Motorizare mild-hybrid pentru Opel Astra: start de la 36.400 de euro în Germania

de Alexandru Monenciu
Joi, 21.03.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul german de automobile anunță o motorizare mild-hybrid pentru Opel Astra și Astra Sports Tourer. În Germania, noua versiune pornește de la 36.430 de euro.

Mai multe modele din portofoliul Stellantis au primit, în ultima perioadă, o nouă motorizare mild-hybrid la 48V. Acum a venit rândul lui Opel Astra și, implicit, a variantei break Astra Sports Tourer.

Sistemul de propulsie mild-hybrid este format dintr-un motor de 1.2 litri, pe benzină, iar unitatea electrică este integrată în transmisia automată cu 6 trepte. Unitatea termică dezvoltă 136 CP și 230 Nm, iar cea electrică este capabilă de 29 CP și 55 Nm.

Potrivit fișei cu specificații tehnice, noul Astra Hybrid poate circula cu motorul termic oprit în cel mult 50% din timp, în mediul urban. Emisiile de CO2 au scăzut la 113 g/100 de km, respectiv la 115 g/100 de km pentru Astra Sports Tourer.

În ceea ce privește consumul, acesta este de 5 litri/100 de km, respectiv 5.1 l/100 de km.

Mulțumită acestei configurații mild-hybrid, suta de kilometri pe oră este atinsă în 9 secunde, iar viteza de top ajunge până la 210 km/h.

Așa cum era de așteptat, Opel Astra Hybrid nu vine cu modificări estetice, excepție făcând o emblemă specifică montată pe hayon.

Instrumentarul de bord digital, cu ecran de 10 inch, indică acum fluxul de energie, iar cifrele au culoarea albastră atunci când motorul termic este oprit.

Pe piața din Germania, noul Opel Astra Hybrid pornește de la 36.430 de euro. Pentru comparație, un Astra convențional costă cel puțin 32.660 de euro în această țară.

via Opel

Comentarii (14)

  • adica motorul asta electric de 29 CP și 55 Nm poate sa plimbe masina aia de unul singur? de poate sa faca in urban pana la 50% din drumuri cu termicul oprit? Inseamna ca Dacia Spring e racheta pe langa asta
    9 3
  • nu_se_merita
    start de la 36k, deci una echipata mai bine cu motor de 1.2 e cat un sedan (semi)premium acum cativa ani. ca sa nu mai vorbim de ritmul devalorizarii Opel
    8 1
  • Înseamnă că multă lume are preconcepții despre Dacia Spring.
    2 1
  • De cand au intrat in grupul Stellantis, Peugeot-Citroen-Opel au luat-o complet razna cu preturile. Daca inainte erau niste alternative mai ieftine(dar in opinia mea cel putin in cazul Peugeot mai frumoase si poate chiar si calitative la interior) la Volkswagen, acum ii depasesc la pret. Ce pot sa zic ca ma bucura la modelul de fata e faptul ca au pastrat cutia Aisin cu 8 viteze care este o cutie fiabila si nu au pus panarama aia cu dublu ambreiaj
    7 1
  • Sunteti siguri ca e versiune Mild Hybrid? Mai degraba as zice ca e vorba de un Full Hybrid. La versiunile Mild Hybrid motorul electric doar ajuta cel termic si nu e capabil sa "urnesca masina din loc" singur.
    4 0
  • Pentru că tot comentează unii de Loganul mai bine dotat de 14-15.000 euro, eu nu mă pot obișnui deloc văzând că Astra pleacă de la 24.500 euro și sare de 36.000 hibridizată.
    Cât de ”calitativă” o fi.
    https://www.meditatiilaromana.ro/2022/10/26/adjectivul-calitativ-nu-inseamna-valoros/
    https://anidescoala.ro/educatie/gramatica/stii-sa-scrii/calitativ-si-mai-calitativ/
    https://www.youtube.com/watch?v=CtK82yCzU2s&ab_channel=Ionel-DumitruNedelcu
    2 0
  • ”motorul termic oprit în cel mult 50% din timp”.Pe eventualul client care nu prea are ce face cu banii,l-ar interesa ”cel putin 50 la suta ” mers electric! La fel si exprimarea pentru electrice ”pana la” ,,nu ”minim” ! De pret? Stie Buxelles ul de ce sa puna piedici ”pietei libere” la masinile chinezesti! Ba ca te urmareste vreun soft,ba ca sunt subventionate de stat! Stati ca urmeaza scumpirea energiei electric,gaze,aruncarea sobelor pe lemne..,venind taxa pe carbon! Din aceasta taxa vor face fabrici de oxigen!))))
    1 6
  • Bravo AM, daca ati reusit voi sa gasiti un mild-hibrid care muta singur masina 50% din timp in oras, sunteti tari.
    Ne bucuram ca sunteti bine pregatiti pe domeniul vostru si nu va duceti dupa fenta cu una cu doua.
    7 1
  • Vedeti ca motorizarea asta nu vine cu EAT8 pe gama actuala Peugeot si Citroen, ci cu o cutie electrificată e-DCS6 cu dublu ambreiaj, in care este inclus motorul ala electric de 28 CP (21 kW), m as mira ca tocmai la Opel sa fi impacat motorul asta electric cu EAT8, EAT8 este numai pe motorizarile clasice cu combustie interna, pe plug-inuri si pe electrice (la astea 2 din urma in varianta e-EAT8). Au ajuns la cutia asta noua cu dublu ambreiaj pt ca, din cate stiu, Stelantis ar fi vrut sa producă ei EAT8 sub licență ca sa nu mai cumpere cutiile de la AISIN, dar japonezii nu au fost de acord. Oricum ar fi, cel mai probabil si pe Opel tot noua cutie eDCS se pune, asa ca mai verificati.
    4 0
  • Banditos
    @joe

    In bucataria interna a brucselului se pun bazele viitoarelor "Escadroane ale Mortii...sobelor". Vor intra in casele oamenilor si vor smulge sobele din bratele taranului roman, pardon, din peretii caselor. Vor lasa lacrimi si durere, pardon, moloz si praf in urma.

    Dar romanii se vor descurca, ca le vor ascunde prin sura sau in pivnita ei, romanii, se vor incalzi si in urmatoare suta de ani la focul unui ciot sau, la unul de paie. Asa cum e si vestea "aruncarii sobelor".
    4 3
  • Destul de ambiguă exprimarea asta:
    "Potrivit fișei cu specificații tehnice, noul Astra Hybrid poate circula cu motorul termic oprit în cel mult 50% din timp, în mediul urban."
    Adică te bagă-n ceață! Sau este adevărat doar dacă traseul are 2 km...

    În decembrie 2023 Opel anunța că "sistemul va permite mașinii să ruleze în modul pur electric pe o distanță de cel mult un kilometru"
    2 0
  • @ds - corect, va merge maxim 1 km, dar in urmatorii 500-800 m incarca bateria aia mica pentru urmatorul km... si tot asa... cam asta e ideea la un hibrid. Doar ca asta nu cred ca e doar mild si nu prea vad cum reuseste motorasul ala sa care masina chiar si la viteze de oras.
    3 0
  • Păi, știu că mild hybrid oferă doar suport electric motorului termic, nu și autonomie electrică. Unele siteuri îl dădeau anul trecut ca fiind hybrid nu ca mild-hybrid. Probabil funcționează până la o anumită viteză, ceva de genul maxim 25-30 km/h.
    3 0
  • Dragos
    Posibil sa se refere la timpul adunat din perioadele de decelerare, cand in frana de motor, termicul se opreste complet si ramane activ doar electricul, pentru recuperare sau pentru un mic sprijin la un eventual coasting.
    La un trafic foarte lejer, previzibil si fluid, precum in micile localitati vest-europene, se poate ajunge acolo, ca jumatate din timp sa functioneze in acest fel, dar in orasele gatuite de trafic ale Romaniei, e putin probabil sa sa petreaca lucrul asta.
    In niciun caz nu va putea motorul electric sa propulseze masina singur pe perioadele de accelerare.
    Asta e intelegerea mea, nu inseamna si ca e cea corecta.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru