Munchen analizează posibilitatea de a interzice mașinile diesel care nu respectă standardul Euro 6

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Miercuri, 14.06.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Autoritățile din Munchen, orașul german în care are sediul BMW, analizează posibilitatea de a interzice circulația mașinilor cu motoare diesel care nu respectă standardul Euro 6.

Marile orașe europene încep să impună restricții puternice pentru circulația mașinilor cu motoare diesel, în primul rând din cauza cantităților ridicate de emisii de oxid de azot (NOx).

Pe listă s-au înscris deja Paris, Madrid sau Londra, în timp ce Stuttgart a anunțat deja o măsură prin care va limita accesul mașinilor diesel în oraș atunci când poluarea este ridicată.

Munchen a devenit în această săptămână cel mai nou oraș care propune măsuri împotriva motoarelor diesel, după ce o serie de teste au evidențiat că în localitate nivelul oxidului de azot din aer depășește cu mult limitele legale. "Rezultatele sunt șocante, nimeni nu se aștepta la asta", a declarat Dieter Reiter, primarul orașului Munchen, pentru publicația Sueddeutsche Zeitung.

Autoritățile propun ca mașinile diesel care nu respectă standardul Euro 6 să nu mai aibă dreptul de a circula prin oraș, însă nu este clar dacă și când această interdicție va intra în vigoare. "Oricât de mult mi-ar plăcea să evităm astfel de excluderi, nu cred că este posibil să continuăm în viitor fără interzicerea (n.r - unor motoare diesel)", a adăugat el.

Potrivit primelor cifre, numărul de mașini care vor fi afectate de această decizie variază între 133.000 și 170.000, în funcție de cât de strictă ar urma să fie legislația.

Scandalul Dieselgate și posibilitatea introducerii de restricții de circulație pentru mașinile diesel au făcut ca vânzările de mașini cu astfel de motoare să scadă puternic în ultimul an.

De exemplu, în Germania, cota motoarelor diesel a fost în luna martie de 40%, în scădere de la peste 50% înainte de scandalul Dieselgate.

Via Automotive News

Comentarii (9)

  • si dupa ce se va impune restrictia, Romania va lansa evenimentul anului "Porti deschise!"

    Activitatile vor cuprinde tombole in automobile, piese de schimb si accesorii originale cu stampila "euro 5, 4, 3..." Familiile cu copii vor beneficia de reduceri substantiale la airbaguri, centuri de siguranta si anvelope pentru a se bucura de cojile full fara pele si noxe incorporate la capacitate maxima!

    Organizatorii, membrii ai asociatilor "Samsarul cel Corect" si "Hai Safule sa-ti vand o Troaca" vor prezenta momente cultural artistice cum ar fi: "Ce tzeapa ti-am tras aseara la portita!". Corul acapella "Da-te'n m...m..ii de roman sarac" ii va delecta pe impatimiti cu ultimul hit al anului: "Romanica, groapa de gunoi a Iuropei, manca-tz-as!"

    Numerele "da bulgaria" se vor pune in vanzare incepand de la o data nederminata, functie de partenerii germani.

    Va asteptam cu drag!
    31 6
  • Vor permite doar dieselul euro 6, care la ultimele teste a scos emisii de euro 3, la multe modele? Ce tot o mai bălăcăresc atât, să interzică dieselul.
    26 4
  • Sandu al-III-lea
    In locul lor as face urmatorul lucru:as strange la un loc mai multi producatori de masini la nivel mondial care impreuna cu BMW sa puna la cale o tehnologie extrem de noua si de fiabila pentru motoarele diesel,astfel incat in loc sa le scoata"in afara legii"acestea sa fie atat de bune si de nepoluante incat sa se continue productia.In acest moment Europa este cel mai mare producator si utilizator de masini pe motorina.Si ar fi pacat sa dispara.Dar o tehnologie noua si mult mai putin poluanta inventata ar fi in avantajul tuturor producatorilor.Eu cred ca s-ar putea realiza.
    2 2
  • @dan_grc Sa interzica si dieselul si benzina cel mai bine. Doar electrice, ratb si metrorex (sau echivalentul lor din diverse orase) sa mai circule .
    5 1
  • dragnea ftw
    exact, euro 6 nu respecta euro 6, deci trebuie interzise toate. preferabil in toata europa.
    12 1
  • Inorogul Roz
    Astia care o tineti langa cu cit de putin polueaza masinile elcetrice ia cititi articolul acesta : http://www.focus.de/auto/elektroauto/e-auto-batterie-viel-mehr-co2-als-gedacht_id_7246501.html?fbc=fb-shares

    Cred ca era o solutie mult mai putin poluanta sa trecem pe motoare cu LPG, tehnologie veche si verificata, usor de implementat ...dar nu e fancy .... fara NOx-uri
    5 2
  • @Inorogul

    multumim, concluzia e ca ramane ca in tren...o situatie ambigua si vechea discutie avantaje vs dezavantaje. Cu siguranta tehnologia avanseaza asa cum se intampla cu orice alta tehnlogie si evidentierea lacunelor actualelor baterii nu va duce decat la o si mai inteligenta abordare a situatiei.

    In comparatie cu romanismul local, occidentalilor le place sa puna cartiel pe masa (si bune si rele) si sa invete obligat, fortat sau de bunavoie.

    Ideea cu GPL e buna, dar neaplicabila la unele motoare pe benzina.
    1 0
  • ehh.,,. si germanii repede.. .abia cand isi dau seama ca este si sanatatea LOR in joc, brusc incep sa inteleaga ce mari poluatori sunt autoturismele produse in Germania !!! si care eludeaza testele !!

    ipocritii !
    3 0
  • Oare astia de la BMW au perfectionat softul de falsificare a rezulatelor emisiilor? Orice poate fi imbunatatit.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru