Grupul francez PSA (Peugeot-Citroen) negociază cu General Motors achiziția mărcii germane Opel. Informația a fost publicată de Reuters și este confirmată de unul dintre purtătorii de cuvânt ai Grupului PSA.
"PSA confirmă faptul că explorează un număr de inițiative strategice alături de GM cu scopul de a crește profitabilitatea și eficiența operațională. Discuția include o potențială achiziție a mărcii Opel", a declarat Bertrand Blaise, unul dintre purtătorii de cuvânt ai PSA, citat de Automotive News.
Conform primelor informații venite din surse interne PSA, achiziția ar include "înghițirea" mărcii Opel în grupul francez, rezultatul fiind un constructor care adună circa 16% din piața europeană. Cu această cotă de piață, PSA ar deveni al doilea grup auto european ca volum de vânzări, depășind Renault și stabilindu-se în spatele Grupului Volkswagen.
PSA și Opel au colaborat în trecut la dezvoltarea comună a unor modele, împărțind platforme de producție în special în zona mașinilor utilitare.
O eventuală achiziție a mărcii Opel ar însemna că americanii de la General Motors ar renunța complet la piața europeană după ce GM a decis să retragă marca Chevrolet pentru a încerca o readucere a brandului Opel pe profit.
Deși pierderile înregistrate de Opel în ultimii ani au scăzut considerabil (-813 milioane de dolari în 2015 și -257 de milioane de dolari în 2016), marca germană nu a reușit încă să revină în zona verde din punct de vedere financiar.Opel se află în curtea General Motors încă din 1929.
via Reuters, Automotive News (înreg.)
Dacă n-au fost în stare să aducă Chevy pe profit cu Opel lângă, adică cu sinergii care teoretic ar fi putut elimina din costuri, nu cred că se pune problema revenirii Chevrolet.
Eu cred ca retragere Chevy din Europa s-a datorat tocmai dorintei de a evita canibalizarea. In opinia mea, la momentul retragerii masinile Chevrolet erau mai ieftine si cu un design mult mai atragator decat cele Opel. Faptul ca patrotosenia numita Astra h era concurata de Cruz, este mai mult decat elocvent. Nu mai vorbesc de cateva modele (HHR, Epica, Orlando, Malibu) care nici nu prea isi gaseau echivalentul in productia Opel...
Opel oricum a fost +10 ani pe pierderi. Noroc cu vanzarile Chevy in SUA si Buick in China, vanzari care au tinut brandul german inca in viata. Nu ca ar fi meritat. E trist si jenant ce s-a intamplat cu Opel in 27 de ani - in 1990 fiind cel mai mare producator bazat in Germania.
Daca vanzarea se va realiza, GM va ramane cel putin pe termen scurt fara brand in Europa si nu cred ca vor sa piarda pe viitor a 3-a piata mondiala, mai ales ca rivalul Ford e bine impiciorogat.
Retragerea n-a avut legătură cu canibalizarea, ci cu marja de profit. Dacă ar fi fost vorba de canibalizare, Opel ar fi trebuit să profite și să preia din cota de piață Chevy, ceea ce nu s-a întâmplat :)
Chevrolet și Opel puteau trăi liniștite în Europa pe zone diferite ale segmentelor. Think Skoda Rapid vs Octavia :)
In primul rand, scuze pentru dubla postare!
Ar fi extrem de interesant de vazut daca, dupa retragerea Chevy, dealerii Opel au vandut mai multe Opel decat inainte. Oricum, nu cred ca putem afirma cu certitudine care a fost motivatia, ci putem lua de bun, sau nu, ce ne spune GM. Eu pot sa-ti spun ca Chevy, avand in vedere scurta perioada in care s-a vandut in Romania, s-a vandut chiar bine. Oriunde intorceai capul pe strada vedeai un Cruze, un Aveo, sau un Spark. As putea spune ca marca era mult mai prezenta decat multe alte branduri cu traditie mult mai mare la noi. Prin urmare, nu stiu de ce declara GM, ca a retras-o. Pentru mine e evident ca de vindea destul de bine si ca reprezenta un pericol pentriu Opel! Si apoi, nu stiu despre ce profit. Stiu doar ca GM face profit tocma acolo unde nu se vinde Opel!
@Andy
Tocmai asta voiam sa subliniez si eu... Respectiv faptul ca, desi mai accesibile, modelele Chevy erau mult mai atragatoare.
