarea să înceapă cu cei mai puțin creduli decât ei. Iar statul va aproba și va fi mândru de cetățenii săi.
    11 1
  • Este "efectul" pe care l-a avut dieselul incepand cu anii '90, cand era vazut ca fiind o alternativa viabila la consumul mai mare de benzina, devenind si mai accesibil pentru mase. In acea perioada nu exista ca un model sa nu fie oferit si cu versiuni diesel. Fie ca era VW Polo, fie ca era BMW Seria 7.

    Dar draga UE, care zici tu ca e poluare in Europa, cum... aia masii nu ti-ai dat seama de treaba asta acum 15 ani, cand vanzarile de masini pe motorina reprezentau peste 50% din vanzarile unui constructor? Atunci nu s-a trezit spiritul eco in nimeni de la Bruxelles? Cum s-a trezit ecologia in tine fix in al 12-lea ceas si gata, taiem si spanzuram. Bai, mai usor cu pianul pe scari! Cum zicea un clasic, "termenati cu prostiile, ca nu e chiar asa!"

    Oamenii astia au perfecta dreptate. Asa cum nu s-a invatat mai nimic din criza economica de acum 10 ani, nu s-a invatat nimic nici din poluarea pe care o fac motoarele pe motorina. Sa fim seriosi. Se stia ca polueaza in draci de f multi ani. Dar NIMENI nu a miscat un pai. Poate daca se punea problema asa acum 25-30 de ani, in prezent aveam hibrizi si electrice mult mai eficiente (autonomie mai buna, fiabilitate mai buna, infrastructura electrica mai buna, preturi mai mici).
    9 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru