Mai multe modele din portofoliul Stellantis au primit, în ultima perioadă, o nouă motorizare mild-hybrid la 48V. Acum a venit rândul lui Opel Astra și, implicit, a variantei break Astra Sports Tourer.
Sistemul de propulsie mild-hybrid este format dintr-un motor de 1.2 litri, pe benzină, iar unitatea electrică este integrată în transmisia automată cu 6 trepte. Unitatea termică dezvoltă 136 CP și 230 Nm, iar cea electrică este capabilă de 29 CP și 55 Nm.
Potrivit fișei cu specificații tehnice, noul Astra Hybrid poate circula cu motorul termic oprit în cel mult 50% din timp, în mediul urban. Emisiile de CO2 au scăzut la 113 g/100 de km, respectiv la 115 g/100 de km pentru Astra Sports Tourer.
În ceea ce privește consumul, acesta este de 5 litri/100 de km, respectiv 5.1 l/100 de km.
Mulțumită acestei configurații mild-hybrid, suta de kilometri pe oră este atinsă în 9 secunde, iar viteza de top ajunge până la 210 km/h.
Așa cum era de așteptat, Opel Astra Hybrid nu vine cu modificări estetice, excepție făcând o emblemă specifică montată pe hayon.
Instrumentarul de bord digital, cu ecran de 10 inch, indică acum fluxul de energie, iar cifrele au culoarea albastră atunci când motorul termic este oprit.Pe piața din Germania, noul Opel Astra Hybrid pornește de la 36.430 de euro. Pentru comparație, un Astra convențional costă cel puțin 32.660 de euro în această țară.
via Opel
Cât de ”calitativă” o fi.
https://www.meditatiilaromana.ro/2022/10/26/adjectivul-calitativ-nu-inseamna-valoros/
https://anidescoala.ro/educatie/gramatica/stii-sa-scrii/calitativ-si-mai-calitativ/
https://www.youtube.com/watch?v=CtK82yCzU2s&ab_channel=Ionel-DumitruNedelcu
Ne bucuram ca sunteti bine pregatiti pe domeniul vostru si nu va duceti dupa fenta cu una cu doua.
In bucataria interna a brucselului se pun bazele viitoarelor "Escadroane ale Mortii...sobelor". Vor intra in casele oamenilor si vor smulge sobele din bratele taranului roman, pardon, din peretii caselor. Vor lasa lacrimi si durere, pardon, moloz si praf in urma.
Dar romanii se vor descurca, ca le vor ascunde prin sura sau in pivnita ei, romanii, se vor incalzi si in urmatoare suta de ani la focul unui ciot sau, la unul de paie. Asa cum e si vestea "aruncarii sobelor".
"Potrivit fișei cu specificații tehnice, noul Astra Hybrid poate circula cu motorul termic oprit în cel mult 50% din timp, în mediul urban."
Adică te bagă-n ceață! Sau este adevărat doar dacă traseul are 2 km...
În decembrie 2023 Opel anunța că "sistemul va permite mașinii să ruleze în modul pur electric pe o distanță de cel mult un kilometru"
La un trafic foarte lejer, previzibil si fluid, precum in micile localitati vest-europene, se poate ajunge acolo, ca jumatate din timp sa functioneze in acest fel, dar in orasele gatuite de trafic ale Romaniei, e putin probabil sa sa petreaca lucrul asta.
In niciun caz nu va putea motorul electric sa propulseze masina singur pe perioadele de accelerare.
Asta e intelegerea mea, nu inseamna si ca e cea corecta.