Juriul de 65 de membri al "International Engine of the Year" a desemnat câştigătorii ediţiei 2015. Cei 65 de jurnalişti, mai puțini decât în 2014 și în 2013, au reprezentat 31 de ţări (inclusiv România) şi au ales cele mai bune motorizări disponibile pe piaţă, în urma unor analize ale specificaţiilor tehnice asigurate, precum şi a unei testări a propulsoarelor respective. După cele trei victorii consecutive ale lui Ford 1.0 EcoBoost, șirul de victorii al unității fabricate și la Craiova a fost întrerupt de sistemul de propulsie al lui BMW i8. Tripla victorie la general a motorului 1.0 EcoBoost, o premieră în istoria competiţiei, a fost succedată de rezultate bune în 2015 pentru motorizarea Ford, cu locul doi la general și locul întâi la categoria dedicată (cea din urmă pentru a patra oară la rând). Marele câștigător al ediției 2015 a fost hibridul sport BMW i8, al cărui sistem de propulsie a primit trei premii întâi.
La fel ca în fiecare an, în cadrul concursului "Motorul Anului" au existat mai multe categorii, delimitate de cilindree: Sub un litru, între un 1.0 şi 1.4 litri, între 1.4 litri şi 1.8 litri, între 1.8 litri şi 2.0 litri, între 2.0 şi 2.5 litri, între 2.5 litri şi 3.0 litri, între 3.0 şi 4.0 litri şi peste 4.0 litri. Dincolo de toate aceste categorii, există şi o categorie Green Engine Award, destinată motorizărilor gândite pentru reducerea la minimum a emisiilor poluante, categoria "cel mai bun motor nou" şi, titlul suprem, "International Engine of the Year".REZULTATE FINALE
MOTOR | PUNCTE |
1. BMW 1.5 litri trei cilindri Turbo (i8 362 CP) |
274 |
2. Ford 999cc trei cilindri turbo (Ford Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Grand C-Max, EcoSport, Tourneo Connect, EcoSport, Tourneo Courier,Fiesta Red/Black) |
267 |
3. PSA Peugeot Citroen 1.2 litri trei cilindri turbo (Peugeot 208, 308, Citroen C3, DS3, C3 Picasso, C4 Cactus,C4, DS4) |
222 |
4. Ferrari 4.5 litri V8 (Ferrari 458 Italia, 458 Speciale) |
221 |
5. Mercedes-AMG 2 litri turbo (Mercedes-Benz A 45 AMG, CLA 45 AMG, GLA 45 AMG) |
177 |
6. Tesla - sistem de propulsie full-electric (Model S) |
157 |
7. BMW M 3 litri twin-turbo șase cilindri (M3, M4) |
133 |
8. McLaren 3.8 litri V8 twin-turbo (McLaren 675 LT, 650S, 625C, 12C) |
93 |
9. Audi 2.5 litri cinci cilindri turbo (Audi RS3, RS Q3) |
81 |
Categoria sub 1.0 litri
Unitatea pe benzină de 1.0 litri de la Ford şi-a adjudecat, pentru a patra oară la rând, premiul categoriei sale, sub un litru, având în vedere că cilindreea sa este de 999 cmc. La fel ca în anii trecuți, juriul a apreciat calităţile dinamice ale motorului şi dimensiunile sale reduse. Noul motor intrat în clasament este unitatea 1.0 Ecotec de la General Motors, disponibilă în gama Opel. La această categorie apar două motoare fabricate şi în România: 1.0 EcoBoost şi 0.9 TCe, ambele benzină turbo.
MOTOR | PUNCTE |
1. Ford 999 cmc trei cilindri turbo (Ford Focus, Fiesta, B-Max, C-Max, Grand C-Max) |
444 |
2. General Motors 999 cmc trei cilindri turbo (Opel Adam, Corsa) |
176 |
3. BMW doi cilindri 657 cmc - sistem de prelungire a autonomiei vehiculelor electrice (BMW i3) |
163 |
4. Volkswagen 999cc trei cilindri (Volkswagen Up, SEAT Mii, Škoda Citigo) |
138 |
5. Fiat 875 cmc doi cilindri turbo (Fiat Panda, Fiat 500L, Lancia/Chrysler Ypsilon) |
132 |
6. Renault/Nissan 898 cmc trei cilindri TCE turbo (Renault Clio, Dacia Sandero, Logan, MCV) |
119 |
Categoria 1.0 – 1.4 litri
Volkswagen a fost la un pas de dominația totală a acestei categorii, până când au venit francezii de la PSA cu un 1.2 THP. Propulsorul francezilor a reușit să primească mai multe puncte decât oricare altă unitate din această clasă de cilindree. De notat prezența concernului Volkswagen în această clasă.
MOTOR | PUNCTE |
1. PSA 1.2 litri trei cilindri turbo (Peugeot 208, 308, Citroen C3, DS3, C3 Picasso, C4, DS4 C4 Cactus) |
243 |
2. Volkswagen 1.4 litri TSI Twincharger (Volkswagen Polo, Beetle, Golf Variant, Golf Plus, Golf Cabriolet, Scirocco, Eos, Jetta, CC, Tiguan, Touran/Cross Touran, Passat, Audi A1, A3, Seat Ibiza FR, Alhambra, Ibiza Cupra, Škoda Fabia RS) |
174 |
3. Volkswagen 1.4 litri TSI hibrid benzină electric (Volkswagen Golf GT3, Audi A3 e-tron - 204 CP) |
165 |
4. Volkswagen 1.4 TSI (Volkswagen Polo, Golf, Golf Plus, Golf Cabriolet, Scirocco, Eos, Jetta, Tiguan, Passat, Audi A1, A3, A3 CNG, Seat Leon, Altea/XL/Freetrack, Toledo, Škoda Rapid, Yeti, Superb, Octavia) |
149 |
5. Volkswagen 1.4 litri TSI ACT (Volkswagen Golf, Audi A1, Seat Ibiza) |
132 |
6. (Volkswagen Polo, Beetle, Golf, Jetta, Touran / Cross Touran, Golf Sportsvan, Audi A1, A3, Seat Ibiza, Toledo, Leon, Altea / XL / Freetrack, Skoda Fabia, Roomster, Rapid, Octavia, Yeti) |
Volkswagen 1.2 litri TSI123 |
Categoria 1.4 – 1.8 litri
La această categorie, BMW Group a ocupat, mai mulți ani la rând, prima poziție. În 2015, tot BMW conduce, dar cu altă motorizare, sistemul de propulsie al lui i8. În plus, motorul 1.5 turbo de la BMW reușește să fie prezent pe două locuri separate, în funcție de modelul și nivelul de putere dezvoltat, alături de vechea unitate 1.6 turbo împărțită cu francezii de la PSA. Nou intrate în clasă sunt motoarele 1.5 EcoBoost (fabricat la Craiova) și Fiat Chrysler 1.75 turbo.
MOTOR | PUNCTE |
1. BMW 1.5 turbo benzină hibrid (i8) |
262 |
2. Volkswagen 1.8 litri TFSI (Audi A3, A4, TT, A5, Seat Leon FR Altea/XL/Freetrack, Škoda Octavia, Superb, Yeti, Volkswagen Passat) |
177 |
3. BMW/PSA Peugeot-Citroen 1.6 benzină turbo (Mini Cooper S, Clubman Cooper S, Countryman Cooper S, Coupé/Roadster Cooper S, Paceman Cooper S, Cooper Works, Clubman Cooper Works, Coupé/Roadster Cooper Works, Paceman Cooper Works, Peugeot 207cc, 208, 308, 3008, 508, 208 GTI, 308 GTI, RCZ, Citroën DS3, C4 Picasso/Grand Picasso, C5/DS5, C4/DS4) |
158 |
4. BMW 1.5 litri trei cilindri turbo (Mini Cooper, BMW 116i, 218i) |
151 |
5. Ford 1.5 litri turbo (Ford Mondeo, Focus, C-Max/Grand C-Max, Kuga) |
80 |
6. Fiat Chrysler 1.75 DI Turbo (Alfa Romeo 4C) |
78 |
Categoria 1.8 – 2.0 litri
Mercedes-Benz a reuşit să câștige din nou la această categorie prin motorizarea 2.0 turbo dezvoltată de divizia AMG pentru gama sa compactă. Mai departe de atât, clasamentul a rămas aproape neschimbat, cu toate că motorizarea 2.0 TwinPower Turbo de la BMW a fost mutată pe altă poziție a grupei, la fel cum s-a întâmplat și cu alte motorizări. Nou venitul acestei categorii este motorul twin-charged de la Volvo.
MOTOR | PUNCTE |
1. Mercedes-AMG 2.0 litri patru cilindri benzină (Mercedes-Benz A45 AMG, CLS 45 AMG, GLA 45 AMG) | 298 |
2. Volkswagen 2 litri patru cilindri TFSI (Audi A1, TT, TTS, A3, S3, A4 E85, A4, A5, A6, Q3, Q5, Seat Leon FR, Altea/XL/Freetrack, Alhambra, Škoda Superb, Volkswagen Golf Cabriolet, Beetle, Golf R Cabriolet, Scirocco, Eos, Scirocco R, Jetta, Passat, Passat CC, Tiguan) |
226 |
3. BMW 2 litri TwinPower turbo patru cilindri diesel (BMW 116d, 118d, 120d, 123d, 125d, 316d, 318d, 320d, 520d, 525d, X1 18d, X1 20d ed, X1 20d, X1 25d, X3 18d, X3 20d, Mini Cooper SD, Clubman Cooper SD, Countryman Cooper SD, Coupé/Roadster Cooper SD, Paceman Cooper SD) |
150 |
4. Volvo 2 litri patru cilindri turbo și compresor (Volvo S60, V60, XC60 și XC90) |
134 |
5. Volkswagen 2 litri TDI (Audi A1, A3, A4, A5, Q3, Q5, TT, A6, Seat Leon, Leon FR, Ibiza FR/Cupra, Altea/XL/Freetrack, Alhambra, Škoda Octavia, Superb, Yeti, Volkswagen Golf, Golf Variant, Golf Cabriolet, Scirocco, Eos, Jetta, Passat, Passat CC, Touran/Cross Touran, Tiguan, Beetle) |
118 |
6. BMW 2 litri TwinPower turbo patru cilindri benzină (BMW 125i, 320i, 328i, 520i, 528i, Z4 20i, Z4 28i, X1 20i, X1 28i, X3 20i) |
111 |
Categoria 2.0 – 2.5 litri
Pentru a confirma supremaţia germană în clasa motoarelor cu cilindree medie, dar extrem de potente, Audi şi-a trecut în cont o nouă victorie a categoriei 2.0 – 2.5 litri. Unitatea cu cinci cilindri în linie, printre puținele de acest tip disponibile în prezent pe piață, este capabilă să ofere 340 de cai putere şi 450 de Nm. Nou intrate sunt motoarele lui Ford Mustang și Subaru Impreza STI.
MOTOR | PUNCTE |
1. Audi 2.5 litri TFSI cinci cilindri turbo (Audi TT-RS, RS3, Q3 RS) |
347 |
2. Mazda 2.2 litri SkyActiv diesel (Mazda 3/Axela, 6/Atenza, CX-5) |
184 |
3. Ford 2.3 litri turbo (Ford Mustang, Explorer, Lincoln MKC) |
152 |
4. Mercedes-Benz 2.1 litri CDI (Mercedes-Benz A220, CLA220, C180, C200, E200, C220, E220, GLK220, E250, CLS250, SLK250, GLK250, GLK200, Jeep Compass) |
151 |
5. Mercedes-Benz 2.1 litri hibrid electric-diesel (Mercedes-Benz C300 Hybrid, E300 Hybrid, S300 Hybrid) |
125 |
6. Subaru 2.5 litri turbo (Subaru Impreza STI) |
117 |
Categoria 2.5 – 3.0 litri
BMW a reușit o dublă în fața Porsche la acest capitol. Dacă în 2014, BMW recupera coroana din fața celor de la Porsche pe această clasă de cilindree, marca din Munchen are acum două motoare în fața boxerului de 2.7 litri din echiparea lui Boxster și Cayman. BMW a mai câştigat aici şi în 2012, cu ajutorul motorului biturbo de 3 litri. Acum, premiul îi revine unui motor de 3.0 litri, cu şase cilindri în linie, aflat în echiparea lui M3 și M4. Patru din şase motoare premiate la această categorie le aparţin celor de la BMW, semn că nemţii se pot mândri în continuare cu unităţile lor cu şase cilindri în linie.
MOTOR | PUNCTE |
1. BMW M 3.0 litri turbo (BMW M3, M4) |
246 |
2. BMW 3 litri TwinPower Turbo şase-cilindri benzină (BMW Seria 1 M coupe, Z4 35is, 235i, 640i, 335i, 435i, 535i, X3 35i, X4 35i, X5 35i, X6 35i) |
178 |
3. Porsche 2.7 litri DI (Porsche Boxster, Cayman) |
158 |
4. BMW 3 litri TwinPower turbo diesel şase cilindri (BMW 330d, 530d, 535d, 530d GT, 535d GT, 640d, 730d, 740d, X3 30d, X3 35d, X5 30d, X5 40d, X6 30d, X6 40d) |
148 |
5. BMW M Peformance 3 litri tri-turbo diesel şase cilindri (BMW M550d, X5 M50d, X6 M50d) |
124 |
6. Volkswagen 3 litri V6 TDI (Audi A4, A5, A6, A7, A8, Q5, Q7, Volkswagen Touareg, Phaeton, Porsche Panamera, Macan S Diesel, Cayenne) |
111 |
Categoria 3.0 – 4.0 litri
Categoria motoarelor cu cilindreea cuprinsă între 3.0 şi 4.0 litri a fost dominată din nou de McLaren.
Pe locurile următoare s-au clasat noile motoare ale modelelor de performanță oferite de producătorii de top ai acestei lumi. Patru din șase motoare de la această clasă sunt create de concernul Volkswagen.MOTOR | PUNCTE |
1. McLaren 3.8 litri V8 (McLaren 675 LT, 650S, 625C, 12C) |
258 |
2. Mercedes-AMG 4 litri biturbo V8 (Mercedes-AMG GT, GT S, Mercedes-Benz C63 AMG, C63 S AMG) |
239 |
3. Porsche 3.8 litri Boxer (Porsche 911 Carrera S, 911 GTS, 911 GT3, Cayman GT4) |
214 |
4. Ferrari 3.9 litri biturbo V8 (Ferrari California) |
187 |
5. Audi/Bentley 4 litri TFSI (Audi S6, S7, RS6, RS7, A8, S8, Bentley Continental GT, GT3-R, Flying Spur) |
163 |
6. Porsche 3.8 litri Boxer turbo (Porsche 911 Turbo, 911 Turbo S ) |
131 |
Categoria peste 4.0 litri
Aici s-au duelat cele mai puternice supercaruri ale momentului, iar Ferrari a câștigat din nou. Au fost prezente şi modele de performanţă din ograda unor constructori germani ca Mercedes şi BMW, dar locul trei a fost cel mai bun rezultat pentru nemți. Ferrari a mai câștigat aici în 2012 și 2014, iar la sunet italienii din Maranello sunt oricând gata de bătălie și sunt favoriți la locul întâi.
MOTOR | PUNCTE |
1. Ferrari 4.5 litri V8 (Ferrari 458 Italia, 458 Speciale) |
295 |
2. Ferrari 6.3 litri V12 (Ferrari F12 Berlinetta) |
222 |
3. Mercedes-AMG 5.5 litri V8 (Mercedes-AMG E63 AMG, CLS 63 AMG, ML 63 AMG, E63 AMG S, CL 63 AMG, SLK AMG, SL 63 AMG, G63 AMG, GL AMG) |
140 |
4. BMW M 4.4 litri TwinPower turbo V8 (BMW M5, M6) |
110 |
5. Jaguar Land Rover V8 5.0 supraalimentat (Jaguar F-Type, F-Type R, XFR-S, XJ-R, XKR-S, XF, XK, XJ, Range Rover, Range Rover Sport) |
98 |
6. Fiat Chrysler 6.2 litri V8 supraalimentat (Dodge Charger Hellcat, Challenger Hellcat) |
95 |
Motorul de Performanţă al anului 2015
Ferrari şi-a trecut din nou în vitrină premiul pentru peformanța motorizărilor sale. De data aceasta, unitatea V8 aspirată a fost premiată, probabil, în semn de adio, pentru că lansarea lui 488 a adus eliminarea sa din ofertă. Remarcăm intrarea în clasă a celor de la Fiat Chrysler cu un motor V8 supraalimentat, bestia de 707 CP oferită pe Charger și Challenger Hellcat.
MOTOR | PUNCTE |
1. Ferrari 4.5 litri V8 (Ferrari 458 Italia, 458 Speciale) |
236 |
2. Mercedes-AMG 4 litri biturbo V8 (Mercedes-AMG GT, GT S, Mercedes-Benz C63 AMG, C63 S AMG) |
148 |
3. Porsche 3.8 litri Boxer DI (Porsche 911 Carrera S, 911 GTS, 911 GT3, Cayman GT4) |
129 |
4. Ferrari 6.3 litri V12 (Ferrari F12 Berlinetta) |
125 |
5. McLaren 3.8 litri V8 (McLaren 650LT, 650S, 625C, 12C) |
112 |
6. Fiat Chrysler 6.2 litri V8 supraalimentat (Dodge Charger Hellcat, Challenger Hellcat) |
75 |
Motorul "Verde" al anului 2015
Motorul "Verde" al anului 2015, la fel cum a fost și anul trecut, nu este alimentat nici cu benzină, nici cu motorină, nici cu gaz comprimat sau lichefiat, ci cu electricitate. Vorbim despre trenul de propulsie 100% electric al lui Tesla Model S. Pe următoarele două locuri ale podiumului s-au clasat soluţiile BMW pentru noua sa gamă i, marca din Munchen având în total trei poziții în această clasă.
MOTOR | PUNCTE |
1. Tesla full-electric (Model S) |
239 |
2. BMW 1.5 turbo trei cilindri hibrid benzină-electric (BMW i8) |
191 |
3. BMW full-electric (BMW i3) |
109 |
4. Volkswagen 1.4 TSI hibrid benzină-electric (Volkswagen Golf GTE, Audi A3 e-tron) |
98 |
5. Ford 999 cmc trei cilindri turbo (Ford Focus, Fiesta, B-Max, C-Max, Grand C-Max) |
95 |
6. BMW doi cilindri 647 cmc - sistem de prelungire a autonomiei vehiculelor electrice (BMW i3) |
64 |
Cel mai bun motor nou al anului 2015
Supercarul hibrid de la BMW, i8, a primit locul întâi și aici. Sistemul hibrid din echiparea lui i8 a primit punctajul maxim în cadrul testului Automarket, iar cei de la Motorul Internațional al Anului ne confirmă concluzia cu o departajare semnificativ față de locul doi, judecând după punctele acordate. Soluția celor de la BMW a fost mai bine notată decât unitățile rivalilor de la Mercedes, Ferrari, Volvo, Volkswagen și General Motors.
MOTOR | PUNCTE |
1. BMW 1.5 litri turbo hibrid benzină-electric (BMW i8) |
339 |
2. Mercedes-AMG 4 litri biturbo V8 (Mercedes-AMG GT, GT S, Mercedes-Benz C63 AMG, C63 S AMG) |
209 |
3. Ferrari 3.9 litri biturbo V8 (Ferrari California) |
159 |
4. Volvo 2 litri motor turbo și compresor (Volvo S60, V60, XC60, XC90) |
135 |
5. Volkswagen 1.4 litri TSI hibrid benzină-electric (Volkswagen Golf GTE, Audi A3 e-tron) |
134 |
6. General Motors 999 cmc trei cilindri turbo (Opel Adam, Corsa) |
132 |
Rescriu : ''Prin încheierea parteneriatului cu Toyota, liderul marcii premium, declara dezvoltarea strategica care are la baza parteneriatul , pentru producţie în uzina BMW Group din Leipzig, a modelului BMW i8. Livrarea primelor automobile va începe în luna iunie 2014 într-o serie de pieţe din Europa de Vest.''
