Ne plac rulatele: înmatriculările de maşini second-hand au crescut cu 11%. O treime dintre maşinile României au peste 12 ani

de Daniel Popescu
Duminica, 13.03.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Românii continuă să înmatriculeze maşini rulate,astfel că numărul acestora a crescut cu 11% în primele două luni ale anului. În prezent, o treime din parcul auto national este format din maşini cu o vechime de peste 12 ani.

Piaţa auto din România traversează o perioadă prolifică, în care înmatriculările de maşini noi au crescut în luna februarie cu 24%. Această tendinţă se remarcă însă şi în cazul maşinilor rulate, întrucât înmatriculările au crescut şi în acest caz cu 11.08% în primele două luni ale anului comparativ cu perioada similară din 2015.

Astfel, în ianuarie şi februarie, românii au înmatriculat 39.328 de maşini rulate, dintre care aproape 23.000 doar în cea de-a doua lună a anului.

Volkswagen rămâne marca SH preferată a românilor cu 6.404 unităţi înmatriculate, în creştere cu 26% comparativ cu februarie 2015. Şi următoarele mărci din clasament au înregistrat creşteri puternice în februarie: Opel a adunat 3.931 de unităţi înmatriculate (+31.6), Ford a ajuns la 2.623 unităţi (+26.79%), iar o tendinţă similară se înregistrează şi în cazul mărcilor BMW, Audi şi Skoda, care completează clasamentul.

Urmareste Automarket
Totuşi, ritmul de creştere pentru înmatriculările de maşini noi este mai mare decât în cazul unităţilor SH, ceea ce ar trebui să se vadă în curând şi în datele oficiale despre parcul naţional.

La sfârşitul anului trecut, în România existau 6.6 milioane de autovehicule, dintre care 2.56 milioane, adică aproximativ o treime, erau mai vechi de 12 ani, în timp ce alte 1.89 de milioane de maşini aveau între 6 şi 10 ani.

Autoturismele erau în număr de 5.15 milioane, dintre care doar puţin peste 300.000 aveau cel mult 2 ani vechime.

Via InCont

Comentarii (18)

  • Sigur placerea este principalul motiv pentru care preferam sh-urile. Asa suntem noi romanii, tinem banii la saltea si preferam masinile sh... Am auzit ca unii chiar au camere speciale in care-si tin banii si-i intorc in fiecare seara ca sa nu prinda mucegai cei mai "de la fund"... Dar se incapataneaza sa nu-i dea pe masini noi...
    63 5
  • MuresMures
    Hai sa zic si eu o poveste ...
    Am masina SH de 15 ani ...anul acesta vreau sa-l vand sau dau la remat si iau altu ....
    Ne-am gandit la un Nissan Quasqai ... zis si facut ne-am dus la reprezentanta - Quasqai benzina 115 cp 19.000 euro.
    Vina acasa hai sa ma uit pe net la nemti ... acceasi masina pe neuwagenkauf.com 15.000 euro ....
    Deci normal ca romanii cumpara masin SH pentru ca reprenetanii firmelor ce vand masini noi practica niste preturi ....
    Dupa aia am citi tot prin ziare la Lidl are preturi in Romania cu 30 - 60 % mai mari la aceasi produs decat in Polonia
    9 0
  • @AUTOMARKET: Ne dati voi bani sa ne cumparam masini noi in fiecare an sau macar odata la 2-3 ani ? De o vreme puneti niste titluri demne de revistele de can-can.
    44 3
  • Pai omu face ce vrea cu banii lui la urma urmei ! daca el prefera o masina SH e problema lui !!! Sincer si eu prefer o masina Sh decat un gunoi nou supraevaluat !!
    9 2
  • @Scorpion Macar la 10 ani o masina noua si ar fi ok, daca e intretinuta corespunzator. Nici nemtii nu-si schimba masinile la 2-3 ani in ziua de azi. Ma refer la clasa lor de mijloc, nu la unii care merg cu Mercedes sau alte branduri premium.

    Principala cauza la noi e saracia. Sa nu uitam ca in jur de 45% dintre romani traiesc sub sau la limita saraciei. In UE, in 2016.

    Deci nu ne plac, nu ne permitem, asta e cauza.

    A, e adevarat ca sunt si exceptii care se incadreaza in doua mari categorii:

    1. Indivizii care nu au nevoie de masina, insa isi cumpara un sh doar ca sa nu mearga cu transportul in comun. Rezulta poluare de care nu e nevoie, mai ales in cazul in care in masinile respective circula doar soferul.
    2. Indivizii care au bani de o masina noua (ma refer in special la cei care detin 10-15.000 de euro), insa prefera un sh care costa de nou eventual mai mult de 30.000 de euro. Mentalitatea ca mai bine arat ce nu sunt. Genul care au o masina sh premium dar care locuiesc la 2 camere si-si fac concediile prin tara.
    16 7
  • Auzi la ei ne plac masinile SH...mai bine spus romanul nu isi permite o masina noua !!
    Sunt mai multe categorii. Unii au bani de masini noi dar maxim 20 de mii de euro. In limita asta nu cumperi cine stie ce masina noua si multi prefera clasa premium second la banii aia.
    Altii chiar nu au bani de masini noi si cumpara chilipiruri de pana in 5000 de euro.
    Mai sunt si cei care au bani dar nu arunca cu ei pe masini ca nu le trebuie sau nu ii intereseaza.
    Si cei care le au de noi majoritatea sunt in leasing....putini mai dau toti banii pe masini noi mai ales scumpe ! 0.5 % poate....
    26 1
  • Ne plac ruladele. Cel mult, ne plac rulotele. Din nou, titlu de scos cuie din geam. Articol la kilogram. Autorul e cu nasul pe sus. Bogatul nu-l crede pe sărac, n-a văzut niciodată FOAMEA.
    23 1
  • chestia asta reflecta foarte bine cresterea economica "din pix" cu care se lauda guvernantii ... romanii sunt mai saraci si se comporta corespunzator, nimic mai simplu
    20 1
  • @Andy: O masina care a costat candva peste 30.000euro, iti ofera alta experienta (calitate, tinuta de drum, detalii, etc).
    Am condus un Golf 3 din 97 cu sub 150.000km reali, masina era 1.8 sau 2.0 benzina parca si avea climatronic, incalzire in scaune, trapa electrica si am condus si logan luat de nou de la 0 km, trecand peste puterea motoarelor, nici nu era termen de comparatie, chiar daca era diferenta de peste 10 ani intre ele. Altfel mergea la drum golful, cu toate ca acuma mi se par extrem de urate.
    Dar intre o masina sh veche la care zilnic se defecteaza o garnitura sau ceva mai complicat, prefer oricand un low-cost nou in care cel putin la dacia timp de 5-7 ani nu bag bani decat in ulei si filtre + distributie, posibil si ceva la suspensii de maxim 500lei daca masina va circula pe drumuri rele, insa in rest nu o sa ai nici o problema.
    18 3
  • Ne plac ..."rulatele"...aprinse de la batul de chibrit.
    6 1
  • Sincer, masinile noi sunt scumpe pentru noi, indiferent de ce venit ai.
    Multi prefera sh-ul pentru ca nu au nevoie de o masina cu care sa faca multi km, un ~5000-7000 de km pe an, iar acolo nu se merita una noua, caci vorba aceea "e mai ieftin cu taxiul". Mai sunt multi care se dau mari ca uai ce masina am ... dar daca pica ceva stau 2-3 luni sa isi permita sa o repare si apoi se plang ca-s scumpe piesele. Am vazut destui cu seria 7 care baga benzina/motorina de 20-30 lei ... ca sa mearga pana la club sa-i arate la pisi ce masina are el.(Seria 7 e doar un exemplu, sunt si cu alte marci destui)

    Am cumparat una noua, dar a doua o sa o iau sh, dupa 2-3 ani masina are 30-50k km si costa cam 60% fata de noua, plus dotari cate vrei. Desi sunt pe ideea masina noua, garantie, nu bagi bani in ea, decat reviziile ... cred ca optim, cel mai bine ii sa o iei sh, cu 2-3 ani vechime.
    Cei drept, am grija de masina, dupa 2 ani pot sa spun ca masina nu are nici o problema, desi am condus-o pe drumurile noastre proaste si pline de praf ... In concluzie eu zic ca 10.000 de km condusi in tara sunt echivalentul a 30.000-40.000 de mii afara. E doar parerea mea.

    Eu consider, avand in vedere veniturile din tara, majoritatea nu prefera masini sh, ci pur si simplu nu-si permit o masina noua. O masina noua buna sau ma rog, cu dotari, costa cat un apartament ... e normal ca nu-si cumpara oricine o masina noua. Neamtu din munca de pe jumatate de an isi cumpara o masina noua, iar cand iese din garantie, alta, la noi muncim 4-5 ani si tot nu iti ajung bani de o masina noua decenta. La 1000 de lei salar normal ca nu-ti permiti ...
    23 1
  • Vad pe strada foarte multe Renault, Peugeot, Dacia, Hyundai, Chevrolet si totusi de astea nu vorbeste nimeni nimic.
    Este incredibil cum li se livreaza romanilor "sugestii auto" si ei le accepta cu o incredibila usurinta.

