Motorul de un litru de la Craiova intră pe Ford Focus: 125 CP, 4.2 litri/100 km
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Craiova începe să devină un punct important pe harta Ford. Dacă până în 2012 discuţiile legate de primul autoturism care va fi produs la Craiova s-au învârtit în jurul noului B-Max, a cărui asamblare a început în acest an, lansarea noului motor turbo EcoBoost de un litru pe care Ford îl produce în uzina olteană face ca presa mondială să vorbească din nou de fabrica din Bănie.
Primul model pe care va fi instalat motorul de un litru este noul Focus, versiunea urmând să fie lansată în Europa în cursul lunii viitoare. Motorul cu trei cilindri ajunge până la 125 de cai putere şi 170 Nm (200 Nm cu funcţia overboost) în condiţiile în care consumul anunţat oficial este, pe Focus, de 4.2 litri/100 km. Emisiile de CO2 ajung la 114 grame CO2/km. Motorul EcoBoost de 1000 de centimetri cubi va avea şi o versiune cu putere mai scăzută (100 CP), aceasta urmând să consume doar 4.0 litri/100 km şi să emită 109 grame CO2/km.
Conform comunicatului oficial al celor de la Ford, cilindrii noului motor sunt atât de mici, încât pot fi înfăşuraţi complet într-o coală de hârtie A4.
"Noul motor este al treilea membru al familiei EcoBoost. Acesta se alătură motoarelor EcoBoost de 1.6 şi 2.0 litri, a căror putere variază între 150 şi 240 CP şi anunţă o nouă eră a motoarelor cu puteri sub 130 CP. În timpul dezvoltării sale, inginerii noştri britanici s-au concentrat pe îmbunătăţirea eficienţei termale şi pe reducerea frecării între componentele interne mobile ale motorului, mai ales atunci când acesta se încălzeşte", spune Graham Hoare, directorul biroului de dezvoltare a motoarelor pe care Ford îl are la Dunton (Marea Britanie).via | Ford
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Ford in Romania
-
Ford C-Max (2014-prezent) Preţ: 17.550 - 23.550 €
-
Ford Ecosport Preţ: 15.400 - 23.650 €
-
Ford Edge Preţ: 41.850 - 48.600 €
-
Ford Fiesta Preţ: n/a - 24.050 €
-
Ford Fiesta Active Preţ: 15.650 - 19.300 €
-
Ford Focus Preţ: n/a - 28.450 €
-
Ford Focus RS Preţ: 37.000 €
-
Ford Focus Sedan Preţ: 18.000 - 23.950 €
-
Ford Focus Wagon Preţ: n/a - 29.300 €
-
Ford Galaxy Preţ: 34.600 - 38.950 €
-
Ford Grand C-Max (2014-prezent) Preţ: 18.800 - 24.800 €
-
Ford Ka+ Preţ: 8.800 - 10.100 €
-
Ford Kuga facelift Preţ: 20.900 - 36.150 €
-
Ford Mondeo (2014-prezent) Preţ: 23.700 - 39.100 €
-
Ford Mondeo Wagon (2014-prezent) Preţ: n/a - 40.100 €
-
Ford Mustang Bullitt Preţ: 50.800 €
-
Ford Mustang Convertible facelift Preţ: 42.800 - 50.800 €
-
Ford Mustang facelift Preţ: 38.800 - 46.800 €
-
Ford Ranger Preţ: 26.245 - 44.047 €
-
Ford S-Max Preţ: 26.650 - 35.000 €
-
Ford Tourneo Connect (2013-prezent) Preţ: 18.612 - 26.548 €
-
Ford Tourneo Courier Preţ: 13.400 - 17.888 €
-
Ford Tourneo Custom Van (2012-prezent) Preţ: 35.718 €
-
Ford Transit Preţ: 25.792 €
-
Ford Transit Connect (2013-prezent) Preţ: 16.380 - 18.860 €
-
Ford Transit Custom Cargo (2013-prezent) Preţ: 24.792 €
Ultimele stiri din Intern
-
Potrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi au crescut cu peste 1% în luna octombrie. Totodată, a fost înregistrată și o creștere de 4% în ultimele 10 luni. (04.11)
-
Volvo a anunțat oficial prețurile noului XC90 pe piața din România. SUV-ul de lux al suedezilor pleacă de la 89.500 euro în țara noastră. (01.11)
-
Ford Otosan a anunțat oficial înființarea noii linii de asamblare a bateriilor pentru mașini electrice la uzina de la Craiova. Noile baterii produse în România vor ajunge la 3 modele electrice noi, asamblate la rândul lor în țara noastră. (30.10)
bine acum sa vedem si fiabilitatea insa oricum o sa aiba vanzari mai mari focus decat up...
s-au prostit tori domnule...!!! duca-se pe apa sambetei cu 3 cilindri a lor... nu sunt materiale??? nu este fier si tot felu de aliaje ce se folosesc la motoare??? ce naiba se prostesc cu 3 cilindri...suna a matiz...naspa!!!
Daca ai alte preferinte si desigur posibilitate, poti sa-ti iei macar si una cu 8 cilindri
Dar, daaar... e o vorba: "there's no replacement for displacement". Si oricat de mult mi-ar placea masina din dotare, tot aspir la un motor cu multi cc si cilindri fara numar...
Spr exemplu Chevrolet Cruze 1.8 benzina dezvolta 141 Cp si 176Nm la 3800rpm si are o masa de 1360 Kg. Sau Toyota Avensis 1.8 VVTI 147 Cp si 180Nm la 4000rpm si o masa proprie de 1440 Kg.
In genere daca ai o masina de 2 tone si un motor de 100cp/200Nm (un turbodiesel mai vechiut de 2l) o misti fara probleme, ai un oarecare consum. Acelasi motor pe o masina de 1,2t .. o misca mai repejor dar consumul scade substantial ... la fel si astea - merg OK pe un fiesta .. dar cand vorbim de mondeo treburile se schimba. Diferentele majore de consum date de greutatea masinii se simt la stiluri de condus "energice" :)
Faptul ca VAG nu a facut asta cu un motor de 1.0 este din simplul motiv ca au unul de 1.2 care poate fi supraalimentat usor. Si ce rost avea sa proiecteze un motor de 1000 cmc ca sa-l supraalimenteze cand puteau face asta cu unul pe care deja il aveau. Logic, nu?
prin strainatatiuri le este "rusinica" sa spuna ca produc motoarele astea si in romania ... pe presa apare numai fabrica din franta :)
Daca au scos cu turbo 125CP , asa sa fie ..
Trebuie studiata fotografia, din pacate nu este foarte clara...
Oricum este fain .. :)