Motorul 1.0 EcoBoost pe care Ford îl construiește la Koln și la Craiova este unul dintre revelațiile deceniului, fiind multiplu câștigător al premiului Engine of the Year la categoria sa și nu numai. Derivat în gama Ford diferite versiuni de putere care urcă de la 100 la 140 CP, motorul reprezintă una dintre "minele de aur" ale mărcii Ford, polivalența și flexibilitatea sa transformându-l în alegerea firească a inginerilor atunci când vine vorba de echiparea majorității gamei europene de modele, de la Fiesta trecând prin B-Max, EcoSport, Focus și ajungând la Mondeo și chiar la gama Transit, acolo unde motorul turbo de un litru a dovedit că poate fi și cărăuș la nevoie.
Ei bine, se pare că limitele dinamice superioare ale acestui motor cu trei cilindri sunt departe de a fi atinse pe actuala gamă Ford. Conform declarațiilor lui Darren Palmer, responsabilul dezvoltării gamei de modele din segmentele mici, divizia europeană a constructorului american analizează serios posibilitatea de a construi o versiune puternică care să motorizeze viitoarea generație a lui Fiesta ST.
turbo de un litru, iar semnele sunt promițătoare. E un motor excelent, sună foarte bine și există dezvoltă cuplu atunci când turbina funcționează la presiune ridicată. Analizăm cum putem să implementăm acest motor în familia viitorului Fiesta ST", a declarat Palmer, citat de Auto Express.
"Vedem din ce în ce mai mult potențial în ceea ce putem dezvolta cu ajutorul motoruluiActuala generație Fiesta ST folosește un motor 1.6 EcoBoost care dezvoltă 182 CP pe versiunea normală și 200 de cai putere în varianta ST200. Cea mai puternică variantă a motorului EcoBoost de un litru este cea de 205 CP, pe care Ford a montat-o pe monopostul de Formula Ford în scop pur experimental. Pe Fiesta, versiunea superioară de putere este una de 170 CP, montată pe versiunea R2 dedicată raliurilor (foto jos).
via Auto Express
daca il mai si remapez la 110cp pfoaa...
ma intreb insa de ce nu folosesc acest motor intr-un siostem hibrid......