Inaugurat în 2001 ca etapă a Campionatului Naţional de Raliuri, Raliul Sibiului a pătruns în 2012 în calendarul Interconental Rally Challenge înainte de a găzdui o etapă în Campionatul European de Raliuri în 2013. Pentru anul trecut, organizatorii mizau pe câteva probe desfăşurate pe zăpadă pe Transfăgărăşan, însă în cele din urmă competiţia a fost anulată şi transformată într-un festival al sporturilor cu motor.
În 2015, Raliul Sibiului propune un format inedit şi combină o etapă clasică a Campionatului Naţional de Raliuri cu mai multe întreceri spectaculoase pe Transfagarasan cu maşini de curse şi istorice.
CNR: Patru probe pe Transfăgărăşan cu Tempestini şi Porcişteanu în rolurile principale
Raliul Sibiului este a şasea etapă a Campionatului Naţional de Raliuri şi propune un program atractiv pentru fani: joi, 20 august, începând cu ora 20:00, va avea loc startul festiv din Piaţa Mare şi parada pe străzile din centrul oraşului, iar vineri vor avea loc primele două probe speciale, ambele pe timp de noapte.
Cea mai importantă zi este însă cea de sâmbătă, în care vor avea loc şase probe speciale, dintre care patru pe Transfăgărăşa. Festivitatea de premiere este programată pentru sâmbătă cu începere de la ora 21:00 în Piaţa Mare din Sibiu.
Proba | Distanta | Ziua | Ora |
PS 1 Paltinis | 10.66 km | vineri, 21 august | 19:38 |
PS 2 Valari | 10.12 km | vineri, 21 august | 21:29 |
PS 3 Balea Cascada | 10.24 km | sambata, 22 august | 10:23 |
PS 4 Balea Lac | 10.24 km | sambata, 22 august | 11:58 |
PS 5 Baraj | 10.5 km | sambata, 22 august | 12:46 |
PS 6 Balea Cascada | 10.24 km | sambata, 22 august | 16:09 |
PS 7 Balea Lac | 10.24 km | sambata, 22 august | 17:44 |
PS 8 Baraj | 10.5 km | sambata, 22 august | 18:32 |
"Etapa de la Sibiu este o provocare interesantă. Este un raliu aproape complet nou pentru noi şi nu avem niciun fel de experientă legată de trecerile pe Transfăgărăşan. Chiar şi aşa, obiectivul nostru este să câştigăm şi această etapă şi vom face tot posibilul să-l atingem", a precizat Simone Tempestini.
Pata de culoare a listei de participanţi este însă Vali Porcişteanu, care revine într-o etapă de CNR la volanul unui Mitsubishi Evo 9 de clasa 3, dedicată maşinilor de Grupa N cu cilindree de peste 2.000 cmc. Campionul naţional din sezonul 2011 participă la această etapă şi datorită unui program inedit de sponsorizare, prin care fanii pot cumpăra spaţiu publicitar pe maşina sa de concurs. De altfel, organizatorii Raliului Sibiului sunt primii care i-au oferit sprijin pilotului în vârstă de 32 de ani.
Sibiu Rally Challenge: O Dacie din 1972 luptă cu Ferrari şi BMW
În paralel cu etapa de CNR va avea loc şi Sibiu Rally Challenge, o competiţie separată în care s-au înscris 11 piloţi cu maşini de curse. Aspectul inedit este regulamentul foarte permisiv datorită căruia aici se vor întrece o Dacie 1300 din 1972 pilotată de Nicuşor Fota cu maşini precum BMW 2002 TI din 1968 sau Ferrari F430 Challenge din 2008."Această clasă este dedicată oricărui tip de maşină de curse. Este o competiţie deschisă tuturor şi fiecare pilot îşi poate alege proba specială pe care vrea să participe. Toate echipajele înscrise au ales să concureze pe Transfăgărăşan, aşa că şi acesta va fi un punct suplimentar de atracţie pentru fani", explică Sorin Itu, organizatorul Raliului Sibiului.
Sibiu Classic Challenge
Cea de-a treia competiţie din cadrul Raliului Sibiu este dedicată maşinilor clasice, iar aici vor lua startul 22 de concurenţi.
Pentru fanii romani punctul de atracţie va fi o Dacie 1310 Berlina din 1985, care va participa alături de modele legendare precum MG TD (1952), Fiat 1200 Spyder (1961), Volvo 123 GT (1967), Fiat 850 (1967), Ford Capri (1970), Porsche 911E (1970), Fiat 124 Sport Coupe (1971), Ford Escort (1973), Mercedes-Benz W115 automatic (1974), BMW E21 316 (1975), Ford Escort RS2000 MK1 (1975), Porsche 924 (1977), Maserăţi Merak SS (1977), Lada 1500 (1980), VW Passat (1980), Porsche 924 (1982), BMW 315 (1983), VW GOLF I GTI (1983) sau Mercedes-Benz W201 (1984).
Aspectul inedit este că piloţii vor afla informaţii concrete despre traseu doar la start, singurele date cunoscute în prezent fiind că vor ajunge la Păltiniş (vineri) şi pe Transfăgărăşan (sâmbătă).
"Obiectivul nostru a fost întotdeauna de a duce competiţiile de la Sibiu în cele mai importante calendare internaţionale şi organizarea unei curse dedicate maşinilor clasice nu face excepţie", a mai precizat Itu.Pentru o bună desfăşurare a evenimentului, organizatorii au anunţat că traseul Bâlea Cascadă – Bâlea Lac (DN 7C) de pe Transfăgărăşan va fi închis publiclului sâmbătă între orele 09:00 - 19:00.
Comentarii (0)