    Good job :)
    5 3
  • problema nu e ca luam masini sh ci masini sh care ne depasesc cu mult nevoile si conditia.
    o alta problema ar fi ca garantia in multe cazuri este o chestie pusa pe hartie cu care se sterge la cur reprezentanta, anulandu-se astfel cel mai mare avantaj real al masinii noi.
    12 0
  • Daca le dai la toti nemultumitii de pe aici bani de o masina noua, ghici ce:isi vor lua majoritatea covarsitoare tot una sh: pentru ca romanul considera ca mai bine isi ia si un teveu, un smart telefon de ultimul racnet, poate merge si la Sovata, sa faca un gratar. cu siguranta ii mai raman bani si de niste motorina de la camioane, ca e mai ieftina. poate chiar isi tranteste GPL. Deci, despre ce vorbim ? Saraci, saraci, nimic de zis, dar DA: ne plac folositele ! sau...rulatele ! Virginele nu se cauta ! Sunt scumpe si nu sunt tunate cu destul silicon ! Auzi..."tu" cand ai facut ultima oara plinul la masina ta ?
    9 3
  • Pentru mine masinile noi au rost de la 18.000 de euro in sus, asa ca norocul meu ca le prefer pe cele vechi.
    6 2
  • Fiecare face cu banii lui ce vrea, traim intr-o tara libera si intr-o piata libera. Avem acces la x modele noi sau second, nu trebuie sa te inscrii la cumparare, ca pe vremuri la Dacie sau TV.
    Unii vor pur si simplu sa maximizeze ce primesc raportat la banii pe care ii dau.
    Decat masina X noua, mai bine Y second. Altii prefera invers.
    Chiar si cu masina noua, premium sau nu, poti avea probleme, plus experiente neplacute cu dealerul/reprezentata. Si atunci e mai dureros.
    Prefer second. Masinile sunt consumabile, nu le las mostenire.
    5 2
  • Traim intr-o tara libera, in care functioneaza o piata libera. Nu vad nici o problema ca fiecare sa-si ia ce vrea si ce-si permite. Apreciez chiar mai mult persoana care castiga bine dar e cumpatata cu bugetul de masina, cumparand o la mana a doua un autoturism la o treime de pret. Descurajand in acest fel consumerismul (masini noi, cat mai multe, dupa aia le aruncam si luam altele) si alocandu-si resursele disponibilizate pentru educatie, sanatate sau alte prioritati.
    A, si piata ar fi si mai libera daca componenta socialista a Statului n-ar supraimpozita motoarele de peste 3000 cmc. Sper sa vad aceasta aberatie disparuta cat mai curand ! Poate chiar in 2016 ?
    7 1
  • @Snow, daca ar gandi toti ca tine, am fi departe. Sunt tari in UE, unde notiunea de impozit auto nu s-a inventat. Cu toate astea, au strazi, parcari, autostrazi, drumuri deszapezite la timp samd. Noi ce scuza avem?

    Sunt foarte multi care arunca cu pietre in proprietarii de SH, ba ca-s snobi, ba ca-s rupti in fund, ba ca au pretentii la masini de fite dar n-au ce manca samd. Sunt curios, care-i mai snob? Cel care 1000 de ron pe luna si strange 5000 de euro de o masina SH, sau cel care castiga tot 1000 de ron si la fel strange pentru un Logan de 8000 de euro? Cred ca si cel care face sacrificii pentru o masina noua, desi abia si-o permite, si-o ia in mare partea pentru a se mandri ca are masina noua.

    Cum zicea cineva mai sus, cand vom castiga cu totii suficient, atunci putem comenta. Pana una alta, majoritatea nu ne permitem nici BMW-ul ala SH de 15 ani, dar nici Loganul nou nout.
    Sunt atatia care se bat cu pumnii in piept cu masinile lor noi.. .fratilor, voi v-ati uitat la rata somajului? at vazut cat e punctul de pensie sau salariul mediu pe economie? Eu inca ma mir de unde naiba sunt atatea masini noi si scumpe in Romania, date fiind veniturile noastre. Oameni buni, de pe autostrada din Turda inca vedeam carute pe drum si voi vorbiti de masini noi si ce fraieri sunt astia care nu-si iau.
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru