"Transfer" important în zona designului industriei auto. Jozef Kaban, slovacul de 44 de ani sub creionul căruia a avut loc reconstrucția estetică a gamei Skoda din ultimii nouă ani, a fost cooptat de BMW Group pentru a conduce departamentul de creație al mărcii BMW.
De la Veyron la Octavia facelift
Cunoscut mai ales pentru designul unor modele recente precum noua generație Octavia, noul Superb sau pentru recent lansatul SUV Skoda Kodiaq, Kaban s-a făcut cunoscut în industrie încă de acum mai bine de un deceniu, când a semnat exteriorul lui Bugatti Veyron. Între Veyron și funcția de director de design Skoda, Kabar s-a mai ocupat și de designul exterior al mărcii Audi, unde a lucrat până în 2008.
Interesant este faptul că cel mai recent model semnat de echipa cordonată de Kaban este faceliftul lui Skoda Octavia, un model care aduce schimbări controversate în zona frontală a celui mai vândut model al mărcii cehe.
În locul lui Karim Habib
Jozef Kaban îl va înlocui în această poziție pe Karim Habib, care a anunțat anul trecut că se retrage de la conducerea designului BMW pentru a se ocupa de proiecte personale. Kaban se va plasa în organigrama BMW Group imediat sub Adrian van Hooydonk, olandezul care coordonează secția de design la nivel de grup.
O altă mutare interesantă anunțată astăzi de departamentul de design al celor de la BMW este promovarea lui Domagoj Dukec în funcția de director de creație pentru sub-brandul BMW i și pentru divizia de performanță M.
Dukec a fost până acum responsabil de exteriorul modelelor BMW, fiind cel care a semnat designul conceptului Active Tourer, prototip ce a stat la baza primului monovolum semnat de marca bavareză.
Succes pe mai departe la implementarea ideilor în noul loc și veți vedea cu totii ce design va urma la BMW. Din păcate pentru VAG ei pierd un om valoros iar celor de la Skoda le va fi mai greu, dar să așteptăm să vedem cu cine îl vor înlocui.
Cine mai vrea un BMW sa-si ia acum, pana nu le strica baiatul asta.
din momentul in care Bangle a fost "vizionar" cu BMW eu mi-am intors fata de la marca asta. Asta legat de designul exterior, evident.
Imi zice mie cineva sau ceva despre M5E60 ???
M5E60 la vremea lui era mult mai fitos decat M5F10 din ziua de azi.
da cine mai comenteaza de M3E92 arata bestial ,...
NU mai fre cati capul atata ca BANGLE a avut si reusite perfecte.