Fanii Mazda au motive de bucurie. Producătorul japonez a anunțat că în 2020 vor fi lansate primele modele electrice din gamă. Conform reprezentanților Mazda, unul dintre modelele anunțate ar urma să integreaze un motor rotativ de generație nouă în rolul unui prelungitor de autonomie (range extender).
Motorul rotativ pregătit de japonezi are dimensiuni mici și oferă resurse generoase. Mai mult decât atât, Mazda spune că viitorul propulsor Wankel va funcționa atât cu benzină, cât și cu gaz petrolier lichefiat (GPL).
Conform strategiei Mazda pe termen lung, până în 2030, 5% dintre vehiculele produse de constructorul nipon ar urma să fie 100% electrice, restul urmând să vină în diverse forme de electrificare (hibrid, plug-in hybrid, mild-hybrid).
Totodată, reprezentanții Mazda spun că vor continua investițiile în dezvoltarea noilor propulsoare SkyActiv, iar accentul ar urma să fie pus pe viitorul motor pe benzină cu aprindere prin compresie SkyActiv-X.
Acesta ar urma să fie lansat odată cu noua generație Mazda3.
si, evident, cu muuuuult ulei.
De fapt problema lui este cu noxele mai ales ca papa si ulei, si atunci fiind doar range extender nu mai trebuie sa se supuna omologarii.
Avantajul unui motor folosit ca range-extender este ca va functiona mereu la parametrii optimi (turatia la care dezvolta putere maxima) pentru a incarca bateriile cat mai repede.
La motoarele rotax 13B folosite de mazda in trecut asta inseamna cam 6-7k turatii.
Nu vad cu ar putea lubrifia garniturile din varfurile rotoarelor si sa recupereze uleiul, asa ca probabil va arde ulei in continuare.
Restul avantajelor....total de acord.