Muncitorii Volkswagen protestează. Producția, oprită la mai multe uzine din Germania

de Tiberiu Safta
Luni, 28.10.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Muncitorii uzinelor Volkswagen din Germania vor protesta împotriva conducerii mărcii începând de astăzi. Producția la mai multe uzine germane va fi oprită din cauză că muncitorii sunt nemulțumiți de politica mărcii de reducere a costurilor. Aceasta include reducerea salariilor și chiar înghețarea acestora.

Începând de astăzi, mai mulți muncitori ai uzinelor Volkswagen din Germania vor participa la proteste împotriva conducerii grupului. Asta înseamnă că producția la nu mai puțin de 11 uzine din această țară va fi oprită temporar. Potrivit reprezentanților muncitorilor, aceștia spun că angajații din uzine sunt forțați să plătească pentru greșelile făcute la nivelul conducerii Grupului Volkswagen. Aceștia au dat vina pe o politică eșuată a tranziției către mașini electrice, dar și pe politica de prețuri ale modelelor.

Din cauză că cererea pentru mașini electrice este sub așteptări, Volkswagen se vede nevoit să taie din costuri pentru a încerca să rămână competitiv. Aceste măsuri de reducere a costurilor includ închiderea unor fabrici din Germania, ceea ce ar însemna pierderea a mii de locuri de muncă. Potrivit presei germane, Volkswagen vrea să economisească 4 miliarde de euro și prin reducerea salariului muncitorilor cu 10% și chiar prin înghețarea salariilor timp de 2 ani.

Daniela Cavallo, reprezentantul oficial al muncitorilor mărcii de la Wolfsburg, a transmis că cei de la conducere „încă nu au prezentat un concept coerent despre modul în care Volkswagen va merge mai departe în viitor.” Ea a mai adăugat că oficialii de la conducere nu sunt deloc dispuși să renunțe la ideea de a închide fabrici și de a reduce numărul locurilor de muncă.

Deocamdată, negocierile dintre muncitorii Volkswagen și conducere nu au dat niciun rezultat. La finalul lunii noiembrie va expira o perioadă de grație. Asta înseamnă că este foarte posibil ca muncitorii Volkswagen să intre în grevă începând din 1 decembrie la mai multe uzine din Germania.

via Automotive News Europe

Comentarii (10)

  • De obicei e mai nasol sa iti scada salariul decat sa ti-l inghete. Pentru unii aparent e invers.
    Adica poate sa scada salariul si cu 50% dar Doamne fereste sa ramana inghetat mai ales in niste vremuri tulburi.
    5 2
  • Nu se poate!
    Niciodată industria germană nu poate pierde!!!
    Noaaa!
    Cum adică VW nu e cel mai bun din Univers???
    Germanii se șterg undeva cu ceilalți.
    Doar ei știu să facă mașini!!!!!
    6 7
  • @nasol… la fel ma minunam și eu când am citit… :) ce mai contează ordinea. Fac greva degeaba. Greva poate produce rezultate când angajatorul are nevoie de tine și nu-și permite sa oprească producția… ori in situația actuală, lucrurile stau exact invers. În fapt pe perioada grevei nu vor fi plătiți și oricum câteva zeci de mii vor fi concediați. Nu știu exact cum este cazul la VW, dar în principiu grevele spontane nu sunt permise de contractele colective, altfel spus posibil ca această grevă să facă concedierile mai ușoare pentru angajator. Ce avertizam (și nu doar eu) anul trecut este deja realitate și este doar începutul. România nu are cum să nu fie afectată, este doar o chestiune de câteva luni, de aceea spuneam că schimbările trebuie făcute cu grijă și cu un plan bun.
    Se vede incompetența clasei politice care nu știe ce înseamnă management real, sunt doar niște paraziți desprinși de realitate. Cei care au susținut și încă susțin măgăriile actuale… poate mai fac o introspecție.
    Pentru cei care vor fi concediați, se pot muta în Ungaria și Turcia (unii de acolo vin oricum), se deschid fabrici chinezești azi mâine…
    7 2
  • In Germania vrea guvernul sa introduca taxe pe tona de CO2 emis. Se discuta de valori intre 50 si 150 euro pe tona. La un moment dat pe site-ul ADAC, la testele auto, era exemplificata si taxa anuala ce ar fi trebuit platita pentru emisiile de CO2. Problema cu nemtii este ca sunt caposi. Chiar daca isi dau seama ca au greit cu o decizie, continua implementarea ei ca sa arate lumii intregi ca doar ei au dreptate. Au inchis centralele atomice dar cumpara curent de la francezi produs atomic, au dat-o cu electricele si acum isi inchid fabricile auto, au importat gunoaie din asia si africa si acum ii tin pe ajutoare sociale....Chiar daca Germania isi merita o palma peste bot, daca Germaniei ii merge rau, Europei o sa-i mearga si mai rau.
    4 1
  • Pai da, ca dupa id3 au lansat id4, id5, id7, dar in niciun caz id2 sau id1 pentru majoritatea clientilor.
    8 0
  • spaclu lu manole
    Pai sa umble putin la preturi, atat la ice cat si la electrice. Problema lor majora, este ca fac masini foarte scumpe, in special axate pe high end, unde preturile se invart spre sau peste 100k. Pai la banii astia cam ce vanzari vrei sa ai, cand te adresezi unei populatii lovite de inflatie si locuri de munca afectate de imigratia ilegala?
    Ia, colo frumos, sa mai lase manajementu' din bonusuri si salarii babane, sa-si vada lungul nasului si sa puna mana pe treaba. Ca din tabele si limbaj corporatist de lemn iese exact nimica.
    Pe langa asta, orgii cu curve in avioanele companiei la "altitudine", si alte "cheltuieli" pe firma, de la mic la mare, seaca foarte rapid finantele companiei. VW in primul rand ar trebui sa stie asta. Cand traversezi o perioada fasta si de belsug, trebuie sa te gandesti la ziua de maine, nu la placeri fara numar si fara fund (sic).
    Parte proasta este ca, la fel ca la razboi, tot talpa tarii plateste, adica amaratul ala care a tras de s-a deselat ca sa faca banul gros pentru porcii din manajement. Ferma animalelor anyone?
    4 2
  • Pai cand vindeau milioane de masini anual cu softuri ilegale, nu comentau angajatii? Cand primeau bonusuri mari pentru vanzari, nu faceau greve?
    Ia sa vedem:
    https://www.reuters.com/article/technology/volkswagen-ceos-pay-package-soars-on-record-group-profit-idUSKCN1GP11U/
    Zeci de milioane bonusuri pentru inselatorii, pai asa se face treaba? :))
    Cred ca ar fi cazul sa mai intre in faliment unele firme care vand minciuni la fraieri!
    Sa fie dati afara toti!
    Cand au auzit de Dieselgate trebuiau toti sa isi dea demisia in grup si sa isi caute job la alte firme!
    5 3
  • George Simion
    mai putin fum! oricum robotii si ai-ul o sa ii de afara pe toti..
    3 1
  • Conducatorii Uniunii Europene au introdus norme de poluare tot mai drastice. Ghidandu-ne pe toti spre un Paradis Verde, ideal. Nu s-au consulat cu Industria Auto si au ramas imuni la plansetele acestora. Pentru a respecta cifrele tot mai mici de CO2 pe masina vanduta producatorii au introdus hibride si apoi electrice. Scump de produs, incomod de folosit. Acum sunt obligati sa inchida fabrici si sa concedieze mii de oameni. Unde sunt decidentii politici ai Uniunii Europene care ne-au impins in aceasta fundatura ? Isi asuma raspunderea ? Au invatat ceva ? Sau ne indruma parinteste spre acelasi Paradis Verde pe care e clar ca nu ni-l permitem ? Indiferent de consecinte ...
    5 4
  • S-au terminat economiile din perioada pandemiei, asa ca nu mai sunt bani pentru a cumpara masini cu pret dublu. Dementa asta cu preturile nesimtite nu putea sa dureze la infinit. Vor urma si ceilalti
    4 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru