Premiile International Engine of the Year (IEY), acordate de revista Engine Technology International și-au desemnat marele câștigător și în 2017. Ferrari a primit pentru al doilea an consecutiv premiul "Motorul Anului" pentru unitatea V8 biturbo de 670 CP lansată în 2015.
Juriul competiției, care numără 58 de membri din 31 de țări, a acordat premii atât la categoria General, cât și pe categorii delimitate de cilindree: Sub un litru, Între un 1.0 şi 1.4 litri, Între 1.4 litri şi 1.8 litri, Între 1.8 litri şi 2.0 litri, Între 2.0 şi 2.5 litri, Între 2.5 litri şi 3.0 litri, Între 3.0 şi 4.0 litri şi peste 4.0 litri. La toate acestea mai avem de adăugat categoriile Cel mai bun motor nou, Motorul Sport al anului, Motorul "verde" al anului și, în premieră absolută în acest an, Sistemul de propulsie electric al anului.
Unul dintre cele mai așteptate premii, cel dedicat celui mai nou motor al anului, a fost ales sistemul hibrid benzină-electric V6 biturbo de 3.5 litri de pe Honda NSX, marca japoneză reușind astfel să revină între premianții acestei competiții după 11 ani de absență.
La nou-introdusa categorie Sistemul de propulsie electric al anului au câștigat oarecum așteptat americanii de la Tesla, prin pachetul oferit pe Model S și Model X. De altfel, Tesla a ridicat și premiul acordat la categoria Motorul "verde" al anului, unde a reușit să învingă sisteme de propulsie hibride și electrice deopotrivă.
De notat că Ford ridică pentru al șaselea an consecutiv trofeul la categoria "Motoare sub un litru" prin cunoscutul 1.0 EcoBoost, motor a cărui producție are loc și la uzina din Craiova. De altfel, motorul Ford nu a pierdut niciodată acest trofeu din 2012 încoace, anul introducerii sale oficiale pe piață, plusând chiar cu 3 trofee la categoria General și unul la categoria "Cel mai bun motor nou", titlu conferit de juriu la aceeași ediție de debut.
CATEGORIE | MOTOARELE CÂȘTIGĂTOARE |
Sub 1.0 litru |
1. (Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Mondeo, EcoSport) |
Ford 1.0 EcoBoost 3 cilindri Turbo
2. Volkswagen 1.0 TSI 3 cilindri Turbo ( Audi A1 și Q2, Seat Ateca, Leon și Ibiza, VW Up!, Golf și Polo) |
|
3. BMW 0.6 litri 2 cilindri Range Extender (sistem hibrid pe versiunea cu autonomie extinsă a lui BMW i3) |
|
1.0-1.4 litri |
1. PSA Peugeot-Citroen 1.2 litri 3 cilindri Turbo ( Peugeot 208, 308, 2008, 3008, 5008, Citroen C3, C3 Picasso, C4, C4 Picasso, DS3, DS4) |
2. BMW 1.2 litri 3 cilindri Turbo (Mini One) |
|
3. Volkswagen 1.4 TFSI ACT (VW Golf, Polo, Tiguan, Audi A3, Q2, Seat Leon) |
|
1.4-1.8 litri |
1. BMW 1.5 litri 3 cilindri Turbo pe sistem hibrid (sistem hibrid pe BMW i8) |
2. BMW 1.5 litri Turbo (BMW Seria 1, Seria 2, Seria 3, X1, Mini, Mini Clubman, Countryman) |
|
3. Audi 1.8 TFSI (Audi A3, VW Jetta, Beetle, Passat, Polo GTI, Golf) |
|
1.8-2.0 litri |
1. Porsche 2.0 Turbo (718 Boxster și 718 Cayman) |
2. Mercedes-AMG 2.0 Turbo (Pe versiunile 45 AMG ale modelelor Clasa A, CLA și GLA) |
|
3. Audi 2.0 4 cilindri TFSI (Audi S1, TT, TTS, S3, A4, A5, A6, A7, Q3, Q5, Seat Leon Cupra, Alhambra, Skoda Octavia RS, Superb, VW Golf GTI, Golf R, Jetta, Passat, CC, Beetle, Scirocco, Scirocco R, Sharan și Tiguan) |
|
2.0-2.5 litri |
1. Audi 2.5 litri 5 cilindri Turbo (Audi RS3 și TT RS) |
2. Porsche 2.5 litri Turbo (718 Boxster S) |
|
3. Ford 2.3 litri Ecoboost Turbo (Focus RS) |
|
2.5-3.0 litri |
1. Porsche 3.0 litri 6 cilindri Turbo (Gama Porsche 911) |
2. BMW M 3.0 litri 6 cilindri twin-turbo (BMW M3 și M4) |
|
3. Fiat - Chrysler 2.9 litri V6 twin-turbo (Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio) |
|
3.0-4.0 litri |
1. Ferrari 3.9 litri Biturbo V8 (Ferrari 488 GTB) |
2. Mercedes-AMG 4.0 Biturbo V8 (Mercedes-AMG GT, GT S, C63 AMG, C63 S AMG, E63 AMG, E63 S AMG, G550) |
|
3. (Porsche 911 GT3, 911 GT3 RS, 911 R) |
Porsche 4.0 Boxer|
Peste 4.0 litri |
1. Ferrari 6.3 litri V12 (Ferrari F12 tdf) |
2. Audi 5.2 litri V10 (Audi R8, Lamborghini Huracan) |
|
3. Lamborghini 6.5 litri V12 (Lamborghini Aventador) |
|
Motorul Electric al Anului |
1. Tesla Motors full-electric (Model S și Model X) |
2. BMW full-electric (BMW i3) |
|
3. General Motors full-electric (Chevrolet Bolt) |
|
Motorul "Verde" al Anului |
1. Tesla Motors full-electric (Model S și Model X) |
2. BMW 1.5 litri 3 cilindri Turbo pe sistem hibrid (BMW i8) |
|
3. General Motors full-electric (Chevrolet Bolt) |
|
Motorul Sport al Anului |
1. Ferrari 3.9 litri Biturbo V8 (Ferrari 488 GTB) |
2. Porsche 4 litri Boxer (Porsche 911 GT3 RS) |
|
3. Mercedes-AMG 4.0 Biturbo V8 (Mercedes-AMG GT, GT S, C63 AMG, C63 S AMG, E63 AMG, E63 S AMG, G550) |
|
Cel mai bun Motor Nou al Anului |
1. Honda 3.5 litri V6 turbo pe sistem hibrid (Honda NSX) |
2. Mercedes-Benz 2.0 litri diesel (Mercedes-Benz Clasa E) |
|
3. Fiat - Chrysler 2.9 litri V6 twin-turbo (Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio) |
|
Motorul Anului 2017 |
1. Ferrari 3.9 litri Biturbo V8 (Ferrari 488 GTB) |
2. Porsche 3.0 litri 6 cilindri Turbo (Gama Porsche 911) |
|
3. BMW 1.5 litri 3 cilindri Turbo pe sistem hibrid (BMW i8) |
Ani la rand BMW era cel mai bun ...
Acum mai ca nu prea sunt prin lista ....
Sunt și alți constructori care nu se găsesc pe podium (Toyota, Hyundai-Kia,...), dar care sunt probabil buni la alte capitole (prețuri, confort,service, design,...).
Fiecare alege după pricepere,buzunar și gusturi.
Pe de alta parte, ar fi fost mai ok daca aceste premii erau date de niste ingineri in domeniu sau de niste profesori universitari in domeniul motoarelor. Nu de niste jurnalisti pentru care un motor modern sau de top, inseamna un motor cu performante bune (de orice fel) pe hartie (!). E o f mare diferenta. De exemplu 1.2 TSI sau 1.4 TSI din primele generatii, erau niste motor de top... considerat de jurnalisti. Adevarul e ca erau niste motoare cu o fiabilitate medie spre slaba. Si asta o spunea practica, nu o fisa tehnica analizata la un asemenea concurs.
Motor de 3.5 litri twin-turbo V6 şi alte trei tipuri de motoare electrice, cu cutie de viteză în nouă trepte dual clutch PRNDLtronic.
Honda NSX competitor direct pentru Porsche 911, Ferrari 348 sau BMW i8.