Motorizare nouă pentru Skoda Kamiq și Scala: modelele constructorului ceh pot fi comandate și cu motorul de 1.5 litri TSI de 150 CP

de Cornel Șocariciu
Miercuri, 18.12.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Skoda introduce motorul pe benzină de 1.5 litri TSI de 150 CP pe modelele Kamiq și Scala. Totodată, cehii au pregătit și pachetul opțional Sport Chassis Control.

În momentul lansării noilor Skoda Kamiq și Scala, cea mai potentă motorizare pe benzină disponibilă în oferta producătorului ceh era cea de un litru și 115 CP. Acum, constructorul din Mlada Boleslav introduce în ofertă motorul pe benzină de 1.5 litri TSI.

Motorul cu patru cilindri oferă 150 de cai putere și 250 Nm, iar conform reprezentanților Skoda, acesta va putea fi comandat atât cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte, cât și cu o transmisie automată cu șapte rapoarte.

Skoda Kamiq echipat cu motorul de 1.5 litri TSI și transmisie manuală va accelerea de la 0 la 100 km/h în 8.3 secunde (8.4 secunde pentru varianta cu transmisia DSG), iar viteza maximă anunțată de producătorul ceh va fi de 213 km/h. Consumul mediu mixt calculat conform standardului WLTP va fi cuprins între 5.4 și 6.7 litri/100 de kilometri.

Odată cu noul motor, Skoda introduce pe Kamiq și pe Scala și pachetul opțional Sport Chassis Control. Acesta propune două setări pentru amortizoare și o gardă la sol mai mică cu 15 milimetri.

Comentarii (12)

  • bine si cat costa halatu ?
    la unguri e vreo 1700 euro in plus Scala 1.5 man.6 vs 1.0 115 cp
    apropo prinde suta in 8,2 s si baga 220 kmh

    poate prea multi 150 cp pt platforma de polo gonflata, dar optiunea atrage cred unii amatori de cv manuala lipsa la golf8 sau si la noua octavia parca
    13 1
  • pe config skoda-rom 1.5 tsi e de la 20700 doar cu DSG, cu manuala vreo 19 mii lista deci? adica 16 real
    vb de Scala ca Kqamiqkq e oribil pare un break din anii 80
    Scala tot un break dar din anii 90 macar

    m-ar interesa spatiul mare int. la 2/3 pret vw golf, garda la sol buna si fara pachet drumuri grele + c.v. manuala restul e can-can
    a sa nu uit si sa dau fum la liniute golfangiilor 1.5 tsi. glumeam na
    16 2
  • @scara: inteleg entusiasmul, dar cel putin in ce priveste Golful 7 si comparatia cu acesta, Scala NU e aceeasi Marie cu alta palarie. Din pacate, desigur. Recunosc ca e misto Scala, imi place si mie cum arata din poze, dar daca te uiti mai atent.... nu e Golf, oricat de indulgent ai vrea sa fii.

    Ce vreau sa spun: banii platiti in minus pe Scala nu sunt primiti inapoi. Primesti mai putin decat la un Golf. Platesti mai putin, primesti mai putin. Daca ai impresia ca fac concesii aia de la VAG, te inseli.

    In rest, spor la cumparaturi daca esti hotarat s-o iei!
    4 1
  • Avuseseram o discutie aici la un moment dat despre motoarele Diesel vs. Otto la Scala, dar unii comentatori se incapatanau sa compare pretul de la 1.0 TSI cu 1.6 TDI. Normal, diferenta era 3000 de eur.

    Am spus atunci: Stati sa vedem cand apare motorul pe benzina cu o cilindree similara.

    Si iacata ca a aparut. Deci diferenta e de 1000 de eur intre 1.5 TSI DSG si 1.5 TDI la fel. Puterea e mai mare la benzina, dar totusi, daca vrei o masina mai flexibila si nu esti la limita limitelor cu fondurile, e clar ca alegerea mai desteapta e Dieselul.
    6 3
  • andrei
    ce lipsa de manuala la g8 visezi???? tocmai, ca la g8 MOMENTAN 1.5 150cp e DOAR cu manuala. deci exact pe dos de ce stii tu. iar ala cu dsg v a fi automat cel micro hibrid. dar nicidecum nu s-a pus in discutie sa nu fie si cu manuala. de unde oi avea tu informatiile astea....

    cam ciudat sa compari scala cu g8, g8 e din alt film pe langa scala. si la alt pret, evident.
    2 4
  • sorry nu-s expert in golf e un sport prea boieresc pt mine. ma luasem dupa listele italiene (mk8 de la aproape 26k la vreo 39 k euro) si la ei nici vorba de manuala pt oricare motor de 150 cp. obligatoriu deci doar dsg deocamdata
    vad insa ca dl Andrei stie ce nu stie nimeni asa ca il rog sa ne spuna si noua preturile si versiunile golf-8 de la noi

