Şoferii din România continuă să fie atraşi de achiziţionarea de maşini ecologice, indiferent că vorbim despre cele complet electrice sau de cele cu propulsie hibridă.
Astfel, în primele două luni ale anului, românii au cumpărat 74 de maşini electrice şi hibride, cu 90% mai multe decât în perioada similară din 2015, când s-au comercializat doar 39. Cu toate acestea, vânzările de maşini ecologice continuă să fie infime la nivelul pieţei, întrucât acestea reprezintă doar 0.6% din numărul total de autovehicule comercializate, infomează agenția de presă News.ro
Noile date sugerează o creştere semnificativă pentru întreg anul, după ce în 2015 s-a înregistrat un spor de 110% comparativ cu 2014.
În prezent, România încurajează achiziţia de astfel de maşini prin intermediul unor bonusuri acordate în cadrul programului Rabla. Astfel, cei care cumpără o maşină hibridă prin Rabla primeşte un ecotichet în valoare de 5.000 lei (aproximativ 1.100 euro), în timp ce la achiziţionarea unei maşini electrice se acorda 20.000 de lei, echivalentul a circa 4.400 de euro.Autorităţile au anunţat deja că ediţia din acest an va include un program de bonusuri mai importante pentru achiziţionarea unor astfel de maşini prietenoase cu mediul înconjurător.
...Ori nexam interes la orizont, ca nu sinteti actionari la dealerii de "electrice"?!
Ti-as recomanda sa dai o tura prin Italia, Spania, sudul Frantei si alte d-astea si sa vezi ca sunt zone in care ploua la greu, iar Twizy -urile astea se misca ca furnicile... bine exceptand faptul ca acolo sunt in medie +10 grade Celsius iarna, o sa vezi adaptari pt ploaie f interesante.
In concluzie, ii doare la basca pe italieni de ploaie cand poa' sa parcheze pe locul unui scuter, pe alei pietonale, chiar in buricul targului
Raspuns:
-O masina care nu polueaza la sursa.
-O masina fara teava de esapament.
-O masina care nu-ti taie respiratia si nu te trimite intr-o tuse convulsiva cand trece pe langa tine pe strada.
-O masina care nu polueaza numai vizual si olfactiv, dar si fonic creand anxietate.
-O masina care daca e in fata ta, nu te determina sa dai pe "recircularea aerului" daca esti nefericitul posesor al unui autoturism fara senzor de toxicitate.
Raspunsul contestatarilor de genul tau l-a dat in mai multe randuri si Mircea Mester, redactorul sef Automarket.
Sa-l citam pe Mircea:
"Chiar și dacă producția de baterii emite noxe, sunt importante două lucruri: unde sunt produse (până la urmă, mașina finală emite zero în oraș, acolo unde e nevoie urgentă de emisii zero) și cât produce (oricum mai puțin decât se emite forând după țiței și transformând petrolul în benzină)."