Mutarea, daca se concretizeaza, este spectaculoasa si de urmarit, deoarece grupul PSA, si asa cu probleme, preia o marca care pentru GM nu aducea profit. Ce or sa faca cu Opel, cum o sa-l pozitioneze pe viitor ca si brand, va fi foarte interesant de vazut.
Niciun constructor nu isi poate permite sa continue astfel.
In 2005, GM avea in Europa o cota de piata de 10,6%, cu trei marci (Opel, Saab si Chevrolet - sa spunem 4, adaugand si Vauxhall, adica acele modele Opel fabricate in Marea Britanie cu volanul pe partea gresita).
In 2016, cota de piata GM pe continent nu mai e decat de 6,6% (intre timp Saab a disparut - grea pierdere! ce pacat! iar Chevrolet a aruncat prosopul).
Nu stiu daca PSA are resursele necesare pentru a rentabiliza Opel, de vreme ce GM nu a reusit asta. Eu unul, le urez succes, desi sunt inclinat sa cred ca nici macar Toyota sau VW nu ar putea face minuni in momentul de fata daca ar prelua Opel.
In plus, nu vad logica unui grup auto alcatuit din trei marci generaliste, direct concurente (marca DS, fata de care am respect, nu are ponderea necesara pentru a schimba structura generala a PSA de constructor de volum). Opel este absent in afara Europei, astfel incat nu ar aduce nici macar un plus ca acoperire geografica...
Indiferent de ce se va intampla cu Opel, cred ca, dupa Brexit, marca Vauxhall va disparea.
Probabil ca Peugeot or sa faca inca masini pt. cei ce nu apreciaza o masina:)))))
Citroen se va concentra pe ceea ce stie.....inventivitate si masini chic, cool....
Iar Opel ar putea fi impinsa incet incet in segmentul premium.....sa se bata cu seria 1, A3, A-Klasse
Iar la cum stau lucrurile, mai mult de 10 ani nu ii mai dau lui Ford in Europa.
Si cred ca trebuie mentionat ca un aport insemnat la revigorarea lui PSA dupa criza si poate si viitoarei tranzactii cu GM pentru Opel, ii revine lui Carlos Tavares. Omul asta e unul dintre cei care a dus Renault pe 2 in Europa. Acum se pregateste sa aduca pe 2 pe cei de la PSA. Mare om!
In privinta pozitionarii pe piata, eu cred ca PSA va urna pana la un punct exemplul lui VW. Peugeot va fi un fel de VW, Citroen va fi ceva mai aparte... ceva tipic frantuzesc... un fel de Seat, dar mai bine adaptat cerintelor companiei, DS se va axa pe tendintele premium, iar Opel va fi un fel de Skoda.
Modelele actuale Opel sunt identice cu cele Buick din SUA si au platforme comune cu Chevrolet si brandul amintit la inceput. PSA va avea de lucru cu refacerea de la 0 a Opel si tinand cont ca vorbim de un grup cu probleme mari in ultimii ani, as zice ca ideal ar fi sa vedem un investitor asiatic cumparand Opel. Pe modelul Jaguar-Tata si Volvo-Geely, ambele branduri europene avand performante excelente si vanzari istorice.
@LauCalin Ford a terminat 2016 pe locul 3 in Europa ca brand si pe locul 4 ca grup. Eu ii vad aici si peste 20 de ani.
Revenind la subiect, eu ma indoiesc ca PSA are resurse de a salva Opel. E adevarat, nici grupului FIAT nu i se dadeau prea mari sanse in resuscitarea brandurile achizitionate peste ocean. Insa cred ca, de data asta, nu e vorba doar de rsurse financiare. In Opel s-a investit enorm in ultimul timp. Vorbim de modele noi, platforme noi, motoare complet noi. Masinile Opel chiar reprezinta un progres urias. De aceea chiar nu inteleg ce ar trebui schimbat pentru ca Opel sa fie in ceea ce priveste vanzarile macar umbra palida a ceea ce a fost candva! Cel mai mare producator european de automobile!
@Andy
"E imposibil ca un grup gen PSA-Opel sa faca din Opel o marca premium care sa si aibe vanzari".... Corect. Cu atat mai mult cu cat deja PSA, prezinta DS ca fiinf o marca premium.
eu cred ca va aruncati ca fetele mari la maritat....Sa cumperi Opel iti trebuie malai. Daca PSA nu misca asa cum ar trebui (asa cum citesc aici...facand referire si la DS) insemna ca exista ceva banuti pusi la tescherea. Si atunci nu se vede ca lucrurile se bat cap in cap?
lasand la o parte supozitiile...hai sa mai asteptam 1 saptamana sa vedem finalul. Personal nu cred in achizitie. Dar nu m-ar deranja ca Opel sa revina la originale sale.
Americanii sunt in cap chiar si pe propria piata unde abia fac fata avalansei externe. Singura gama unde mai fac fata este cea a masinilor de teren(genul F150) pt ca in rest competitia este acerba iar oferta lor este destul de slaba.
Chiar si FORD Europa sufera zdravan de tot.
Oricum exista o apropiere intre PSA si OPEL pt ca vor imparti aceeasi platforma pt SUV-uri, motorizarile sunt pe alocuri ale PSA sau in asociere, gama de utilitare se face impreuna( mai apropiati de FIAT totusi). Ca mod de operare vor copia concernul VAG, cu cele 3 marci - Skoda(Citroen), Seat(Opel), VW(Peugeot), poate in alt mod aranjate. DS va fi ceva mai degraba indreptat spre Volvo, cu preturi mai mici decat trio-ul german de lux.
Depinde cât cere GM pe Opel, este posibil să nu ceară o sumă imposibilă pentru PSA, mai ales că se pot împrumuta de câteva miliarde, au cu ce garanta. Desigur, dacă aceste discuții avansează, dar în principiu nu văd de ce-ar discuta cele două părți, în afara unei preluări, doar să colaboreze? Rămâne de văzut.
http://www.goodcarbadcar.net/2017/01/december-2016-usa-auto-sales-brand-results.html
In 2016, GM a avut 17.3% din piata - nr. 1, iar grupul Ford 14.8% - nr. 2. Pe 3 a terminat grupul Toyota cu 14.0%.
Dupa cum ziceam, in Europa Ford a terminat pe 3 ca brand si pe 4 ca grup, inaintea coreenilor, japonezilor si a Opel.
pai sa zicem ca au banii din imprumuturi...si dupa aia ce fac? adica se leaga la cap far sa'i doara. Opel pare sa fie o piatra de moara, in ciuda evolutiei bune din ultima vreme. Asta si faptul ca Opel e prea apropiat de oferta PSA...cum zicea si @dumitru...
Dincolo de puterea financiara iti trebuie si o incredibila strategie de piata pe termen lung. Iar eu nu vad ca PSA (acum si inca) sa stie exact cam ce isi doreste de la prorpiile modele. Poate o fi prea devreme...dar acum sa mai preiei si un Opel, un generalist ca si tine caruia sa-i gasesti si lui un loc (pret, imagine, tehnologie, design, segment de piata) e ciudat rau...
daca (si numai daca) Opel va ajunge la PSA unde l-ati vedea? DS e undeva concurent (mai ieftin) pentru triada germana, Citroen e funky, Peugeot (face si 3008 dar si cazatura aia de de 301) si Opel unde? il vor electrifica complet ca tot are punctul forte electrificarea? dar nici cu astra sau cu Insignia nu mie rusine.
In fine...PSA daca face achizitia va necesita si o repozitionare extrem de severa si clara a ofertei...si va fi dureros nu numai pentru firma dar si pentru clientii mai conservatori
eu zic sa asteptam...indiferent de rezultate subiectul e interesant
...sau vor face dupa chipul si asemenarea strategiei celor de la vw....aceeasi marie cu alta palarie pe toata linia...motoare comune, platforme comune, piese comune, butoane comune, plastice comune, suruburi comune doar matrite de caroserie diferite si inundarea pietei cu o oferta trasa la indigo ce vor lasa impresia clientului ca are de unde alege.
Vezi ca stii?:). Daca VAG poate vinde Polo-Ibiza-Fabia, Golf-Octavia-Leon, Passat-Superb, Tiguan-noile Kodiaq-Ateca, in completarea acestora si ceva premium, A3, A4, A6, Q5...de ce n-ar reusi si PSA acest lucru? Peugeot-Citroen-Opel, marci de volum, la fel cum sunt VW, Skoda, Seat, iar DS la premium, evident cu schimbari importante, trebuie ceva mai mult de doua motoare si piele pe bord.
Daca Opel va ajunge la PSA, poate deveni un grup puternic, asta doar daca vor reusi sa fie eficienti si pragmatici, daca viseaza cai verzi pe pereti, se vor duce la fund.
http://www.jdpower.com/press-releases/jd-power-2016-germany-vehicle-dependability-study-vds
Mai pune si tu mana si cauta pe net pustane :-P
Mă mir că nimeni nu sesizează sau nu dezbate un motiv solid și deloc hazardat: China!!! Păi, când vânzările globale ale lui Buick le ȋntrec pe cele ale lui Opel și Vauxhall laolaltă (chiar dacă s-a mai recuperat din pierderile operaționale), oricât ai crede – de la colapsul din 2009 perpetuare – că “Opel is crucial for GM’s global strategy”, ajungi, volens nolens, să iei ȋn calcul o vânzare reală (nu redivivus comedia cu Magna) și evaluabilă pertinent…
Oare s-o găsi, la mijloc, și mâna lui Trump? Care, după cum prea bine știm, nu prea ȋnghite Germania, pardon, UE.
Mai țineți minte bombasticul și trâmbițatul program pe termen lung al nemților, “DRIVE!2022” ? M-am ȋntreit (nu doar m-am ȋndoit) ȋncă de la lansarea lui. Păi, cum putea reuși un plan aplicat cu bani proveniți mai mult din profitul corporativ și mai puțin din fonduri proprii, separate?! Adică s-au investit masiv bani americani pentru o marcă limitată la aria europeană, inexistentă peste Ocean și limitată la Opel-rebadged Buick & Chevrolet ȋn Extremul Orient. Cine dracu’ a clocit o asemenea eroare managerială evidentă ȋncă din fașă?
Singurul dezavantaj – ce-i drept, major – ar fi…prăvălirea de pe locul 3 al vânzărilor globale. Și clar că Grupul n-ar mai putea atinge cifrele actuale, iar borna 10 milioane de mașini pe an ar deveni o sublimă utopie…Dar, totodată, s-ar prefigura la orizont și marele câștig…moral: făurirea unei imagini mai exclusiviste (la nivel mondial, desigur). Și ce-ar fi – așa, sanchi – dacă, grație banilor obținuți din vânzarea subsidiarei germane, s-ar reȋnființa…Oldsmobile? Măcar un singur model (să zicem acela care a cunoscut succesul cel mai proeminent al “Rachetei” : Cutlass). Impactul emoțional asupra Americii ar fi ȋnsă devastator…Ar miza careva – cu putere de decizie, se subȋnțelege – pe acest rezultat previzibil? O fi vreun geniu latent și neștiut ȋn RC care ar imagina un asemenea scenariu? Ce-aș mai râde!
Deocamdată, nu s-a finalizat nimic concret, deci mă feresc să mă ȋmbăt cu apă rece (adică RC).
Iar dacă se va produce miracolul, promit solemn să readuc ȋn traficul meu verbal denumirea originală de GM atașată concernului actual (chit că nu mai este Corporation, ca pe vremuri, ci Company), fără să mai operez zeflemisiri (opel motors, Obama Communist Motors, NGMCO ș.a.). Plus să dau o petrecere. Parol!
Oldsmobile nu cred ca mai poate invia, oricat de mult imi plac si mie fostele rachete, toronadouri, vista cruisere, 88-uri sau 98-uri.
Si la Ford mi se pare stupizenie cu gama Vignale, tinand cont ca in trecut aveau Mercury care facea acelasi lucru (si era rivalul direct al Buick), insa la care au renuntat la fel cum a renuntat GM la Olds (Edsel era concurentul direct de la Ford, insa a fost un experiment esuat). Practic Ford are doar Lincoln in prezent, spre desebire de GM care-si imparte modelele intre Chevy, Buick, GMC si Cadillac (restul sunt copy-paste dupa modelele din SUA, mai ales Opel si Holden).
Deci, vanzari bune, costuri de dezvoltare mici, si profit pe minus. Cum vine asta?
Cat despre asa zisa vanzare. Daca nu stim nimic sigur, nu cred ca are rost sa speculam. Nu ar avea sens ca GM sa vanda Opel. Nici nu ar avea sens ca PSA sa cumpere Opel. Ce ar avea sens este sa faca o alianta. Precum Renault-Nissan. Sa fie alianta PSA-GM. Dupa parerea mea varianta asta e mai probabila decat vanzarea Opel.
Prin miscarea asta PSA ar avea de castigat fiindca ar putea beneficia de reteaua de dealeri foarte extinsa a GM in SUA, si ar putea incepe sa vanda masini si acolo. Iar in Europa ar putea dezvolta noi modele in comun impartind costurile.
PSA ESTE IN URCARE DIN TOATE PUNCTELE DE VEDERE
SUNT BINE POZITIONATI IN CHINA
NU CRED CA PIATA AMERICANA ADICA AMERICA DE NORD POATE SA FIE O PIATA BUNA PENTRU GENUL DE MASINI PSA
POATE VOR SA INCERCE CU OPEL
POATE
BAFTA
E greu de intrat pe piata americana. Nici Renault nu a facut-o, cu toti dealerii Nissan de acolo...
din cate stiu Nissan se ducea in cap daca nu facea alianta cu Renault. Dar nu inteleg cum poti spune ca a distrus Nissan cand acesta reuseste sa-si mareasca cota de piata din Eu si SUA
mazda...ce a reusit? se mentine pe linia de plutire in Eu si de 20 de ani nu trece de 2% cota de piata, invartindu-se in jurul unui 1,5%. In SUA idem, aceleasi cote dar cu un numar mai mare de unitati vandute (aproape dublu) decat in Eu. Culmea, in 2016 in SUA a bifat cu doar 20% mai mult decat in Eu.
Sunt de acord ca Mazda in ultimii ani a fost redescoperita (dar doar la nivel de imagine) pentru ca atunci cand vine vorba de vanzari (din nefericire) lucrurile nu stau chiar asa de bine. In ceea ce il priveste pe Nissan, acesta pare sa se descurce chiar mai bine decat insusi renault, acesta din urma pierzand constant din clienti in ultimii 10 ani. 2016 e exceptia...sa vedem ce urmeaza.
acum, nu stiu cat de client esti tu, dar o mai buna informare nu ar strica...
Dar ma gandeam la o chestie. Nu ar fi exclus ca aceasta miscare a celor de la PSA sa fie facuta dintr-o ambitie fata de Renault, care anul trecut a pus mana pe Mitsubishi. Bine, intr-un mod nu tocmai ortodox. Dar asta e alta discutie. Cred ca PSA nici nu a avut timp "sa miste", ca deja Renault-Nissan au pus laba pe Mitsubishi. Si cred ca PSA ar fi vrut totusi sa cumpere Mitsu din mai multe motive. In primul rand cred ca era mai ieftin, in al doilea rand avea potential mare de dezvoltare si in al treilea rand, colaborarea dintre cei 2, de peste 10 ani, a mers bine.
Sa vedem acum oferte la Opel SH :):)):)
nu am vorbit nimic de eficientizare (nu am date concrete sa spun ca Renault castiga dupa Nissan Xeuro/unitate) n-am vorbit nici de fiabilitate. Am vorbit despre VANZARI. Iar daca vanzarile cresc, sau nu scad dramatic, inseamna ca cei care cumpara sunt multumiti. In ciuda clasamentelor de fiabilitate. Din pacata din fericire...asta e alta discutie.
de ce nu mi s-ar parea normal ca Micra sa aiba motorul de la Renault ori Dacia. Nu pricep, esti cu 2 perechi de 00 si ai nevoie de un motor "de casa"? Cu ce te incalzeste asta? Ca utilizatori obisnuiti sunt sigur ca 99% din clienti nici nu stiu exact care este capacitatea clindrica reala a motoarelor lor, nu stiu ce ulei de motor trebuie sau care este codul lichidului de racire. Deci, sa fim seriosi...Si ca sa-ti raspund...nu ma deranjeaza. Pe tine de ce te deranjeaza? De ce te dranjeaza cat timp esti client Opel? :)
Cat investeste Mazda in tehnologie...am tot respectul pentru ei...dar cum spuneam...vanzarile nu sunt chiar pe masura asteptarilor.
ca fapt divers...nu m-am numarat niciodata pe lista potentialilor clienti de la Nissan. Si da, ai dreptate vom ajunge sa cumparam exact cum ai spus.