Splendid !
65 ziaristi de specialitate mai prosti decat al nostrum @siminica! Unde este puzderia de motoare japoneze? Japonezii ,ceicareau inventat tehnica! Sigur au fost platiti ca sa voteze in halul asta.Ce poti sa faci cu un litru de ulei si niste faina!
Per total, Acura NSX Sport Hybrid Super-Handling All Wheel Drive (sau Sport Hybrid SH-AWD) il bate la fundul gol pe I8 . Mai exact, avem de-a face cu un sistem hibrid compus dintr-un motor V6 pe benzină, trei motoare electrice şi o cutie de viteze automată cu nouă trepte şi ambreiaj dublu.
MAI MULT : 550 CP este nivelul MINIM de putere pe care îl va dezvolta motorul V6 twin-turbo al lui Acura NSX. Deci a-ti auzit bine, MINIM nu MAXIM. Maxim poate fi undeva pe la 600-700 cp. Stiu ca adevarul doare, dar nah.
1. Motorul termic al lui I8 este turbo, asadar doar motorul electric ( ATENTIE MARE doamnelor si domnilor, am zis unul fiindca al doilea este efectiv pt muncile de jos, adica pt generare de energie electrica si pt a converti putin diferenta de cuplu pt a acoperii turbo-lagul ) ii poate da un ''impuls'' pt a scapa de efectul ''daunator' tuturor masinilor echipate cu turbocharger ( ANTENTIE MARE , NU supercharger, sa nu incurcam notiunile ), dar cand se va termina curentul din baterii ? Pai masina asta le va cara dupa ea precum un catar batran, care se balega la fiecare metru patrat. Plus ca nu-i deloc ''usoara'' la cata ''fibra de carbon'' s-a flosit. Cat despre emisii sa fim seriosi, e atat de adevarat precum consumul mic declarat la turboaspirate ( pipetarele constipate ) . Iar faza asta m-a rupt in ras : ''Motorul "Verde" al anului 2015, la fel cum a fost și anul trecut, nu este alimentat nici cu benzină, nici cu motorină, nici cu gaz comprimat sau lichefiat, ci cu electricitate. Vorbim despre trenul de propulsie 100% electric al lui Tesla Model S. ''
Si acum sa tragem niste concluzii : Masinile electrice NU rezolva problema cu poluarea. Daca s-ar mari nr de masini electrice pe glob ar trebui sa se mareasca productia de curent electric, asta inseamna baga mai mult carbune si fa mai mult curent, si polueaza mai mult. Doar ca aici poluarea e indirecta, nu vine de la masina, ci de la termocentrala.
Bmw i8 si alte hibride nu ajung decat foarte rar cu bateriile complet goale. Cand apesi pe frana, motoarele electrice sunt folosite ca niste generatoare care produc curent electric in timp ce incetinesc masina. Acest curent este pus inapoi in baterie si folosit cand accelerezi usurand sarcina motorului clasic.
Gresesti si cu al doilea paragraf. Tu compari poluare produsa de o masina clasica cu poluarea produsa pentru generarea curentului electric. Normal ar fi sa iei in calcul si poluarea produsa pentru obtinerea benzinei/motorinei. Petrolul obtinut din forare este pus in cisterne, transportat la rafinarii, rafinat, transportat la benzinarii.
O termocentrala pe carbuni este mai eficienta decat o masina pentru ca lucreaza la scara mult mai mare. Daca o masina are eficienta de vreo 30% o termocentrala pe carbuni are 50% iar o masina electrica are eficienta extrem de buna la vreo 80 - 90%.
Dar curentul este produs din multe surse hidro, nuclear. In plus, posesorii de masini electrice incarca deobicei noaptea cand centralele merg in gol, cererea fiind mult redusa. Deci nici macar nu trebuie construite centrale noi. In concluzie masinile electrice diminueaza drastic emisiile nocive.
BMW 1.5 a fost dezvoltat demult inainte de colaborarea cu Toyota .
referitor la motoare BMW are titluri si nominalizari mai multe ca TOYOTA si VW la un loc.
ce ma surprinde cu adevarat, fara nici un sarcasm, este ca noul motor volvo a depasit motorul de 2 litri benzina de la BMW.
URMARITI SI REVISTELE LA CARE SUNT REDACTORI
In every category, the panellists judged each shortlisted engine using their subjective driving impressions and technical knowledge, taking into account characteristics such as fuel economy, smoothness, performance, noise and driveability. The jurors each had 25 points to award to their five favourite engines in each category. A maximum of 15 points could be allocated to an engine, and the minimum was 1 point. Engines could not be tied for the top spot.
All performance and fuel economy figures referenced in this journal are manufacturers’ data and are based on EU Cycles (except where indicated).
Only the results of the top six engines in each category have been listed. Full results are available upon request by emailing dean.slavnich@ukipme.com.
Si mai haios e ca voi ''fani '' BMW sa nu stiti ca I8 poate rula in mod electric doar pana la 120-130 km/h? Dupa aceea ''kilele'' + bateriile vor fi ''carate'' dupa el.
Oricum, subscriu la ineptiile tale : ''Cand apesi pe frana, motoarele electrice sunt folosite ca niste generatoare care produc curent electric in timp ce incetinesc masina. Acest curent este pus inapoi in baterie si folosit cand accelerezi usurand sarcina motorului clasic.'' . Pe BUNE MESTERE ? Ma voi ganditi inainte sa vorbiti ? Voi va conectati si PROCESORUL ? Sau doar vb asa sa va aflati in treaba ? I8 este o masina sport, daca ne inchipuim un DRAG RACE in linie dreapta? Acolo nu-ti mai trebuie frane sau decelerare , ci sa faci viteza, pai iti spun eu: un 5.7 HEMI il rupe, asta sa nu zic de SRT HELLCAT , care are o transmisie care schimba mult mai rapid fata de cea de pe bmw.
Si acum referitor la poluare :
Pt a face ''curent'', mai tre sa stii ca se folosesc substante radioactive, adica centrala trebuie racita cu apa din rau, si se folosesc cantitati colosale de apa, care dupa asta iar e varsata in rau , iar asta e poluare. Mai mult ca atat - apar deseuri radioactive. Deci tzarane, nu-i de tine aici. Acum dispari, dar nu, mai stai, imi place sa rad de voi la cat de prosti sunteti unii.
Drag race ? cu I8 ? asta nu-i masina pentru Vini Dieseli ca tine, asta nu-i deaia cu care scot americanii fum si il numesc "motorsport". Du-te inapoi la Playstation.
Acuma vreau sa-mi spui in cat timp schimba BMW-ul si in cat timp SRT-ul, vreau sa vad de unde ai informatia asta, eventual sa-mi spui unde ai condus un BMW i8 si pe ce distanta.
Deseuri radioactie ? tu ai vazut cum arata tone de petrol in mijlocul oceanului ? ai vazut cum arata un camp plin cu sonde de petrol ? ai vazut cate zeci de mii de oameni si-au pierdut viata pentru petrolul tau, ca sa faca papagali ca tine burnout-uri in masini care consuma 30% ?
'te dracu cu povestile tale de 2 bani. Esti o insulta pentru specia umana.
Bai NENE, asculta incoa : Zici ca ''nu-i masina sport'' ? Atunci ce ? Baaaii prostanacule, chiar BMW a spus ca I8 este un supercar , ce inseamna asta ? Inseamna masina de PERFORMANTA INALTA . Adica nu sa mergi cu 40km/h pensionareste cu ea, fiindca asa nu-ti mai cumperi I8 iti cumperi Logan pricepi ? Ci sa o conduci sportiv. Efectiv la un DRAG RACING , e papata de masini mult mai slab aerodinamic cum ar fi Charger 5.7 HEMI.
Si acum vechea poveste cu poluare. Pai BAAA, tu stiai ca masinile electrice au o rata a mortalitatii prin poluare cu 86% mai mare decat motoarele clasice prin simplul fapt ca energia electrica folosita la reincarcarea lor provine din surse poluante ? . Aceasta, intr-o tara unde doar 39% din energia electrica este produsa in termocentrale pe carbune. Pe intreg continentul european sistemul energetic este tinut la cote normale de gaz, carbune, centrale nucleare, hidrocentrale si abia apoi de parcurile eoliene sau solare ridicate in ultimul deceniu.
Apropo ce explicat profesorul Ken Caldeira de la Institutul Carnegie: ''Din nefericire, cand un cablu este conectat intr-un capat la o masina electrica si la celalalt capat la o termocentrala pe carbune sau gaz efectele asupra mediului sunt mai grave decat daca ai conduce o masina pe benzina sau motorina" . Dar sunteti atat de batui in cap incat sunteti in stare sa sa spuneti ca specialistii care au zis asta au spus-o doar ca sa se afle in treaba. Stai jos !
Altul @Pai da..... , mai bine tu spunene cum e cu faza aia cu ''retragere in avans'' , hai ca esti bun la treburile astea , sau faza aia cu '' barii pe minut'' .
Este evident ca nu ai cunostinte de baza despre motare pentru ca din ce postezi nu faci referire la nicio marime specifica. Nu te-ai prins ca totusi aprinderea nu se "limiteaza", ci se va regla automat de catre ECU cand anume se va da aprinderea, asa zisul reglaj de avans ,care spre surprinderea ta initial se regleaza la o valoare optima, si apoi, in functie de detonatii se "retrage", adica valoarea avansului in grade se va micsora (aceasta strategie se numeste strategie anti-knocking, sau pe scurt anti k). Tot avans "retras" sau "degradat" se foloseste pentru "rezerva de cuplu rapida", ca sa nu iti moara motorul la cuplajul AC-ului cand esti cu muzica pornita si luminile aprinse.
Cu astea fiind zise, o sa te las pe tine sa explici "stiintific" ca de fiecare data rolul waste-gate-ului si limitarile turbinei, eventual rolul prezentei ECU.. Si sunt foarte convins ca vorbesti mult despre ENGINE POWER si de fapt tu nu te folosesti de masina personala ( asta daca o ai) la capacitatea ei maxima. Apropo, pentru tine ce este mai important la testul de acceleratie 0-100 Km/h, puterea motor sau Cuplul motor? Hai uimeste o lume inreaga!
2. Masinile electrice nu produc poluare direct...deci ajuta la reducerea poluarii din orase.Tu unde locuiesti, in oras sau in jurul unei centrale pe carbuni?
PS. ar fi bun un buton de edit automarket
@Ivanoff, care ''like'' ca ne-am umplut de negative totii :)))) . Si eu si ''expertii'' de mai sus :))))....probabil lui i-au dat ca a confirmat ceea ce eu am zis. Asa se intampla cand cv spune adevarul .
@vianu, tu din ce serial esti ? Ai gresit tarlaua. Mai bine ai face ceva inteligent si a demonstra ''maestria'' motoarelor turbo tzarane, altfel am sa rad si de tine ca de ceilalti prostalani .
daca n-as vorbi din experienta utilizarii unui hibrid de 7 ani si a unui turbo mic de 3 ani, aproape ce ti-as inghiti elucrubatiile. Bine, ar trebui sa am acelasi subteran nivel de inteligenta ca al tau....Dar nu-l am.
iti sugerez, deci, pur si simplu sa te abtii. Esti pe un teren ce iti este absolut necunoscut. Te rog opreste-te, dovedesti de fiecare data PROSTIE.
PS. cum adica SUBSCRIII la ineptiile mele? Tu cunosti semnificatia termenului? Sau ai intrat in sevraj si esti atat de nervos incat nici numai stii cum sa te exprimi?
PS2 pune punct, te rog eu.
http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-report-year-age/2015-10-11/495
http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-report-year-age/2015-8-9/497
Mulțumit ?