La numai 24 de ore după apariția primelor informații în presa internațională, Grupul PSA Peugeot-Citroen și Alianța Fiat-Chrysler au anunțat joi dimineață că au decis să fuzioneze.
Planul prevede constituirea unei companii cu sediul în Olanda în care fiecare dintre cei doi mari constructori va deține câte 50% dintre acțiuni.
Carlos Tavarez, actualul CEO al Grupului PSA, va deveni CEO-ul noului constructor, în timp ce John Elkann, actualul președinte al Alianței Fiat-Chrysler, va deveni președintele noului productor. Consiliul de administrație al noului constructor va fi alcătuit din 11 membri, dintre care 5 vor fi nominalizați de Grupul PSA, iar 5 de Alianța Fiat-Chrysler.
Numele noului constructor nu a fost încă anunțat
Cele două părți nu au anunțat încă numele noului constructor rezultat în urma fuziunii. În acest moment este greu de intuit care va fi numele oficial sub care va fi listat la bursă noul constructor, având în vedere că în total vor exista nu mai puțin de 11 mărci auto reunite sub o singură companie.
Totuși, este cert că noul constructor va primi un nume oficial, mai ales că va fi listat pe bursele din Paris, Milano și New York.
Primele efecte ale fuziunii: investiții comune
Unul dintre scopurile fuziunii este reducerea costurilor de operare.
De altfel, producătorii estimează că vor economisi până la 3.7 miliarde de euro pe an, fără să ia în calcul eventualele închideri de uzine.Pentru moment nu este clar cum își vor unifica producătorii operațiunile, însă aceștia menționează o "alocare mai eficientă a resurselor pentru investiții în platforme, motoare și tehnologii".
Alfa Romeo și Maserati au "potențial de dezvoltare"
Alianța Fiat-Chrysler deține brandurile Fiat, Jeep, Alfa Romeo, Maserati, Ram, Lancia și Chrysler.
Anterior au existat speculații că Alianța Fiat-Chrysler intenționează să renunțe la brandurile premium Alfa Romeo și Maserati din cauza pierderilor semnificative, însă comunicatul de presă menționează că "brandurile globale Alfa Romeo și Maserati [...] au un potențial de dezvoltare substanțial".
Între timp, Grupul PSA include brandurile Peugeot, Citroen, DS și Opel.
Cei doi constructori au deja un acord de producție comună a modelelor Fiat Ducato, Peugeot Boxer și Citroen Jumper la uzina din Sevel (Italia).
Ce se întâmplă cu Faurecia
Alianța Fiat-Chrysler a vândut în primăvara acestui an producătorul de componente Magneti Marelli cu 5.8 miliarde de euro companiei japoneze Calsonic Kansei.
Între timp, Grupul PSA Peugeot-Citroen deține în prezent 46% dintre acțiunile producătorului francez de componente auto Faurecia.
Constructorul a anunțat însă că, înainte de finalizarea tranzatiei cu Alianța Fiat-Chrysler, va ceda acționarilor toate acțiunile pe care le deține la Faurecia.Faurecia are 5 uzine în România, la Tălmaciu și Râmnicu Vâlcea (scaune auto), Căteasca și Mioveni (sisteme de interior) și Craiova (controlul emisiilor de gaze).
Cifrele noului producator pe scurt
Noul constructor rezultat în urma fuziunii are o evaluare bursieră de circa 42 de miliarde de euro și produce circa 8.7 milioane de mașini anual. Astfel, acesta va deveni al patrulea constructor auto din lume, în condițiile în care Grupul Volkswagen, Toyota și Alianța Renault-Nissan produc circa 10 milioane de unități anual.
Fuziunea va deveni oficială după ce va fi aprobată de diverse insitutii și va avea nevoie și de un acord final a celor două consolii de administrație, după ce documentația finală va fi aprobată.
Via Grupul PSA Peugeot-Citroen
Mai clar: înclin să cred că absolut TOATE mărcile actuale vor fuziona curând într-un UNIC conglomerat hiper-aglomerat, producător a 2 (două) tipuri de mașini cu 1001 caroserii, dar pe aceeași platformă... și destinate evident fiecare unei anume categorii sociale, inutil de precizat oricum:
1. Tipul universal de electrică (și autonomă, ce credeați?) -- numit AVES(clavia) și uniform cubic, doar cu lungime variabilă, cu două până la 200 locuri (în picioare, ce visați?)
Alea mai lungi vor fi cu burduf, dar toate vor fi echipate cu cătușe de serie -- conectate la bateria mașinii pentru senzații tari destinate pasagerilor neindisciplinați :-) (fără comutatoare, că știe coana A.I pe cine și când să trăznească.)
...Viteza? -- oricât de mare, cu condiția să nu depășească 50 km/h.
2. Tipul non-autonom, personalizabil prin alte 1000 coji luxos-fanteziste, care nici nu contează că vor fi iluzii holografice (v-ați prins că și e-cazanele premium-biznis-klass vor arăta tot cubice-n parcarea eco-viloacelor.)
Clar că viteza și accelerațiile vor fi în schimb fulminante -- chiar dacă tot în VR = Virtual Reality.
Să nu uit: nici tipul ăsta nu va avea parbriz, lunetă sau alte geamlâcuri inutile: doar *mood-screens* incomparabile cu alea din AVES-urile prostimii -- unele tactile invers, fără imnuri de slavă aduse e-epocii de e-aur de corul omagial botezat Edikkkutopia, fără bruiaje anti-crimăgândit sau mesaje întru psy-frăgezit bizonimea, dar cu masaje și alte sondaje...:-)
P.S. Revin -- clar că p-o notă mai serioasă
Te-am votat. Pozitiv binenţeles.
Oricum ai mare dreptate, aveam un prieten cu service telefoane şi vânzari prostii....pe vremea Nokia, etc
şi veneau clienţi că vor încărcător şi le spunea
- De care vrei?
- Nokia
şi scoatea dintr-o cutie mare plină cu încărcătoare din China, încărcător telefon şi apoi avea stick-uri pentru orice(care arătau foarte bine!), scoatea cel de Nokia, îl lipea şi gata îl dădea de după paravan, zicând
- Nokia original
Cam aşa o să fie şi cu piaţa auto.
Ce este interesant că 3 din top 4 sunt europene, sau măcar jumate europene , suntem pe continentul bun din acest punct de vedere
(Nu cred că are rost traducerea din furculision-eză :-))
*Après l'annonce de cet accord, l'action Peugeot SA chute de 12,2% à 22,88 euros, tandis que Fiat Chrysler Automobiles bondit de 9,3% à 14,07 euros.
Les deux actions avaient respectivement progressé de 4,5% et 9,5% mercredi après la confirmation par les constructeurs automobiles de l'existence de discussions.
La capitalisation boursière de PSA s'établit à 23,3 milliards d'euros et celle de Fiat Chrysler à 20,2 milliards d'euros*.
Alfa si Maserati au potential?????? Mi se pare o jignire totala sa spui asa ceva despre aceste branduri....
Alfa si Maserati....au fost intotdeauna acolo sus si au facut masini fantastice doar ca in ultimi 20 de ani.....au fost strangulati de mafia industrie auto...
Alfa Romeo nu merita sa fie in custodia FCA.....cineva cu multi bani(un miliardar sau mai multi)ar trebui sa cumpere marca asta si sa bage cateva miliarde bune in ea.....in 10 ani ar da Alfa de pamant cu orice //M si orice AMG pana si pe circuit.....
In ziua de azi cand trebuie sa scoti nspe mii de tipuri de masini ca sa tii fruntea sus nu-ti mai permiti sa le scoti pe toate 100% individuale ci pui coji pe platforme comune. Solutia asta e deja impamantenita de ceva timp.
Acum, cu cheltuielile cu ecologizarea si electrificarea fortata nici ideea de platforme comune nu mai e suficienta si contructorii trebuie sa se uneasca pentru a face fata cheltuielilor.
Cineva spunea odata ca ce atatea motoare la fiecare constructor, sa fie 2-3 in toata lumea care sa faca toate gamele de putere iar constructorii sa se ocupe doar de caroserii.
Felicitari pentru comentariu!
@Mihai: radem, glumim, ne speriem, si dupa aia dam banii pe aceasi coaja cu o platforma generica. Pai daca vrem sa impiedicam procesul asta ar trebui sa punem si banu jos si sa cumparam de la producatorii aia mai mici care incearca sa nu fie mainstream. Eu am mers cu Mazda, dar mai sunt si altii. Dar daca noi cumparatorii le dam girul (prin cumpararea produselor) normal ca fabricantii vor cauta sa-si reduca din costuri facand doar caroseriile diferite.