După ce legea din Germania a fost modificată astfel încât administratorilor orașelor le-a fost permis să interzică accesul mașinilor diesel în interiorul acestora, autoritățile din Stuttgart au anunțat că, din ianuarie 2019, vor interzice motoarele Euro 4 și mai vechi pe străzile sale.
Așa cum era de așteptat, măsura a stârnit nemulțumire în rândul cetățenilor, iar nemții au ieșit să protesteze în stradă.
Câteva sute de oameni îmbrăcați cu veste galbene, după modelul francezilor, au protestat în weekend pe străzile din Stuttgart, acuzând “nedreptatea” interzicerii motoarelor diesel și scandând mesaje pro-diesel.
“Ceea ce li se întâmplă oamenilor acum este nedrept. Zeci de mii de oameni sunt afectați și nu își permit să cumpere o mașină nouă. Vestele galbene ne oferă mai multă vizibilitate. Francezii sunt un exemplu pentru noi, deoarece au avut curajul să iasă în stradă pentru drepturile lor,” a explicat organizatorul protestului de la Stuttgart.
Autoritățile din Stuttgart se gândesc și la interzicerea motoarelor diesel Euro 5 începând cu ianuarie 2020, în timp ce astfel de măsuri sunt așteptate în mai multe orașe din Germania.
Via Dawn
adevaratul Costel avea haz. Tu nu ai.
Dincolo de toate astea, stirea impune o concluzie:
si Germania mult laudata e plina de amarasteni...
cumva mi-e dor de reactia clujeanului de la Motoare. Ala adevarat...
O fi in concediu...
Lor nu e rusine sa se afiseze cu un Golf 4 sau Polo din 2002. La noi... ohooo, saracule!
Companiile voiau sa-ti vanda benzinare, dar statul nu, nu si nu. Plus ca l-au prostit pe bietul client virgin. Si, cadeobicei, el, clientul prostit de stat, a luat o mare teapa. Teapa facuta de compania constructoare care ti-a spus in fiecare reclama ca CLEAN DIESEL
Deci e momentul sa iesim in strada, pentru ca am fost....PROSTI.
Succesuri
PS nu ne permitem o masina noua....da' parca nemtii la salariul lor isi permitrau una la fiecare 6 luni, o scimbau la fiecare 5 ani si aveau macar inca 2 in garaj. Unde am citit eu asta? Hmmm...poate ma ajuta cineva, am memoria extrem de scurta.
Autoritățile locale nemțești nu interzic dreptul de a avea sau de a cumpăra o mașină ci dreptul de liberă circulație al cetățenilor.
Nemulțumirea deținătorilor de mașini cu motor diesel este deplin justificată tocmai pentru că li se încalcă un drept al omului (dreptul la liberă circulație) și, în plus, pentru că este nedrept să vii cu o asemenea interdicție la numai un an după ce milioane de oameni și-au achiziționat astfel de automobile.
Autoritățile locale din Stuttgart să interzică producerea și comercializarea mașinilor cu motor diesel dacă-i f...plimbă grija atât de tare de poluare!...
...nu e nici un fel de incalcare a dreptului de libera a circulatie. Probabil ca n-ai inteles totusi ce presupune acesta. E vorba de interdictia de a folosi un anumit tip de mijloc intr-o anumita zona. Nu iti convine, mergi matale pe jos de exemplu.
Exista alternative, ai optiuni
Uitati-va la SUA, simbolul lumii pentru libertate. Nu exista asemenea aberatii. Taxe pe poluare si astfel de rahaturi. In multe state (statele rosii conduse de oamenii liberi nu marxistii 'democrati') nu exista nici macar inspectii tehnice.
In SUA poti conduce orice masina vrei, oricat de veche sau de poluanta, poti sa-i schimbi motorul cu ce motor V8 vrei tu. Asta inseamna un stat liber care respecta dreptul cetateanului la proprietate privata. In mod ideal, intr-o tara libera statul este implicat cat mai putin in treburile private ale cetatenilor. Statul nu poate interzice nimic, mai ales un produs pe o economie de piata libera.
Deciziile astea nenorocite si mult protestate sunt promovate de guvernele marxiste ale Europei de vest. De cativa ani (in jur de 10), extrema stanga a turbat si a adoptat total marxismul de extrema stanga. Asta a dus la imigratia care a distrus Franta, Germania, UK, Suedia, etc. Asta duce si la masurile astea comuniste, de a ingradi libertatea oamenilor.
Eu sunt total pentru masini mai putini poluante. Dar asta trebuie sa se faca organic, prin libera alegere a oamenilor, nu ca te forteaza statul sau autoritatile marxiste locale. Prin urmare doamnelor si domnilor, asistam la lupta dintre libertate oferita de politica de dreapta, si conducerea autoritara si totalitara a statului promovata de marxismul de stanga. Este lupta intre bine si rau, lupta intre libertate si tiranie.
Dar nu va temeti. Oamenii europei s-au trezit si merg la lupta. A inceput in Franta revolutia vestelor galbene si se raspandeste in intreaga Europa. Nu mai inghite nimeni taxele, interzicerile si ale masuri punitive ale guvernelor autoritar marxiste din vest.
si de leasing sau sh n-au auzit?
Perfect de acord cu tine. Din ce se vede, mai sunt si useri care cunosc adevarul si niste detalii.
Pur și simplu văd niște…oameni ca toți oamenii. Și nu citesc nimic…futuristo-electric pe chipurile lor lovite și ele (ca și ale noastre) de viforul vicisitudinilor cotidiene.
“Wir sind Diesel”. Wow, ce tare! “Oameni simpli din popor”. La nivel ȋnalt, inaccesibil prostimii, mesajul ar suferi oarece conotație: “Wir soft Diesel”.
PS. Pe cât detest infatuarea liderilor politici ai “Occidentului” (vectorul Germania și acoliții/cățelușii Franța și Benelux…iată tot arealul UE, ce credeați?!), pe atât savurez mișcarea “vestelor galbene”, care pare să prevestească…un nou moment zguduitor pentru senilul continent, model 1848. Istoria se repetă (uneori) tocmai pentru că unii “factori de decizie” nu trag ȋnvățămintele de rigoare: nu te poți juca la infinit cu răbdarea maselor…
Toyota a recunoscut acum doi, trei ani, câ industria auto se duce, apoi și GM a recunoscut asta.
Acum e o luptă pentru supraviețuire, de ce credeți că toți fac alianțe între ei, situația devine din ce în ce mai clară.
Pe lângă asta se apropie și o posibilă criză economică.
De asta și forțează trendul cu mașinile electrice, nu că este vorba de poluare.... că pe dânșii nu-i interesează poluarea, ci să aibă bani mai mulți la bugete. Dacă ar fi fost interesați de poluare, treaba era rezolvată de zeci de ani.
Idei, prototipuri și invenții geniale sunt, însă interesele sunt în altă parte.
Mâine li se va spune că centralele de apartament poluează și că trebuie desființate, iar ei vor aproba și susține asta.
Poimâine li se va spune că vacile, prin bășinile lor, poluează groaznic și trebuie să trecem pe un meniu bazat pe lăcuste și gândaci de bucătărie, iar ei vor aproba și susține asta.
Răspoimâine li se va spune că oamenii poluează planeta, că suntem prea mulți și că trebuie să trecem la acțiuni organizate de decimare a populației.
Iar ei vor aproba și susține asta.
Și vor mai susține ca decimarea să înceapă cu cei mai puțin creduli decât ei. Iar statul va aproba și va fi mândru de cetățenii săi.
Dar draga UE, care zici tu ca e poluare in Europa, cum... aia masii nu ti-ai dat seama de treaba asta acum 15 ani, cand vanzarile de masini pe motorina reprezentau peste 50% din vanzarile unui constructor? Atunci nu s-a trezit spiritul eco in nimeni de la Bruxelles? Cum s-a trezit ecologia in tine fix in al 12-lea ceas si gata, taiem si spanzuram. Bai, mai usor cu pianul pe scari! Cum zicea un clasic, "termenati cu prostiile, ca nu e chiar asa!"
Oamenii astia au perfecta dreptate. Asa cum nu s-a invatat mai nimic din criza economica de acum 10 ani, nu s-a invatat nimic nici din poluarea pe care o fac motoarele pe motorina. Sa fim seriosi. Se stia ca polueaza in draci de f multi ani. Dar NIMENI nu a miscat un pai. Poate daca se punea problema asa acum 25-30 de ani, in prezent aveam hibrizi si electrice mult mai eficiente (autonomie mai buna, fiabilitate mai buna, infrastructura electrica mai buna, preturi mai mici).