Motorul V8 de 6.2 litri va fi eliminat din gama Mercedes-Benz AMG in 2011

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 16.12.2009
Sfarsitul anului 2010 va aduce inlocuirea motorului otto V8 aspirat de 6.2 litri din gama AMG a celor de la Mercedes-Benz cu o unitate V8 twin-turbo pe benzina, cu o cilindree mai mica si acelasi nivel de performante.

Specialistii de la divizia de performanta de la Mercedes-Benz au ramas printre putinii care mai ofera pe varful gamei motoare aspirate de cilindree mare. Audi a inceput sa ofere propulsoare supraalimentate pe versiunile de performanta in urma cu multa vreme, in timp ce BMW a lansat 2 asemenea motoare si lucreaza la inca doua propulsoare similare. Motoarele aspirate de cilindree mare care echipeaza versiunile de performanta ale modelelor premium vor deveni o raritate in viitor, daca nu chiar o relicva a trecutului.

Motorul V8 de 6.2 litri al celor de la Mercedes-Benz va fi inlocuit la sfarsitul anului 2010 de o unitate V8 twin-turbo, care are o cilindree de 5.5 litri si va oferi un nivel superior de putere si cuplu motor, contra unor emisii reduse si unui consum mai scazut de carburant. Normele de mediu din ce in ce mai stricte i-au obligat toti constructorii de automobile sa apeleze la motoarele supraalimentate, iar diviziile de performanta trebuie sa dezvolte asemenea propulsoare. Toate motoarele V8 din gama Mercedes-Benz vor avea capacitati mai mici din 2011, pentru a reduce emisiile de CO2 la nivel de gama.

Avand in vedere "debutul" in supraalimentarea motoarelor V8 prin intermediul turbocompresoarelor, cei de la Mercedes-Benz ar putea implementa aceasta procedura si pe unitatile V6.

Singurele propulsoare otto supraalimentate din gama Mercedes-Benz sunt unitatile cu patru cilindri, care ofera mai multi cai putere gratie unui compresor mecanic.

Via | Insideline

Comentarii (8)

  • degeaba
    motorul de pe mercedes e500 w124 are cel mai frumos sunet auzit vreodata din partea unei masini...
    6 0
  • Viper
    de ce nu elimina si motoarele alea de 7-8000 de cmc de la masinile americane, lor de ce nu li se impune legi si taxe sa ii usture in ...de fapt ce drq vorbim noi de emisii mari la masini,cand 15 vapoare emite mai mult decat toate masinile din lume alea trebuiau eliminate pe loc
    Daca nu credeti s-a facut studiu.
    16 1
  • @kretzooo
    Cu cat iti spun mai mult de emisii, cu atat incepi sa ii crezi, si sa nu comentezi prea mult cand platesti taxe din ce in ce mai mari... e spalatura de creier, exact ca si cu marea epidemie de gripa porcina, din cauza careia au murit cativa oameni in tara, dar care de fapt erau bolnavi de altceva, si ar fi murit si dintr-o simpla raceala... dar nah. ideea era sa bage frica in oameni sa faca vaccinuri, pe care castigau companiile farmaceutice, si prin intermediul carora ar mai fi testat diferite alte substante pe un numar mare de subiecti. In Norvegia daca bine retin, au murit mult mai multi oameni din cauza vaccinului decat din cauza virusului. trebuie sa invatam sa citiim printre randuri si printre stiri... Stirea cu vapoarele e asa cum zici, dar daca le-ar face nepoluante le-ar costa mult mai mult pe companii sa isi distribuie produsele prin lume, ar scadea profitul, si nu convine... In plus doar UE pare sa faca ceva pt ecologizare, pe China si SUA care sunt cei mai mari poluatori ii doare in cot.
    10 0
  • de aia nu mai dorm eu noapta
    ...de suntetul motorului V8 6.2l aspirat, pe care 99,99999% din romani oricum nu l-au auzit nicodata.

    Pana atunci imi fac nervi ziua cu masinile din trafic (bineinteles echipate cu cauciucuri de vara si alea multe uzate) pentru ca merg cu 10 km/h, acum ca a dat zapada.
    11 1
  • mda ... sigur
    Sunt sigur ca vor inlocui acest motor cu unul de 5.0 litri bi-turbo .... de > 550 CP ... iar 6.2-ul il vor folosi in loc de 65 AMG ... probabil si el cu doua turbine, sa se duca frumos spre 700 CP
    1 1
  • andr3i
    AMG
    o idee foarte buna.... :).
    0 0
  • turbo
    a trecut timpul motoarelor mari pe benzina aspirate (eu am un V8 aspirat de 4.2, si recunsosc ca sunetul e superb, dar si consumul e foarte mare)

    noile generatii de motoare cu doua turbine elimina deficienta majora a turbinei, si anume lag-ul), consumand mai putin la aceeasi putere si cuplu oferite fata de unul aspirat
    2 0
  • Trist
    Pacat ca se face acest pas ... motoarele de genu' asta erau emblematice pentru Mercedes ...
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru