Autoritatea americană IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) a pus față în față muscle car-urile de tradiție de peste Ocean, supunându-le în premieră la teste de siguranță extinse. După cinci teste de impact și după analiza sistemelor de siguranță activă, niciunul dintre cele trei modele legendare nu au reușit să primească distincția Top Safety Pick, pe care americanii le-o acordă mașinilor care reușesc să treacă cu brio peste complexul de probe.
Ford Mustang, Chevrolet Camaro și Dodge Challenger - toate cu motoare V8 sub capotă - au fost cele trei modele pe care IIHS le-a analizat din punctul de vedere al siguranței. Spre deosebire de ratingul general reliefat de numărul de stele cu care suntem obișnuiți de EuroNCAP în Europa, IIHS utilizează un sistem de notare diferit, în care fiecare dintre cele cinci probe de impact sunt notate cu calificative: Bun, Acceptabil, Marginal și Slab. În plus, eficiența sistemelor de prevenție automată a impactului frontal este și ea notată separat. Dacă mașina reușește să fie notată cu calificativul Bun la toate testele, primește distincția Top Safety Pick.
Mustang, cel mai aproape de Top Safety Pick
Între cele trei modele testate de IIHS, cel mai aproape de distincția de vârf a fost Ford Mustang, care a reușit să primească calificativul Bun la patru dintre cele cinci teste de impact, dar nu a reușit să impresioneze la testul de impact frontal defazat (Small Overlap Front Test sau SOFT), care simulează un impact cu un obiect static pe care mașina în lovește la 40 de mile pe oră (64 km/h) cu un front de 25% din lățimea totală a mașinii. Considerat unul dintre cele mai dificile teste de impact reglementate în lumea auto, Small Overlap Front Test i-a adus lui Mustang calificativul Acceptabil.
În plus, Mustang a primit calificativul de bază la capitolul sisteme de protecție activă.Mai jos puteți vedea clipurile testului SOFT pentru toate cele trei musclecar-uri testate de IIHS în cursul acestei sesiuni.
FORD MUSTANG: Small Overlap Front Test
CHEVROLET CAMARO: Small Overlap Front Test
DODGE CHALLENGER: Small Overlap Front Test
Dodge Challenger: "Spațiu limitat de supraviețuire pentru șofer"
Ceva mai slab decât Mustang s-au comportat Chevrolet Camaro și Dodge Challenger. Dacă în cazul lui Camaro vorbim de o rezistență Acceptabilă a plafonului la răsturnare și de lipsa oricărui sistem de frânare automată în caz de impact frontal iminent, Challenger a căzut testul la mai multe capitole. Astfel, la Small Overlap Front Test a scos un abia calificativul Marginal ("spațiu limitat de supraviețuire pentru șofer", așa cum au notat inginerii IIHS), în timp ce rezistența plafonului și gradul de siguranță oferit de scaune și de tetiere au fost notate cu Acceptabil.
"Aceste mașini au mulți cai putere, deci sunt conduse la viteze ridicate. Iar asta înseamnă că accidentele în care sunt implicate intervin la viteze ridicate. Clienții vor dori ca aceste mașini să ofere protecție de top, dar niciunul dintre modelele testate nu a primit distincția Top Safety Pick", a declarat Adrian Lund, președintele IIHS, citat de Autoblog.com.
"Mustang a fost cel mai aproape să primească Top Safety Pick, iar Challenger a fost cel mai slab dintre mașinile testate în această ședință.
Un element pe care l-am observat în cazul acestor mașini este faptul că ele au rămas în urmă la capitolul sisteme care pot evita automat coliziunile iminente, pachete care de regăsesc pe majoritatea mașinilor de familie", au notat organizatorii testului.
TOP SAFETY PICK:
2016 Mini Cooper
2016 Honda Civic
2016 Nissan Sentra
2016 Volkswagen Golf
2016 Nissan Altima
2016 Nissan Maxima
2016 Volvo S60
2016 Volvo XC60
2016 Volvo XC90
2016 Mercedes-Benz GLE-Class
2015 BMW 2 series
Top safety picks? Really domne'? Boring cars. Masini de pensionari. VW, Volvo, Merc, Honda etc.
Vorbeam despre masini sport,tu ai însirat altceva acolo. Se pare ca tu esti bagatorul de seama de care vorbesti. Mustang si Camaro ar lua lejer 5 stele la testele europene.
Dodge Challenger este de 10 ANI pe piata. UN DECENIU oameni buni. Construit pe o platforma veche de E-Class. Cum naiba sa-l mai critici avand in vedere asta? Pentru varsta lui s-a descurcat onorabil. Masina este extrem de sigura. Mai ales avand in vedere ca are peste 2 tone. Ratingurile astea sunt valabile doar cand vine vorba de impactul cu o masina cu greutate identica. O masinuta gen VW Golf care are cu 800 de kg mai putin ar face-o praf si pulbere cu tot ratingul ei de Top Safety Pick.
Mustang are si cativa ani pe piata si s-a descurcat bine. Camaro s-a descurcat perfect la Small Overlap, singurul test care conteaza. Primea usor Top Safety Pick daca nu ii lipseau total gunoaiele electronice. Deci nu mai comentati aiurea daca nu stiti despre ce vorbiti!!!
daca volvo S60 polestar e masina de pensionari....
Poți să fii iubitor de “europene” fără să hulești “americanele”. Primul de sus, care plescăie cel mai bătătorit clișeu al “experților” carpato-dunăreni, ce-ar crede, de exemplu, despre modul cum se comportă “treiarul” și “cinciarul” la SOFT, alias “sportivele” proslăvite pe aceste meleaguri? Ȋncă mă gândesc cu groază la puzderia de “automobilitici” ȋn mijlocul cărora, volens nolens, continuăm să trăim…
Cât despre titlul ales de voi, cei din redacție, ce-aș putea să conchid? Suferiți puternic de “obiectivitate”. Una peste alta, calitatea ȋn ansamblu a site-ului se diminuează pe zi ce trece, dar mă ȋndoiesc că ar fi doar vina noastră, a comentatorilor.
@ inex. sa fie vreo relatie intre titlul articolului si colectivul de redactie ?