    PMC. banuiesc ca are temei pozitionarea evaluata in calitate perceputa bla-bla dar mai sint unii care nu vor interioare auto cu 3 clase peste mobila din banalul lor apartament. si eu intru aici.

    intre timp, ca sa preiau un cliseu verbal absurd al AM, niste nemti au demontat un Polo asamblat la spanioli si o Fabie de la cehi.
    scor net favorabil Fabiei, fabricata cu mult mai solid spirit de raspundere
    ps. esti simpatic cu pro.dizalismul tau serios
    9 1
  • scara_beul
    na ca uitasem. cum adica nu poti sa compari Scala cu Golf? ce, nu sint compacte generaliste amindoua?
    sau vw a decolat brusc in premium si skoda s-a prabusit in low-cost?

    sa nu fiu inteles gresit, nu sint fanboy ceh si nici vag de fapt
    doar ma dezmeticisem surprins la ideea ca mai poti cumpara inca o compacta de 150 cp spatioasa-comoda cu vreo 16 mii euro
    not bad I think
    8 0
  • @scara: cine sunt acei germani? Si pe ce se bazeaza cu "net superior"?

    Pana raspunzi la intrebarea asta, du-te si deschide haionul de la un Golf 7 si de la o Octavia actuala. Si uita-te pe laterale. Si apoi te astept sa spui aici ca sunt la fel :)
    2 0
  • scara_richter
    PMC. sorry-2, nu sint content-creator si n-am timp de re-cautat linkuri. vergleichul qualitaet polo-fabia era acum vreo 3 ani nici nu mai stiu in care revista dar serioasa
    iar altii tot seriosi ca a-m-s compara si.. pozitionari diferite ca Polo-A1 si culmea ca al mai ieftin a castigat detasat anu trecut

    ce spui tu e valabil cu briz-brizurile portbagajurilor sa zicem dar afla ca unele le poti face in regie proprie si fara jaf monetar
    eu mi-am captusit de ex torpedoul rablei frantuzesti cu ceva mai fain ca mocheta golfulista sa nu mai zdrangane nimic

    repet ca scala e polo gonflat si pare break din anii 90 deci nu sint pe alta planeta
    voiam doar sa zic ca aia 10k euro diferenta pt golf nu se merita pt scarpinarea egoului daca motoru cutia etc sint identice. a poate scoate 3 zecimi mai bine golfu la vreun slalom ceva sau 2 decibeli, ma lasa rece
    convins si ca tu nu sustii ca un golf se va strica mai rar ca o scala pt banii astia in plus. pe care nici nu ii am de fapt haha
    parerea mea
    7 1
  • scara_mercali
    https://www.auto-motor-und-sport.de/test/skoda-scala-15-tsi-vw-golf-15-tsi/

    3 puncte amarate in plus pt golf - 7, normal. (332 la 329) si cu o scala mult mai scumpa la nemti ca la noi
    cred ca golf variant era mai potrivit de comparat cu cehoaica

    draga skoda romania, merit cred un discount baban la ce reclama va fac da?
    7 1
  • andrei
    nu am ce preturi de la noi sa iti dau pentru ca nu exista. am intrebat la dealer. si mi-au zis ca in primavara le vor primi. iar ce spuneam de dsg si manuala sunt de pe volkswagen.de nu stiu de ce m-ar interesa preturile in italia. sigur, nici alea din germania nu ar avea de ce sa ne intereseze, dar pentru ca alea din ro nu sunt valabile, eu ma raportez mereu la ce e pe configuratorul oficial din germania, ca acolo e facuta. inca.


    evident ca daca esti pasionat de DYI poti imbunatati mult la orice masina. dar asta presupune 2 lucruri: bani in plus, si mai ales TIMP. ca nu le nimeresti din prima. cei mai multi dintre noi preferam sa facem altceva cu timpul, nu sa imbunatatesc masina,.

    p.s. dar nu imi spune ca daca stiai preturile din ro dadeai navala sa cumperi.
    3 2
  • scara_mouche
    recalculez, vb navigatiei mele de 50 € - 7-8 mii va fi diferenta scala-golf si nu chiar 10 mii
    dar tot nu face efortul zic si eu ca roman mediu nonmigrator care pune greu banii astia deoparte in vreo 3 ani

    Andrei: inutila ciorovaiala ca fiecare ramine la a lui
    apropo de DYI stii cred ca exista optionale vandute cu 200 euro care ii costa pe producatori 15-20 max?? fiecare cu pretul timpului sau liber dar al meu nu e de nabab asa ca dau bice si DYIIII !!
    de ex am schimbat (aproape) singur puntea spate la Saxo-ul meu vts sau caseta de directie. cu economie cat cuprinde ca la service facea mai mult ca masina

    nu dau navala deci la vw dar nici la skoda ca le mai ieftinesc la anu sigur ca pe orice obiect consumist supus modei statutului flatarii de orgoliu etc si nu neaparat nevoilor
    altii pot gandi total opus e dreptul lor sa fie sanatosi
    8 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru