Marile orașe europene încep să impună restricții puternice pentru circulația mașinilor cu motoare diesel, în primul rând din cauza cantităților ridicate de emisii de oxid de azot (NOx).
Pe listă s-au înscris deja Paris, Madrid sau Londra, în timp ce Stuttgart a anunțat deja o măsură prin care va limita accesul mașinilor diesel în oraș atunci când poluarea este ridicată.
Munchen a devenit în această săptămână cel mai nou oraș care propune măsuri împotriva motoarelor diesel, după ce o serie de teste au evidențiat că în localitate nivelul oxidului de azot din aer depășește cu mult limitele legale. "Rezultatele sunt șocante, nimeni nu se aștepta la asta", a declarat Dieter Reiter, primarul orașului Munchen, pentru publicația Sueddeutsche Zeitung.
Autoritățile propun ca mașinile diesel care nu respectă standardul Euro 6 să nu mai aibă dreptul de a circula prin oraș, însă nu este clar dacă și când această interdicție va intra în vigoare. "Oricât de mult mi-ar plăcea să evităm astfel de excluderi, nu cred că este posibil să continuăm în viitor fără interzicerea (n.r - unor motoare diesel)", a adăugat el.
Potrivit primelor cifre, numărul de mașini care vor fi afectate de această decizie variază între 133.000 și 170.000, în funcție de cât de strictă ar urma să fie legislația.
Scandalul Dieselgate și posibilitatea introducerii de restricții de circulație pentru mașinile diesel au făcut ca vânzările de mașini cu astfel de motoare să scadă puternic în ultimul an.
De exemplu, în Germania, cota motoarelor diesel a fost în luna martie de 40%, în scădere de la peste 50% înainte de scandalul Dieselgate.Via Automotive News
Activitatile vor cuprinde tombole in automobile, piese de schimb si accesorii originale cu stampila "euro 5, 4, 3..." Familiile cu copii vor beneficia de reduceri substantiale la airbaguri, centuri de siguranta si anvelope pentru a se bucura de cojile full fara pele si noxe incorporate la capacitate maxima!
Organizatorii, membrii ai asociatilor "Samsarul cel Corect" si "Hai Safule sa-ti vand o Troaca" vor prezenta momente cultural artistice cum ar fi: "Ce tzeapa ti-am tras aseara la portita!". Corul acapella "Da-te'n m...m..ii de roman sarac" ii va delecta pe impatimiti cu ultimul hit al anului: "Romanica, groapa de gunoi a Iuropei, manca-tz-as!"
Numerele "da bulgaria" se vor pune in vanzare incepand de la o data nederminata, functie de partenerii germani.
Va asteptam cu drag!
Cred ca era o solutie mult mai putin poluanta sa trecem pe motoare cu LPG, tehnologie veche si verificata, usor de implementat ...dar nu e fancy .... fara NOx-uri
multumim, concluzia e ca ramane ca in tren...o situatie ambigua si vechea discutie avantaje vs dezavantaje. Cu siguranta tehnologia avanseaza asa cum se intampla cu orice alta tehnlogie si evidentierea lacunelor actualelor baterii nu va duce decat la o si mai inteligenta abordare a situatiei.
In comparatie cu romanismul local, occidentalilor le place sa puna cartiel pe masa (si bune si rele) si sa invete obligat, fortat sau de bunavoie.
Ideea cu GPL e buna, dar neaplicabila la unele motoare pe benzina.
ipocritii !