Esential
600 | de kilometri a parcurs versiunea Audi A2 electrică dezvoltată de DBM şi Lekker. |
20 | de minute durează încărcarea completă a bateriilor. |
600 | de kilometri a parcurs versiunea Audi A2 electrică dezvoltată de DBM şi Lekker. |
20 | de minute durează încărcarea completă a bateriilor. |
Două companii germane şi-au unit forţele pentru a realiza un proiect care a dat naştere unui automobil electric cu autonomie asemănătoare cu cea a unui model clasic pe benzină. DBM Energy şi Lekker Energie au dotat un Audi A2 cu un motor electric şi cu baterii care beneficiază de o nouă tehnologie, pentru a parcurge 600 de kilometri după o singură alimentare.
Bateriile litiu-ion-polimer utilizate de versiunea electrică a modelului A2 creată de cele două companii beneficiază de o tehnologie nouă de stocare, denumită Colibri, şi sunt mai uşoare cu 40% decât cele utilizate de modelele electrice de azi. Cele mai interesante cifre sunt cele ale autonomiei şi mai ales cele ale timpului de încărcare, bateriile putând fi complet alimentate în doar 20 de minute de la o priză normală.
Primul test încununat de succes al bateriilor create de DBM Energy şi Lekker Energie a avut loc între Munchen şi Berlin (circa 600 de kilometri), maşina neavând nicio problemă reală pe parcursul călătoriei.
Maşina a fost aşteptată la Berlin de Rainer Bruederle, Ministrul Economiei din germania, care a spus că reuşita celor două companii este "o piatră de hotar" şi că aceasta trebuie urmată de un succes global.Modelul a parcurs cei 600 de kilometri pe timp de noapte, viteza medie pe autostradă fiind de 90 km/h. Audi-ul nu a fost modificat radical, având la dispoziţie un portbagaj utilizabil, servodirecţie, scaune încălzite, sistem audio şi senzori de parcare. La sosirea la Berlin, computerul de bord arăta faptul că bateria era încă incărcată în proporţie de 18%.
"Tehnologia funcţionează şi poate fi adaptată imediat pentru intrarea în producţia de serie. Mingea e în terenul industriei auto, care poate să facă un salt uriaş în ceea ce priveşte tehnologia electrică", a declarat Hahnemann, şeful DBM.
via | Lekker
P.S.: Mircea vezi "două comăpanii" si "noil baterii"
Pe de alta parte, cei de la Porsche au instalat prima baterie lithiu -ion pe o masina, in locul clasicelor baterii cu acid sau a celor uscate. Au fost extrem de multumiti, insa mai au o singura problema care nu a putut fi rezolvata - INGHETUL. La temperaturi sub zero grade, orice acumulator isi pierde din proprietati, intre 25-75%. Deci, ce te faci iarna?
Asta da , este utilizabila , sa o incarci o data pe saptamana 20 min , la trafic birou-acasa-market , mi se pare acceptabil .
Problema este costul bateriei care se invarte la 500$/kWh deci 20000$ pentru o baterie de 40kWh!
Ca sa-ti faci o idee: baterie de telefon(3,7V-1000mAh) inmagazineaza doar 0,0037 kWh si costa cat china.
Doar sa ne bucuram si sa asteptam si concretizarea acestor inventii efectiv pe masini..!!
Ce rasa de imputiti mai suntem!Urata specie..!
Treaba de neamt.
Dintre aplicatiile comerciale existente, autonomia cea mai mare o au masinile americanilor de la Tesla. Masinile Tesla sunt construite pentru a fi electrice ( presupun ca sunt mai eficiente decat un A2 modificat.. ) si au un consum de cam 26kWh/100mile ( nu am gasit si conditiile, dar presupun ca au cosnumul asta intr-un ciclu extraurban )
Aceasta masina a parcurs 600km ( cam 360 de mile ) cu un "plin" deci a consumat cam 80-100kWh.
Ca sa incarci in 20 de minute, de la o priza de 220V, un acumulator de 100kWh ( neluand in calcul randamentele ) rezulta un curent necesar de 1350A. Ca sa avem o "comparatie" accesibila omului de rand, un aparat de aer conditionat, despre care toti romanii au aflat ca consuma "enorm" are nevoie in timpul functionarii de cam 5A.
undeva, ceva nu se leaga, motiv pentru care ori ma apuc sa invat germana ori va rog pe voi sa mai cercetati :P
@Vasilon nu te impacienta, japonejii au deja o masina electrica pe care au condus-o pe un circuit pe o distanta de 1000 km.
sper sa faca presa presiuni si sa revina oamenii cu multe detalii, eu ma bag la cercetari si ma las de facultatea mea care....studiaza la greu motoare de tractor.
Asa va evolua si tehnologia auto, si masinile electrice, si bateriile. Maine poimaine auzi la televizor ca un inginer dement, care s-a incuiat in podul casei o saptamana si a stat cu picioarele in ligheanul cu apa rece.......a decoperit o baterie revolutionara......care mai apoi a fost patentata de americani sau japonezi :P
Totusi, lumea uita ceva. Chiar daca s-ar aproba motorul cu apa, si deci teoretic nu l-ar costa nimic pe sofer........tot vor gasi astia o modalitate sa il taxeze. Chiar credeti ca ne lasa astia asa, de capul nostru, fara sa cotizam? :P
Avand in vedere ca , firmele concurente au scos automobile pe care se pregatesc sa le bage in productia de serie , si au o autonomie ( doar pe baterii ) de aprox. 150 km => cei 300km parcursi de A2 constituie cu adevarat un record.
@AM - chiar ar fi interesanta o revenire cu detalii asupra subiectului ;)
Un pic de atentie n-ar strica. Si nici nitica logica.
http://www.mapcrow.info/Distance_between_Berlin_GM_and_Munchen_GM.html
In legatura cu ce se zice despre masina asta...era la radio o replica dintr-un film romanesc: "Mai da-le dracu, mai taie din ele" :D
Vad ca te crezi destept, rasfoieste tu un manual de clasa a 9-a sau a 11-a si ramai cu cunostintele care ti le da ala! Esti sigur ca a incalcat legea conservarii energiei? Omule, secretele industriale nu se divulga. Mai e faza ca nu este singurul model de baterie care se reincarca in mai putin de jumatate de ora! Oricum este vorba de niste prototipuri! Se vor mai imbunatatii si mai exista solutia pilelor de combustie!
Acumulatorul este un element chimic, energia este produsa prin reactii chimice pe care le "starnesti" incarcand-ul. Nu trebuie sa bagi 1300 A in el la propriu.
Astfel pt a incarcarca un acumulator de 1A este necesar un curent echivalent cu 10% din capacitate, adica se incarca cu un curent de 100mA.
Cineva a spus mai sus ca e nevoie de o infrastructura foarte puternica de energie . SI ARE PERFECTA DREPTATE .
Am facut un calcul simplu sa vad cata putere este necesara pentru a incarca 5.000.000 de masini (atatea masini pe combustibil fosil sunt azi in Romanika) electrice cu capacitate a bateriilor de 30KWh (625 Ah). Din calcule mi-a iesit ca pentru o incarcare timp de 8 h pana la capacitatea de 30 KWh (625 Ah) ar determina o putere medie aborbita de la retea cam 3,7 KW , la o tensiune pe bornele bateriei de 48 V si un curent de incarcare de 72 A. Deci pentru 5.000.000 de masini ar trebui o putere instalata , in ideea ca toate stau noaptea la incarcat , cam de 18.750 MW ori Romania are o putere instalata cam de 20.000 MW si produce abia 8000 MW. Datele problemei se schimba drastic daca se micsoreaza timpul de incarcare spre exemplu la o ora si sa zicem ca doar 10 % din masini folosesc acest tip de incarcare rapida , ar rezulta o putere instantanee absorbita din retea cam de 31.875 MW cumulat cu celelate ce se incarca 8 h.Fantastic de mult Trageti si voi concluziile. Eu zic ca nu e posibil asa ceva nici in 50 de ani. asta doar daca or sa faca cetrale pe fuziune una langa alta .