Americanii au o pasiune declarată pentru mașinile mari și puternice. Așa că, dincolo de dimensiunile generoase găsim de multe ori un motor extrem de puternic. Este și cazul lui Dodge Durango SRT, o mașină pe care ar fi aproape imposibil să o găsim pe piața din Europa, unde un motor V8 Hemi de 475 de cai putere ar fi o adevărată blasfemie adusă normelor de poluare.
Pentru cei care nu sunt familiarizați cu gama Dodge, este suficient să spunem că Durango SRT este cel mai rapid uriaș creat până acum de Dodge. Ba mai mult, potrivit oficialilor, este cel mai rapid SUV cu șapte locuri din America.
Este capabil să accelereze de la 0 la 100 de km/h în aproximativ 4.5 secunde. Sfertul de milă, o unitate de măsură specifică americanilor, poate fi parcurs în doar 12.9 secunde.
Pe lângă motorul de muscle-car, împrumutat de la Charger, Durango SRT primește și o transmisie automată cu opt rapoarte, care calculează aderența, forțele laterale și longitudinale, precum și nivelul de putere înainte de a schimba în treapta de viteză potrivită. Există două moduri speciale. Primul este Sport și reduce timpul de schimbare al transmisiei cu 50% și trimite 65% din resurse punții spate. Al doilea este Track Mode și se remarcă printr-o schimbare a treptelor cu 70% mai rapidă, în doar 160 de milisecunde. Culmea, există și un mod Eco, dar și pentru remorcare sau pentru zăpadă.Ținuta de drum este asigurată de amortizoare adaptive Bilstein și de componente mai rigide ale suspensiei. În spatele jantelor se ascund etrieri Brembo cu șase, respectiv patru pistonașe.
În cazul unei asemenea bestii contează mai puțin ce găsim dincolo de geam, însă Dodge s-a preocupat și de confortul pasagerilor săi. Există instrumente de bord digitale, un ecran central de 8.4 inch, conexiune Apple CarPLay și Android Auto.
Tare Dodge, oricum. Deși, ierarhic, face parte din Chrysler Group și, implicit, din FCA, deține ȋn subordine SRT și RAM. Ceea ce mă mâhnește este că FCA vrea să “implementeze” Alfa Romeo Giulia ȋn planurile de viitor pentru reconfigurarea tandemului Challenger-Charger, taman modelele emblematice ale lui Dodge. Marchionne invocă succesul Giuliei !? Care, de imagine? Nici măcar! Cum ȋși ȋnchipuie groparul Lanciei că, de abia lansată pe piață, Giulia măcar stânjenește bolizii corespondenți ai Triadei germane? Da, ȋntr-adevăr, performanțele variantei “hot” a Giuliei sunt impresionante, dar sub cele ale lui Mercedes-AMG C 63 S. La urma urmei, concurează un motor Ferrari…Unde-i tradiția ȋn motoare proprii a Alfei??
Lasă Dodge ȋn pace, neică. Iubitorii din toată lumea ai “berbecului” ȋl plac așa cum este. Ți-ajunge Lancia pe conștiință…
PS: masina aia are 2100kg. Asa ca, daca mergi ok, nu mai consuma chiar atata...
http://www.allpar.com/news/2015/06/10-71-second-hellcat-25-mpg-over-350-miles-28910
Cum ai ajuns la aceasta concluzie? Eu zic ca este piele. Pe un astfel de suv nu cred ca isi permiteau sa puna pvc (vinilin).