Începând din 2035, toate mașinile noi vândute în Uniunea Europeană vor trebui să fie electrice sau pe bază de hidrogen. Asta pentru că vânzarea de mașini noi cu motoare termice va fi interzisă începând din acel an, conform prevederilor Pactului Verde.
Cel puțin acesta era planul inițial al Uniunii Europene, deoarece prevederile Pactului Verde ar putea fi schimbate în favoarea păstrării motoarelor termice chiar și după 2035. Potrivit informațiilor apărute în publicația Bloomberg, Partidul Popular European, cea mai mare formațiune politică din cadrul Parlamentului European, dorește să revizuiască acest pact pentru protejarea companiilor și gospodăriilor din Uniunea Europeană.
Astfel, PPE își propune să transforme Pactul Verde (Green Deal) în Pactul de Creștere Verde (Green Growth Deal). Prin acest pact, PPE își păstrează obiectivul de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră cu 55% până în 2035, însă vrea să atingă acest obiectiv „cu mai puțină birocrație și cu mai multă deschidere tehnologică”, potrivit spuselor lui Peter Liese, coordonatorul politicilor de mediu din interiorul PPE.
Documentul nou ar urma să fie aprobat în 4 iulie de către liderii grupării politice. Această revizuire apare ca urmare a îngrijorărilor legate de creșterea costurilor de viață ca urmare a tranziției către un viitor electric. Acesta a fost una din cauzele principale pentru care a crescut sprijinul pentru formațiunile conservatoare și chiar de extremă dreaptă la ultimele alegeri europarlamentare din 9 iunie.
Anul trecut, Germania a pus presiune pe conducerea Uniunii Europene de a permite vânzarea de mașini noi cu motoare termice și după 2035, cu condiția ca acestea să fie alimentate cu combustibili sintetici. Cel mai probabil, varianta revizuită a Pactului Verde ar urma să fie adoptată în 2026.
via Economica
Sunt un susținător al eliminării termicele.
Cu toate astea, nu cred ca interdicția în 2035 mai are sens. Piața va elimina termicele. Poate nu complet, în 2035, dar ce va rămâne va fi nesemnificativ.
Hai pa. Plec la Parndorf sa faca noua cocoana niste shopping.
Îl așteptam pe Mihai sa ne vorbească, fix ieri spuneam că aceste planuri mărețe se vor amâna, acum se vede cine a fost realist și cine nu .
Trebuie sa fii super bolnav sa sustii grupurile VAG, BMW si Daimler avand in vedere ce au facut.
Germania le-a sustinut si cere in continuare sa se faca mizerii.
Deci daca vreti putoare, asta veti primi.
Tarile evoluate se vor orienta catre electrificare in continuare.
Tarile est europene o vor duce din ce in ce mai rau, pentru ca asta vor.
Deci orice vor hotari PPE, se va aplica tarilor mai putin evoluate care deja au probleme mari.
https://www.youtube.com/shorts/hgzh1AtAa0E
La momentul de fata, UE si guvernele locale ar trebui sa opreasca orice regularizari ale eliminarii motoarelor termice. Piata va decide ce trebuie si cand trebuie. Oamenii nu-s prosti sa intre in afaceri in care sa piarda bani, deci vor sti ce sa cumpere astfel incat sa cheltuie cat mai putin cu masina.
ce sa facem cu sinteticele ca si alea ne afuma!
sa se faca masinute electrice cu 3 roti si 2 locuri, usoare. ala e viitorul.
Pe mine mă costă 4-5 euro un "plin". E drept, acasă. La un încărcător rapid pe autostradă e de vreo 3-4 ori mai mult, noroc că îmi trebuie de 2 ori pe an doar. Și, de obicei, nu încarc complet, de la 20%, să zic, până cât îmi mai trebuie să ajung acasă.
Electricele încă nu sunt pentru toată lumea dar vor fi pentru majoritatea, în 10 ani. Cu siguranță. De aceea nu cred ca mai e nevoie de interdicție din 2035.
Normele de poluare Euro 7 și viitorul Euro 8 trebuie sa rămână, și să se aplice și electricelor. Particulele de pneuri, reciclarea sau refolosirea bateriilor, cantitatea de CO2 emisă la producerea bateriilor.... Și acestea trebuie reglementate.
Ce povestesti tu e din seria "morile de vant produc cancer si antenele 5 G sunt pentru programarea cipului inoculat odata cu vaccinul anticovid", asa e?
Prezumția de nevinovăție.
Dar majoritatea dintre cei antilectrice ar crede o vrajeala de genul asta.
Cand s-au hotarat sa faca aliante si sa foloseasca softuri ilegale, au facut-o ca ti-au vrut tie binele, sau ca sa vanda ei mai mult si sa faca profit cat mai mare?
Vezi tu Dorele, cand sustii coruptii, ti-o iei
Nu cresterea costurilor i-a facut pe inepti sa se razgandeasca ci votul de la europarlamentare. Noua directie adoptata de "majoritatea tacuta" care de obicei nu se sinchiseste cu alegerile, dar acum a inceput sa simta pe propria piele zi de zi ca politicienii fac tot ce pot sa le faca viata mai scumpa si mai proasta. Cu fiecare decizie tembela cum e cea de care vorbim. Si altele, multe altele. Chiar si cei mai "relaxati" cetateni ar trebui sa cada pe ganduri cand pana si dopul de plastic e lovit de normative UE. Chestia asta ar trebui sa dea de gandit. Nu pt ca e o masura buna sau proasta, focile aplauda oricum, mintile critice sunt putine statistic vorbind, deci nu pt asta, ci pentru ca e prea mult fratilor. Nu e pt binele nimanui ca niste functionarei nealesi de nimeni sa ajunga sa vomite legi despre dopul de PET. E prea mult. Mult prea mult. Ma intreb si eu, nu au nimic mai bun de facut? Sa inteleg ca totul functioneaza ca uns prin Europa? Nu avem nicio prioritate de-am ajuns sa scriem legi despre dopurile de plastic? Nu stiu, intreb si eu, nu dau cu parul. :)
Pentru industria auto toata povestea asta ar trebui sa fie o lectie dura. Si-au schimbat strategiile, au facut investitii de miliarde si miliarde in "electrificare" pentru ca deja de acum sa se revina asupra unei decizii care ar fi schimbat totul. Ar fi trebuit sa aiba curaj sa spuna NU! Prostia asta n-o vom implementa. Vom lasa clientii sa decida. Au avut noroc cu clientii, cu "piata", care le-a refuzat.
Ca tot ii vad acum pe unii cu piata-n gura acum. Pana acum unde ati fost fratilor? Pana acum nu aveati nicio strabatere cu "piata". Acum dintr-o data v-a lovit economia de piata si capitalismul. Pe bune? Am fost cativa aici care am spus asta de ani de zile, ca piata trebuie sa decida, cumparatorul, clientul, cel care "marca banu'", nu niste functionari imbatraniti in rele. Nuuu, atunci va umflati narile ca "Domne, nu se poate, ca daca ar fi dupa bombardieri am inghiti fum de Diesel inca 100 de ani" :)
Revenind, au avut noroc producatorii auto ca "piata" a aratat categoric ca nu e impresionata de electrocaZnice. Ca bula initiala de entuziasti s-a cam consumat iar cei cu ceasuri mecanice pe mana nu pot fi convinsi. Asa ca sunt aproape sigur ca in spatele usilor inchise lucrurile astea s-au discutat si au fost facuti sa inteleaga cei care vor schimba tampenia.
Ce ma bucura in plus fata de evidentza e ca toata povestea e un mare picior in mecla aplicat Chinei care era pe cai mari cu strategia de a invada piata europeana cu prostiile lor electrice. Am inteles ca au zeci, sute de mii de masini pe stoc chinezii. Probabil o sa le caseze. N-ar fi prima oara. Productia pe stoc nu functioneaza nici la chinezi, asa cum nu functiona nici la ceausescu. :)
Accizarea excesiva aduce venituri imense politicienilor, pentru ca la „popor” nu ajunge. Se știe din anii 60’, ca creșterea consumului coroborat cu creșterea populației va duce la schimbări climatice, care vor induce restricții la un moment dat. De ce au alimentat falsa prosperitate, amplificând consumul inutil?!
Oricum trebuie sa ne pregătim sufletește, in 20 ani sa fi proprietar de mașină va fi un deziderat! (chiar sh, îți trântesc niște taxe de ne va rupe la buzunar)
In 2021 era undeva la 5,1%, in aprilie 2024 5,9%, maxim a fost in 2022 13,8%
Preturile mașinilor au crescut peste tot in Europa. Indiferent de sursa de creștere a preturilor, știm foarte bine, ca creșterea salariilor (vorbesc de media de creștere, indiferent de tara, companie) este sub nivelul inflației, deci implicit puterea de cumpărare scade. La vehicule se va cumula si prețul suplimentar al impunerii noilor reglementari obligatorii
2023 - 10.4
Hai sa facem prins aritmetică.
Sa presupunem ca la sfârșitul anului 2021 masina costa 10.000 euro. Aplicam rata inflației.
2022 - 11.380 (+ 13.8%)
2023 - 12.815
Diferența e de 20.8%. Doar aplicând rata inflației pe cei doi ani, nu și 2021 și 2024.
Calculul inflației este dat de prețul coșului zilnic integral, adică este determinată în funcție de media obiceiurilor de consum ale gospodăriilor populației funcție de tara.
Nu te contrazic, este chiar mai mult pentru ca inflația 2023 este deja mai mare cu 10% fata de 2022, dar este irelevant, pentru ca salariul tău nu a crescut cu același ordin de mărime (daca DA atunci ești un fericit!)
Nu sunt fan diesel, benzina, electric..
Nu ai dreptate, cu părere de rău ce fac politicienii noștri, se cheamă japca pe fata. Daca tu crezi ca la curent electric este mai bine, te înșeli amarnic (nu vreau sa dezvolt subiectul despre mafia Bursei Energiei Electrice) Astăzi in Romania MW/h costa 180€ dublu fata de orice tara civilizata
Mă repet ce spun de 2ani: din nefericire pentru noi, la automobile se pot face constrângeri mai repede si mai ușor, decât la locul I si II industrii producătoare de noxe pe Terra (Industria producătoare de Energie Electrica si Agricultura)
Cu Motoarele termice am ajuns ca și civilizație unde am ajuns, altfel spus motoarele termice ne-au salvat și se pare că încă le vom utiliza o vreme. Viitorul va fi electric sau hidrogen… who cares, cel mai probabil va fi cu de toate, cel puțin viitorul pe care noi îl vom prinde.
Ne ia cu capul cand vedem astfel de titluri, dovedind ca jurnalisti sunt sclavii rasei pentru corporatiile multinationale.
Se stie oricum faptul ca fie huburile astea mass media sau independentii pe youtube care alearga ca alti sclavi dupa fiecare dolarut si fiecare vizualizare si-au vandut cititiorii/privitorii.
"Vrei sa testezi noul xxxxx?! Daca nu scrii ce vreau eu, pa si pussy."
"Vrei sa fii invitat la dracu cu carti resort exotic si sa te lafai ca belferul?! Daca nu scrii ce vreau eu, pa si pussy."
Nu frate, tocmai asta era functia jurnalismului, sa dea du producatorii de pamant, sa oifere informatii obiective si cxoncrete, nu sa fie doar teava de wc a marilor corporatii.
..
NU exista sa salvezi nimic, exista progres tehnologic, ca daca era asa, stateam la carute trase de cai si noi inventii sa faca potcoavele din fibra de carbon, haturi la fel, si tot felul de chichite
Din nefericire sunt esențiale:
1. Industria Automotive asigura in Europa cam 10% din locurile de munca (nu știu cifra exacta). Daca se pierd jumătate dintre ele, nu exista o alta industrie sa absoarbă forța de munca. Va începe un efect de domino, acei oameni vor consuma mai puțin, odată cu scăderea consumului (produse/servicii) se vor pierde si alte locuri de munca
2. Dezvoltarea transportului in comun cu mijloacele de astăzi este la fel de nociv
Nu știu care va fi soluția, dar trebuie acceptata unanim de toți
Dacă merge inainte planul fără termice după 2035, trebuie sa fie salvate, pentru ca nu s-ar mai produce, parcul existent este altceva, pe unii nu-i interesează se pare implicațiile cu milioane de locuri de munca pierdute, nu pentru toată lumea o mașină este un moft, absorbția către alte domenii merge până la un punct, sunt sute de furnizori, nu doar fabricile mărcilor, nu mai vorbim de reprezentanțe, service-uri, pe orizontală sunt multe milioane de locuri de muncă puse în joc, dacă din pix s-a hotărât fără termice, tot din pix trebuie revenit asupra deciziei .
Molfaiti aceleași povești cu " progresul ", care este progresul la un M5 de 2.5 tone, mai lent decat fosta generație ? Urmatorul va fi electric de 2.8 tone, nu ?
Progresul e tocmai că nu mai ai anexe și nu îți mai trebuie o grămadă de oameni să facă un motor.
Tu ești ca în bancul ăla cu becul: de câți dan_grc e nevoie să înșurubeze un bec? De trei: unul ține becul, unul învârte scaunul și al treilea le explica ce bine e că au toți trei loc de muncă.
Progres cu mai puține componente, asa este teoretic, practic mai puține componente înseamnă 500-600 kg în plus, halal progres, se duc anvelopele la o electrică de oraș de două ori mai repede ca la o termică, la aceeași clasă, ecologie și costuri minime în același timp.
Niciodată progresul nu s-a masurat in numărul de oameni angajați sa facă ceva ce pot face mai putini, ci fix pe dos.
Și vezi ca progres nu înseamnă sa dai
toți oamenii afară, sa te duci la market, service, școală, spital, restaurant sa întâlnești doar roboți, acest asa zis progres este în capul tău, eficientizarea este una, nu ca-n instituțiile noastre cu 5 oameni într-un birou frecând menta, aia este altceva .
Tu meriți sa fii înlocuit de un soft, sau un robot, de nivel minim de complexitate, puțin probabil sa fii prea deștept în viața reală.