Negocieri dure pentru reconfigurarea Alianței Renault-Nissan: cei doi constructori au opinii diferite despre structura acționariatului

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Miercuri, 07.08.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault vrea să păstreze cel puțin 30% dintre acțiunile Nissan, în timp ce constructorul japonez vrea ca francezii să-și reducă participația la cel mult 25%. Un acord va simplifica fuziunea dintre Renault și Fiat-Chrysler.

Renault și Nissan au început recent o serie de negocieri cu privire la structura acționariatului, pentru ca producătorul francez să primească permisiunea partenerilor de Alianță să fuzioneze cu Fiat-Chrysler.

Agenția de presă japoneză Kyodo susține că a intrat în posesia unor informații legate de negocieri, iar cele două părți sunt încă departe de a ajunge la un acord.

În prezent, Renault deține 43.4% dintre acțiunile Nissan, iar constructorul francez vrea să păstreze în final o participație de 30%-35%. În schimb, oficialii Nissan fac presiuni pentru ca Renault să rămână cu 20%, cel mult 25% dintre acțiuni.

Nissan își justifică cererea prin faptul că în prezent Renault are o influență majoră asupra deciziilor companiei japoneze. În schimb, Nissan deține doar 15% dintre acțiunile Renault și nu își poate exercita punctul de vedere asupra deciziilor luate de producătorul francez.

Situația este complicată de faptul că, în cazul unei fuziuni între Renault și Alianța Fiat-Chrysler, noul constructor Renault-Fiat-Chrysler ar urma să fie practic noul proprietar al unui pachet consistent de acțiuni la Nissan.

Practic, cei de la Nissan se tem că deciziile majore cu privire la constructorul japonez vor depinde atât de interesele celor de la Renault, cât și de interesele celor de la Fiat-Chrysler.

Până în prezent, ambele părți au refuzat să facă orice comentariu pe marginea negocierilor, însă agenția de presă Kyodo susține că noua structură a Alianței Renault-Nissan ar urma să fie anunțată public în luna septembrie. Pentru moment nu este clar dacă Mitsubishi, care a fost de asemenea integrată în cadrul Alianței Renault-Nissan, are un cuvânt de spus în privința negocierilor.

Via Profit

Comentarii (10)

  • Dar când i-a scos Renault din faliment, parca nu erau așa vehemenți!
    18 1
  • Totusi de data asta mi se par de bun simt pretentiile celor de la Nissan
    Daca Renault sunt dispusi la divort, atunci trebuie sa-i lase si pe cei de la Nissan in pace
    4 9
  • Trebuiau sa isi asume lucrurile astea atunci cand si-au vandut sufletul catre francezi. Acum e greu ca japonezii sa recapete controlul Nissan. Vor nu vor trebuie sa joace dupa cum le canta Renault/ statul francez (actionar majoritar) Razboiul asta nu face bine nimanui dar de...asa se intampla cand politicul isi baga coada...
    5 2
  • gigel uși
    Ce mai tura-vura: Nissan are patron pe Renault. Renault face ce vrea mușchii lui cu acțiunile. S-ar putea să fie totuși ținuți în frâu de chichițe de prin contract în legătură cu parteneriatul cu FCA. Acest parteneriat ar permite totuși accesul în SUA a brand-ului Renault
    4 0
  • Edikkk
    Băi Nissan, băi japonezilor, dacă vrei/ vreţi acţiunile francezilor, cumpăraţi le !!!

    Scoateţi banul şi faceţi oferta sau direct de pe bursă !

    Sau nimeni nu îi opreşte să cumpere acţiunile Renault.


    Aaaaaa nu au bani, sau au dar nu vor să îi dea, sau îşi manâncă CEO care i-a salvat şi apoi iar o i-au la vale !!

    Incredibil
    4 0
  • Noi nu stim ce se intampla acum, acolo.Ganditi-va la ce a facut ford cu mazda.Ford a salvay Mazda, dar acum mazda le-a spus multumim frumos, dar de acum ne putem descurca mult mai bine singuri.Si se descurca.Pe la inceputul anilor 2000 am lucrat pentru Nissan. Inca erau cu motoare facute de ei.Unele dintre motoare erau extraordinar de fiabile.Ma refer la motoarele VQ.Apoi era motorul de pe Godzilla, motoarele de pe Silvia. Apoi au inceput sa vina cu motoare europene.....si eu m-am mutat la Subaru . Cam asta este parerea mea, Fiecare gandeste ce vrea!
    3 0
  • @Kotegaeshi ...
    nu stim ... de aia nu mai vreau sa aud de nissan !!!
    MIRLANI ... !!!
    intr-un fel ii inteleg, dar felul in care l-au "lucrat" pe dl.Ghosn e de necalificat !!!
    asa au reusit sa ii determine pe franci sa fie si mai greu de convins !!!
    renault nu are nevoie de nissan sa intre pe piata americana ...

    despre motoarele VQ ... da au fost f. bune pina (in jurul anilor 2003) au inlocuit motorul de 3.000 cmc cu cel de 3.500 cmc care a fost si inca este un dezastru avind multe probleme de fiabilitate, de consum de ulei excesiv, etc ... si cum nu au prea reusit sa le dea de cap, au facut altul, de 3.700 cmc ... dar nici asta nu straluce ...

    paralela ce o faci intre ford si mazda cu renault si nissan ...
    nu o gasesc f. concludenta ...

    ford a avut multe amestecuri in cadrul celor pe care i-au luat sub "protectorat" ... si baiul e ca s-au soldat cu reducerea calitatii produselor ... aci poti vedea cazul mazda si volvo ... cind ambele au ajuns sa aiba probleme de fiabilitate destul de serioase. ford i-a tras in jos practic.
    evolutiile lor ulterioare se stiu ...

    daca am apreciat cindva nissan a fost pt ca aveau anumite produse care meritau o oarecare atentie ... acu, infiniti face ceva produse mai acatari, dar s-au c...t pe ea marfa si au introdus cvt-urile lor cu probleme ca si in cazul nissan ...
    de la nissan, maxima a fost intotdeauna cea mai ferchezuita si a ramas asa, dar tot cu probleme e ...

    calitatea masinilor lor nu a fost niciodata ca cea de la honda sau toyota, iar consumul si puterea cu valori mai slabe decit cele ale celor amintite; la ora actuala, presa de aci de peste ocean le vede ca fiind niste masini cam sub media industriei la aspect interior, amenajari, materiale, dotari, etc ... iar fiabilitatea e tare inegala avind modelele (rogue e cel mai fiabil din ce se vinde aci) cele mai bune cu max 3-4 stele din 5 iar restul pe la 2-3 din 5 ...
    si deja se duc la vale ... se vede in vinzari ca reculeaza ...

    drumuri bune sa ai !
    3 0
  • Eu nu cred ca este chiar asa. Adica alinata dintre FCA si Renault se poate negocia astfel incat sa nu fie afectat Nissan. Problema din curtea Alientei Renault-Nissan este ca legatura dintre cele doua companii este prea mare. Sunt tehnologii impatite intre cei 2, iar daca aceasta alinata se rupe, lipsa acestor tehnologii poate afecta productia de serie. Iar asta poate fi o catastrofa pentru ambii constructori.
    Pe de alta parte, faptul ca Renault nu pune piciorul in prag sa rupa definitv legaturile cu Nissan, dovedeste o dependenta a francezilor, de cei de la Nissan. Ma rog, doi mari constructori se cearta din cauza unui nesimtit pe nume carlos ghosn... Urat.
    0 1
  • Ghoshn nu a fost usa de biserica.Si nu va fi niciodata.Vine din Brazilia.In francezi nu am avut incredere niciodata.Am avut primul nissan cu motor VQ.Era din 1995.L-am vandut(incepuse sa scartaie tot interiorul).Am trecut la o honda.Dupa aceea am trecut la BMW.Stii foarte bine! M-am reintors la Skyline cu motor VQ. Restul de masini din gama Nissan nu ma intereseaza.Si nu am nici o probleme cu el! Sunt deja 2 ani
    2 0
  • @Kote prietene ma bucura faptul ca esti multumit de ce ai ...
    motorul ala de 2.5L in V6 e reusit din ce am citit eu; nu are performantele celui de 3.0 L sau 3.5 L dar e fiabil; aci la mine in sat l-au adus pe modele infiniti intre anii 2010 si 2012 parca ... apoi au renuntat ...

    drumuri bune sa ai !
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru